Sorry maar je moet zelf beter lezen.
Ik zeg dat ik een rimpel meet van 8 millivolt, dat is met alleen de ontvanger aangesloten, ik heb het niet over een servo gehad.
Als ik dan een Dymond BEC aansluit dan meet ik op dezelfde manier, dus alleen de ontvanger aangeprikt, 78 millivolt.
Dus een BEC geeft meer ruis op de lijn.
Ik heb het niet over een servo gehad.
Als je een vliegtuig in de lucht meet zie je altijd spanningverschillen omdat de servo's kracht moeten zetten en die moet toch ergens vandaan komen.
En dat laat die log van Frans Josef zien, dat er dipjes in de spanning zitten omdat het model (2 meter span, 5 servo's die tegelijk bewegen bij 300+) dan de bocht omgaat.
Dan trekt het natuurlijk wel wat amperetjes.
En dan kan het zomaar zijn dat ook de lipo accu inzakt, want we gebruikten maar 300 mah accu's.
Maar OK, we zijn het oneens.
Ik heb het allemaal in de praktijk gezien, ik gebruik het systeem nog regelmatig want het is kleiner en lichter dan een BEC en veel betrouwbaarder.
En op RC-Network zitten ook nog heel veel mensen die het zo doen.
In de nieuwere modellen zitten allemaal HV servo's, die kan je zo op de lipo aansluiten.
Maar ook dan zal je spanningdipjes en piekjes zien als je gaat loggen, ook al zit er geen electronica tussen.
@hobbyist
Nou, de angst hier was dat de rustspanning hoger zou worden dan wat de servo aankan.
Maar de belasting van een mini ontvangertje is al genoeg om een spanningsval van 0,7 Volt per diode te krijgen.
En dan was de ontvanger nog niet eens gebonden en actief want dan gaat ie meer verbruiken omdat ie dan terug gaat zenden.
Dus als je model onbelast op de grond ligt dan hoef je niet bang te zijn dat de spanning te hoog word.
Daarom heb ik alleen dat ontvangertje eraan geknoopt om een echt realistische meting te krijgen.
Alles meer wat erop komt aan belasting zal nooit de spanning hoger kunnen laten worden.
Dus kort gezegd, alles wat achter de ontvanger komt is veilig.
GJ