Wat kan er allemaal anders aan de esky :D

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door dutchhelipilot, 23 feb 2005.

  1. Bij eshopjb verkopen ze de E-sky 2 3D nu compleet voor EUR 189.95
    Daar zitten zelfs spare parts (main- en tailrotor set) en een training onderstel.

    Aangezien ik nog beginner ben denk ik dat ik beter deze complete kit kan kopen (en eventueel mijn FC18 gebruiken) en dan naarmaten ik het vliegen beter onder de knie krijg, nieuwe (betere) updates erin zet.

    Laurens
     
  2. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Dat kan je dus vergeten als je dit draadje helemaal doorleest. De ontvanger is niet compatible met onze europesche zenders

    gr Remco
     
  3. heb ik gelezen ja,

    Ik gebruik dan mijn FC18 zender met een daarbij hoorende ontvanger.
    Ik heb nog een 6 ch micro recever liggen uit een vliegtuig dat nu RIP is.
    dat werkt wel of niet ???

    Laurens
     
  4. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Dan zal je wel eea moeten sorlderen, het mixerboard is onderdeel van de ontvanger. Opzich kan je wel de connector er af solderen en deze vervangen door 2 servo kabels. Dan kan je het mixerboard wel gebruiken.

    De versie die Jo verkoopt met electronica zit een mixerboard bij met kabels, voor gebruik met een normale ontvanger.

    gr Remco
     
  5. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Hallo,

    Ik wil in mijn helicopter een brushless main-motor zetten, en als staart motor de Direct Drive. Mijn zender is 4 kanaals en mijn ontvanger is 6 kanaals.
    Ik weet niet precies hoe ik het een en ander moet aansluiten.
    Wat ik in mijn heli nodig heb: 2 servo's, GY240 gyro, brushless main-motor + regelaar en een Direct Drive motor (met apparte regelaar?)
    Hoe moet ik alles met elkaar aansluiten?
    Alvast bedankt.

    Groetjes,

    Remco
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    tail-rotor
    heel simpel welke zender heb je en welke ontvanger wil je gebruiken
     
  7. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Hoi Marco,

    Ik heb op dit moment de standaard zender die bij de Walkera Dragonfly 4 zit, en ik heb ook een 6 kanaals ontvanger van het merk Walkera.

    Groetjes,

    Remco
     
  8. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Hallo Tail-rotor,

    Het is denk ik verstandiger deze vraag in een nieuw onderwerp te starten, anders vervuild dit draadje nogal...

    Groetjes,

    Ton.
     
  9. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ton dit draatje word niet vervuild door een vraag wat hij moet doen om een esky brushless te maken.
    want daar draait het nu juist om.

    tail rotor
    met de 4 kanaals zender die je hebt gaat het niet lukken.
    de ontvanger zou waarschijnlijk wel met een andere merk zender samen werken.
    je zult een digitale zender moeten heben met minimaal 6 kanalen.
    ook moet deze zender een heli programma heben.
    als je voor een futaba zender gaat is de kanaal indeling 1 rol,2 nick,3 gas, 4 staart,5 Gyro sens en 6 pitch.
    ander merken weet ik niet.
     
  10. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    In de standaard esky zender is ccpm. De 3 servo's worden gemixt (kanaal 1,2 en 6) en kanaal 3 is standaard het gas.

    Dus wat je moet doen staat in deze draad.


    Een standaard 4 kanaals zender gaat niet werken, omdat je dan geen ccpm hebt.

    Een fp heli zou wel kunnen met een 4 kanaal zender. Je hebt immers maar 4 kanalen. 1 kanaal voor de roll, 1 voor de nick, een voor trottle en een voor de staart.
    Welke kanalen waarvoor bij een dragonfly worden gebruikt weet ik niet. Maar dat kan je testen met een servo. Sluit een servo aan op een kanaal en beweeg een stik. zo kan je elk kanaal zo uitzoeken.

    succes

    gr Remco
     
  11. Tail-Rotor

    Tail-Rotor Guest

    Marco en Remco,

    Oke bedankt. Ik denk dat ik dan maar even moet doorsparen voor een betere zender/ontvanger set :)

    Groetjes,

    Remco
     
  12. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Was dit draadje kwijt, ( is al een ouder draadje :) ) Ik ben dezelfde dingen aan het doen met mijn E-Sky. Ik zal eea hier plakken.

    Ik heb inmiddels de mainmotor vervangen door een astro 010 14T (15 T pinion) en een ietwat oversize-de ele regelaar (25A) Loopt goed 2400RPM op de kop, iets meer power en minder herrie. Ik heb al een HAT op de staart, en ook maar een liposafe aangesloten. Vliegtijd is nu bijna 18 minuten op 12003S1P.

    Er komt een CNC bling kop aan, nieuw sterker lamdingsgestel, en de volgende stap is de aanschaf van een GY401. (eens kijken op de beurs in Dortmund) Dan kan ik ook een van mn Bergjes sexta als ontvanger inzetten.

    Ben veel aan het oefenen met Aerofly, kan op de PC zonder crashes rondviegen. Live moet het nog even blijven met rustig hoveren en achter de heli aanlopen en rustig rondjes vliegen :) Windstil natuurlijk :p
     
  13. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Vlieg ook nog eens lekker strak

    [​IMG]
     
  14. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    voor de mensen die denken dat de esky honney bee zender niet geladen kan worden met een futaba kabeltje.
    draai de plus en min maar eens om. het werkt het zelfde als bij de graupner zenders.
     

Deel Deze Pagina