Wat was jouw crashschade?

Gelukkig maar. Wel apart.. normaal is je main gear nog wel heel.. motorvermogen is er inmiddels af. Hopelijk heeft je elektronika het overleeft. Echt zonde!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Canopy mainshaft mainblades staartbuis torq tube

Bij de heli zat nog n nieuw set mainblades.
Curtis younblood staat er op.
Of deze fbl zijn weet ik niet
 
Electronica weet ik ook nog niet
De 600 mx moter
Ds 610 align servos
Ds650 tail
V bar
T heeft wel allemaal 4 min in t water gelegen.
 
Die bladen zijn nog niet het ergste.. Zou me meer zorgen maken om de electronica..
Die is alles bij elkaar stevig aan de prijs, als deze overleden is

een gestript tandwiel is trouwens wel erg vaag als je op throttle hold het water geraakt hebt
throttle hold = geen gas, dus geen vermogen om de gear te strippen
of de kortsluiting mot de motor alsnog aan de gang hebben geholpen..
 
Dat klopt, maar de enigste manier om je maingear te strippen, is als de motor nog vermogen geeft...
Gooi je de throttle hold erop, staat de motor redelijk vlot stil, en loopt het spul via de one way bearing vrij.

Maingear kan ook stil staan als de bladen nog draaien.
dan kun je eigenlijk dit tandwiel niet strippen als de motor uit staat.

Dus of: de throttle hold is er niet meteen op gegaan, maar pas net na het raken.
Of: kortsluiting heeft de motor even aan de gang geslingert, en zo het spul gestript

Dat de bladen opensplijten is gewoon de energie die nog in de bladen zat op het moment van raken.
Water lijkt zo zacht.. Tot je een keer van de duikplank gaat en vergeet te duiken :mrgreen:
 
Dat is flink balen Bas! Echt enorm zonde.......

Servo's zijn meestal spatwaterdicht. Even open maken en kijken of je sporen van vocht aan treft. Motor zou ik gewoon weer gebruiken. Druppel olie op de lagers en gaan.

Esc en ontvanger eventueel afspoelen met demi water en dan laten drogen. Wie weet werkt het nog. Wel goed in de gaten houden of je na verloop van tijd geen corrosievorming krijgt.

Echt balen en succes met herstellen.
 
Ja is ook balen maar tis niet anders.
Er zijn ergere dingen.
Ja voor heel weinig vliegt ie weer.
Maar n 750 mx erin kan ook
 
Laatst bewerkt:
als je perse nog meer vermogen erin wilt, kun je beter een ander merk motor kiezen ;-)
Align is goed, maar er is zeker beter te vinden..

En een 80 amp regelaar.. zorgen voor een beetje extra.
Zwaardere motor geeft ook grotere piekstromen
 
Jonge jonge @Bask04:

dat is echt niet leuk,
ik hoop dat de schade niet te groot is,
en dat je gauw weer een betrouwbare heli krijgt.

suc6 !

Groet
Uwe
 
bedankt uwe.
Ja dat laatste daar zit ik nog over in.
Hoe ik dat voor elkaar ga krijgen.
Ik krijg hem nooit meer zoals ik hem overnam
denk ik.
 
Back
Top