Wat was jouw crashschade?

Schaamteloze cross post ;-):

Gisteravond de schade aan de 450 even goed opgenomen.

Main gear was al bekend, maar ook de main shaft bleek krom te zijn. Verder niks kunnen ontdekken.

Daarnaast heb ik uit voorzorg , omdat deze alweer 56 vluchten oud is en wat lichte rafels begint te vertonen, een nieuwe belt besteld.

Totale schade: € 30,75
 
+1 goed zo,
ga de feathering-shaft test met een blad aan de bladhouder
en aan de andere kant met een imbus draaien, doen,
dan weet je het zeker.

...:offtopic:
trouwens heb ik bij mijn Rex 700 een heel licht kromme main-shaft
geconstateerd, geen crash, geen harde landing, geen vervoerschade ...

Groet
Uwe
 
Dat heb ik uiteraard ook al gedaan, is keurig recht.

Balen van je 700 as. Levert het veel problemen op? Anders wellicht garantie proberen te claimen?
 
Dat heb ik uiteraard ook al gedaan, is keurig recht.

Balen van je 700 as. Levert het veel problemen op? Anders wellicht garantie proberen te claimen?

Aan de hoofd zelf loopt die 100 %,
alleen de swashplate loopt dan iets "onrond",
en de heli wiebelt bij heel lage touren,
bij normale headspeed is niks te voelen.

Groet
Uwe
 
Niet echt een crash... maar toch om erger te voorkomen beter om je Align pinion te dumpen en bijv een revco of lynx te gebruiken.

Gebeurde me op de 6e vlucht afgelopen weekend.. lekker kraak geluid, motor uit en netjes met een auto geland.

20141108_172024.jpg


20141109_152403.jpg
 
ik heb het bij de Blade 500X ook gehad,
dat het maingear nog heel goed was,
maar de motorpinion duidelijke gebruiks sporen heeft laten zien,
en dat naar 25 vluchten of zo ...

gr. Uwe
 
Mn main gear is helaas overleden en hoeveel vluchten deze pinion nu erop heeft zitten is voor mij echt gissen, denk n 100-150. Dit was een 12T.. heb nog een nieuwe 13T liggen nu is het nog wachten op de nieuwe gears.

Floris
 
prettig dat je hem hebt kunnen redden..

Maar hoe krijg je je tandwiel zo kapot?
vraag je er zoveel van?
 
tsja ... vergeten, prettig dat je de heli heeft kunnen redden !!

en idd is een klein motorpin veel meer kwetsbaar dan een grotere,
die ligt veel meer aan de maingear aan bv. met 4 tanden tegelijk,
waar een kleinere met misschien 3 tanden tegelijk aan ligt,

dat is trouwens ook een reden, hoezo ik een langzaam draaiende motor
ivm. met een 12 T pin in plaats van een 10 T vlieg op mijn Gaui,

en het tweede is kwaliteit,
de Blade motorpin kan je bijna met je nagel krom beugen
(ik overdrijf zeker wat, maar het scheelt veel)
het zou wel ook een voordeel hebben, dacht ik, maar het is zo ...

suc6, Uwe
 
Daarom zeg ik anderen ook dat je autorotaties oefenen net zo belangrijk is als een bocht naar links of je achtjes andersom dan je gewend bent.. :)

Ik vraag inderdaad af en toe best veel van mn 700 en mn gewikkelde motor heeft weer ns laten zien dat ie nog goed mee kan! Daarom ga ik nu ook verder met een 13T.
Align heeft niet voor niets de pinions nu van 'beter' materiaal gemaakt.

H80G003_dm.jpg


Edit: zojuist de 13T van het 'betere' materiaal besteld bij ckado.com. Heeft trouwens hele nette prijzen en ALLES is incl verzenden
 
Zo, dat had ik nog niet eerder gezien.. Heb zelf nog nooit problemen met align pinions gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bijzonder?
alles kan natuurlijk.. maar je zou bijna aan een draadbreuk oid denken..
1 draad los/gebroken, en hij is niet bekrachtigd
 
Mini titan 2 dagen geleden, spinde hem op, schakel over in idle, stabiele hoover op een metertje of 3 - 4, draai stabiel 1 pyro en.. game over, zonder enige waarschuwing boorde hij zichzelf onmiddellijk nadien agressief de grond in.

Oorzaak: nog onbekend (100 procent zeker geen stuurfout)
Heb geen enkel probl om een fout toe te geven maar dit was geen pilot error

Schade op 1ste zicht:

Cockpitcap (spatte gewoon uit elkaar)
1x servo swash
Flight bar
Main gear (ging zo snel en was maar een meter of 3 hoog,net te laat met men hold dus)

Frame niet stuk, die V1 mini titan hebben echt wel een zeer sterk frame, doe hetzelfde met bvb een blade 450 en je kan met zekerheid naar de vuilbak lopen met je frame.

Stond nog op een spcm ontvanger deze heli, nooit geen storingen gehad maar ik vermoed deze keer wel.

Na herstelling komt hij ook 2.4ghz
 
Back
Top