Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Je ziet op de foto dat de as bij je duim een andere kleur heeft. Warmte? Heb je het lager van het tandwiel al gecontroleerd? Als deze in elkaar gelopen is dan zou dit een goede aanwijzing kunnen zijn van overbelasting.
de as breekt alleen door een kapotte lager,
en een lager gaat alleen kapot, als het schuin loopt,
met de counterbearing had ik bij mijn Rex alle 4 of 5 vluchten een nieuwe lager nodig,
blijkbaar heb ik het nu goed, en hij vliegt de afgelopen 100 vluchten goed.
Gisteren mijn splinternieuwe 550L gecrashed... was piro pumps aan het doen op te lage hoogte.
Bladen, tandwiel, lipo en canopy kapot. Schade 260 euro... jammer!
Helaas vandaag de eerste "crash" met m'n 450 gehad :-(
100% eigen schuld. Wilde al m'n lipo's leeg trekken om ze vervolgens in storage te laden zodat de 450 alvast in de "winterstalling" kon. Was lekker wat aan het gooien en smijten met de eerste lipo toen ik het lumineuze idee kreeg om niet al te hoog achteruit een bocht te gaan vliegen. Ipv de neus omlaag te drukken trek ik deze omhoog (alsof ik vooruit aan het vliegen was). Te laat om nog te corrigeren, maar op tijd met TH waardoor de schade beperkt is gebleven tot een paar tanden van m'n main gear. Verder niks.
Dus uiteindelijk maar een paar minuten gevlogen ipv 5x6min.
Volgende keer maar wat hoger vliegen als ik wat nieuws wil proberen ;-)
Gebeurt inderdaad Uwe en gelukkig valt de schade enorm mee.
De zomer is nog niet voorbij, maar de 450 wordt op het moment nauwelijks gevlogen, vandaar dat die alvast in de "winterstalling" mocht. De 500 blijft nog wel even paraat staan ;-)
Nose in hoveren gaat al prima hoor. Ik vlieg al aardig rond (zeker met de 450). Was gewoon niet slim om dit zo laag te proberen, wijze les voor de volgende keer.
@Sven. Repareren wordt denk ik net zo min een winterproject als jouw atom en warp ;-)
Vanavond de heli ff nalopen op eventuele verborgen gebreken, onderdelen bestellen en dan hopelijk komend weekend toch nog even alle 5 de lipo's leeg vliegen :-D
Na 1 minuut rare zwabber van de warp. Hm niet goed dus wilde m terug halen.. 10 sec later op. 10 meter hoogte ineens een pats en de heli vol de grond in. Geen controle meer aan te houden.
Schade op het eerste gezicht:
1x skid
1x servo mks gears gestript.
1x set edge blades krom
Servo armpjes geknapt
En een geknapte linkje naar de Swash, misschien is dat wat ik hoorde maar zeker weten doe ik niet.
Toch jammer... De exacte oorzaak zal ik misschien nooit weten
@student, nee regelaar was het niet. Had gewoon nog motor vermogen.
Maar ik vermoed dat mijn servo hevel is geknapt en daardoor de heli ineens totaal onbestuurbaar is geworden.
Klote is het wel, dat ding vloog gewoon geweldig goed.
Dus misschien ook maar op zoek naar servo hevels die beter/ sterker zijn dan de standaard hevels die op de mks servo's zitten.
Al met al valt het nog redelijk mee gezien de staartbuis ook nog geen schrammetje heeft. Toch de 2e smakkerd die de heli al redelijk heeft overleeft .. Degelijk spul gelukkig