Wedergeboorte Graupner Cirrus (Opknapdraadje)

Het is in ieder geval géén Graupner romp maar een glasvezel exemplaar met een iets andere vorm. Glasvezel is niet verkeerd natuurlijk, is net wat sterker.
De vleugels lijken wel op die van een Cirrus maar zijn nogal aangepast. de tips zijn anders en ook de rolroeren zijn niet standaard.

Dus...is het een Cirrus? Tsja, dat is maar net wat je er onder verstaat. Hij lijkt er wel op. Maar het is geen originele. Wat niet weg neemt dat zo'n ding hardstikke mooi en leuk kan vliegen natuurlijk.

erg leuk opknapdraatje deze blijf ik zeker volgen want ook ik heb n cirrus op de kop getikt ook n opknapper :wink:

is er toevalig iemand die n orgionele cockpitkap van de cirrus heeft en die evt beschikbaar wil stellen of om er n gipsmal van te maken?? dan kan ik daar bij hobbyin er n aantal kappen van laten trekken, en ook voor evt andere liefhebbers:yes: en als het kan in het orgioneele blauwe glas hhhhhmmmmm ns kijken of dat gaat lukken :wink:

Laatst bewerkt:
Wat is.............

hij mooi...............;)

cirrus1.jpg

Jaren zeventig......

betaalde je ook al veel geld voor een Cirrus.............;)
Zie prijskaartje op originele doos.

IMG_1435_4.jpg

@Snijders:

Veel plezier met de originele cirrus! Maak er wat moois van, en graaag zie ik je opknapverslag tegemoet!

Binnenkort weer verder met de mijne, kan hem toch niet wegdoen ;-)

als je die wegdoet schop ik je onder je r.....t:wink: enne bedankt jaap ik maak er weer n plaatje van:yes: eerst nog n ander projekt afwerken en dan is ie aan de beurt:yes: mn inderdaad geheel orgionele graupner cirrus:mrgreen: de komende tijd ga ik div onderdelen verzamelen onder andere de cockpitkap motertje servos enzenz en zeer belangrijk vleugelpennen van 4,5mm volgendjaar op de vintage glidermeeting is hij dr hopelijk bij moet lukken:yes:

De mijne staat voor een goed bod nog steeds te koop! Zie de te koop sectie ;-)

: Dus spelvautun kunnen aanwezig zijn ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
oke zeg ik ga toch nog op zoek naar n beter setje vleugels voor mijn cirrus! deze zijn toch te slecht om op te knappen:sad: dat zag ik ook pas nadat ik de indek verwijdert had hij zat bij de wortel erg slecht in elkaar:yes: even geduld oefenen maar dr komt nog wel ns n mooi setje op mn pad jaap !! :yes::wink:

dus als iemand nog n gaaf setje vleugels heeft houd ik mij zeker aanbevolen:yes::lol:

enne wat mag dan je andere leuke projektje wel niet zijn japie:mrgreen:

Laatst bewerkt:
zo net 2 orgionele cocpitkapenvoor mn cirrus gescoort voor arjan en mijzelf:banana: nu nog de houder met instrumenten paneel dat zal nog wel niet meevallen maar geduld is n schone zaak :yes:en ook nog even wachten todat ik n gaaf setje vleugels tegenkom met stabilo de oude zijn echt te slecht opgebouwd en niet naar mijn zin:nooo:

Back