Wedico Scania Topline crew cab cabine met Meiller 3 zijden kipper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trek je er niks van aan Steve.
Sorry dat ik het moet zeggen maar die adrie begint steeds meer kritiek op bepaalde personen te krijgen die uiteindelijk allemaal dezelfde hobby hebben.

S6 verder met de bouw.

ja ik geef heel wat geld uit aan de modelbouw , maar iedereen geeft toch aan uit wat hij / zij zelf wil zekers , allee ja dat is mijn gedacht er maar van .
ik heb al wel vele dingen gekocht en er dan niets mee te zijn , maar dat ligt dan opgeborgen en kan dan vaak wel dienen in een ander model en ja anders terug proberen te verkopen .
sorry dat ik leef he Ardie , niet iedereen kan zo slim zijn als jou , en niet iedereen kan zo maar dingen gaan bouwen .
daarom ja vind ik het gemakkelijker als er meer dingen standaard zouden bestaan en dan zo het opbouwen naar ieders wens van model .

mvg,
steve

Misschien dat je zelf een laadklep kan tekenen en deze proberen te bouwen uit aluminium is maar een idee.

Helaas zijn er personen op het forum die de sfeer moeten verzieken voor anderen,niets van aantrekken het is jou truck.

Beste Steve,

probeer eens een tekening van een laadklep te bemachtigen bij een leverancier en zet deze dan om naar de juiste schaal.
Dit kan je daarna dan uitknippen en op kunstof, aluminium of messing plaatsen.
Daarna op maat zagen, vijlen/schuren en in elkaar zetten.

Overigens trek je van dhr. van Gerwen maar niets aan, deze heeft altijd commentaar/wat te zeiken op anderen maar we zien nooit iets van hem.
Z'n opmerkingen raken meestal kant nog wal.

Gr.
Raymond.

kan het ook zo laten en dan zonder die laadklep er bij , dan is het eens een
'' gewoon '' model van me zonder verdere speciale dingen er aan .
eens iets anders dan wat velen van me denken , simpel iets gewoons .

mvg,
steve

ombouw scania crew cab

full

View image in gallery

full

View image in gallery

Hierbij enkele foto's van hoe de Scania crew cab toch maar weer een topline dak gekregen heeft in plaats van de CR19 .

Foto's van beide zijden alsook foto met 1 zijde open deuren .

Hij heeft nu een totale lengte van 79 cm .​
Mvg,​
Steve​

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit :D Maar even een gedachtenkronkel
van mij. Zou het niet mooier staan als de achterassen iets verder naar
achteren stonden. Dus minder bakoverhang.

Eerlijk gezegd weet ik het niet Cor .
Nu staat de bak in het midden alsook de assen in het midden van de bak staan .
Achteraan achter de spatborden is er nu nog een 145mm lengte , dat normaal zou gaan dienen voor zo een onderbouw laadklep .
Volgens de afmetingen zou er dan net een vouwbare onder laadklep van 1,80 meter > 2x 90 cm onder dit chassis kunnen .
Van daar dat de assen dus in het midden van de laadbak staan en er dus nog ruimte is voor die laadklep .

Mvg,
Steve

Sorry heb weer maar eens een vraagje .
Bestaat er een bepaalde motor waarbij de as doorheen de motor gaat en dus aan beide zijden op een tandstang zou kunnen heen en weer rijden ?
Dus een motor met tandwiel dat zowel links als rechts naar voren en naar achteren zou kunnen rijden .

Dat kan wel, maar dat gaat dan wel vreselijk hard; de meeste buitenloper brushless motoren hebben een uitgaande as aan beide kanten.
Maar die draaien toch al gauw 1000 toeren per minuut en per volt.
Ik vermoed dat je een vertragingsmotor wilt met een uitgaande as aan beide kanten, en dat lijkt me technisch niet mogelijk in de modelbouw, want dan moet de moter zelf een holle as hebben om de vertraagde as naar de andere kant te laten gaann.
Je zult wel uitkomen op een motor met aangebouwde vertraging, en dan een tandwiel of riem/ketting overbrenging naar de as die aan beide kanten van de motor uitsteekt.
Als je snapt wat ik bedoel ;)
Cor

Hallo Cor ;

Het ziet er allemaal veel moeilijker uit om zo een dubbele onderbouw laadklep te bouwen .
Heb deze met de pc wel tot op de gewenste schaal kunnen af printen , maar dan om zo nog te gaan bouwen komen er toch heel wat vragen bij kijken .
Jammer dat het zo niet in een bouw pakket bestaat want dat zou het veel simpeler maken .
Optie A zal dus niet werken , misschien dan optie B en het te proberen met een spindel werking of hoe noemt zo iets > een motor dat verbonden is met een draadstang en dat zo het geheel naar achteren en voren kan brengen .
Sorry weet niet altijd de benaming er van dus is uit leggen met eigen woorden .
Echter moet ik nog na kijken of er cilinders bestaan die een buiten diameter van 8mm kunnen hebben en een stang diameter van 4mm dus er zal dan wel hydrauliek bij komen om deze laadklep werkende te kunnen maken .
Ik heb een Volvo FL6 op schaal 1/43 eens aangekocht om daarvan afmetingen en zo te kunnen nemen betreffende de laadklep en de cilinders er van .
Wat ik eigenlijk ook niet zo weet zijn de afmetingen van een cilinder wat deze in uitgeschoven en ingeschoven toestand zijn .
Vb. wat is een cilinder met een uitgeschoven lengte van 75mm in ingeschoven toestand ?
Dit dan ook wel eens te willen weten van een cilinder met een uitgeschoven lengte van 63mm .
Cor kan jij mij dit mogelijk ook vertellen want aan de tabel van Leimbach kan ik niet aan uit ?

Dat is een mechanische vervanger van een cilinder: een electro motor met vertraging met daaraan een draadeind.
Dan gaat de moer die daarop loopt heen en weer als je de motor aanzet/ompoolt.

Kijk eens hier, zomaar een resultaat van Google search
Spindelaandrijving Carson 907056 - Westland Modelbouw

Wordt veel gebruikt in model kiepers en andere toepassingen waar een rechtlijnige beweging nodig is met enige kracht
Gebruik de Google knop op dit forum maar eens dan komen er vast veel onderwerpen naar boven drijven

Kan elke elektro motor zo een draad eind laten draaien ?
Zo een Carson kipper oplegger heb ik ook nog wel liggen , vind dat maar niets en beetje te veel plastiek aan .
Ik heb meer de voorkeur naar modellen dat meer uit aluminium gebouwd zijn dus ja die Carson oplegger ligt hier dan ook maar en is half gebouwd zeg maar .
Is het belangrijk dat de draadstang uit messing is of ja welk materiaal is het beste hiervoor eigenlijk ?
Die spindel komt mij wel bekent voor want denk wel dat ook ergens zo iets liggen heb , dat moest dienen voor die Carson kipper maar nooit gebruikt heb .
Ik heb al wel zo eens filmpjes gezien met zo een spindel en die draadstang daarvan blonk nog wel er van en was niet zo maar een draadstang (zeg maar) .
Misschien zal het dan toch nog wel eens lukken om die onderbouw laadplatform te gaan bouwen .

Mvg,
Steve

[mod]

Topic opgeschoond.

Geachte Steve,

Het is niet de bedoeling als er iets mis is met leveringen van producten, of er iets is met (mede)forumleden, dit in het openbaar op het Truckersforum te plaatsen, maar dit via een privé e-mail of een P.B.tje op te lossen !

En de dreiging van : Dan moeten ze me maar verwijderen, roept wrevel op bij de andere Truckersforum leden.
Het is niet de bedoeling dat u zo reageert !

Ik heb u al div. keren eerder hierop gewezen en vraag u om u te netjes gedragen, zoals de andere Truckersforum leden zich ook netjes gedragen, conform de regels en voorwaarden van het MBF Truckersforum.

[/mod]

Blijft voorlopig wel zo .
Misschien nog wel stickers er op , maar weet nog lang niet welke er dan op te gaan kleven .
Er komt nog wel een reserve wiel onderaan en kisten aan de andere zijde .
Ook de achterlichten moeten er nog van gemonteerd worden en een plaatsje te geven .
Het is de bedoeling dat deze klaar zou zijn om rijklaar te laten maken samen met de linde H50 en dan de andere 6x6 Scania met container systeem terug mee naar huis te nemen .
Voorlopig even een wip kar in elkaar aan het zetten .
De wip kar is een aanhangwagen voor de 6x6 met container systeem .
De andere , de 3 assige aanhangwagen met vaste laadbak is een aanhanger voor de 8x8 vrachtwagen / trekker .
Nadat de crew cab en de linde H50 hun volledige nazicht gaan krijgen zal er als eerste de minigraver met micro hydrauliek in orde gebracht worden en ja de 8x8 zal ook wel eens afgebouwd worden .

Mvg,
Steve

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back