welke accu voor robbe florida?

Hallo Lars,

Kaduuk als in: op, versleten koolborstels, wil niet meer draaien, of kaduuk als in: verbrand?

Als de vervangende motor ook een zelfde ankerlengte en hetzelfde aantal wikkelingen (19T) heeft als de motor die vervangen is, zal het een vergelijkbare motor zijn.

Zowel in de 500 als 600 motoren zijn onnoemelijk veel verschillende versies verkrijgbaar.
Slechts een beperkt aantal zijn geschikt voor boten.

Als het deze is, kun je mooi borstel én mantelkoeling toepassen:
https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6307

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
hoi,

de motor deed gwn niks meer, wilde gaan test varen met de koeling en toen ik thuis (gelukkig) alles nog even na liep gaf de motor nog een kort schokje waarna hij stil viel en niks meer deed.

ik heb trouwens niet de motor van de link, ik heb de 500 sp (best-Nr 6308, niet de race versie.

groeten Lars

hoi

ik denk inderdaad ook dat de motor het door de hitte heeft begeven.
De mantel koeling gaat nu in een testfase, en deze hoop ik begin volgende week klaar te hebben. Daarna lekker 5 weken varen op het lago di Garda di italia.

Overigens, zou het kunnen dat ik een andere schroef moet monteren ivm de motor?

Gr Lars

Hallo Lars,

Ik zou een paar Graupner 2318.36K en 2318.37,5K aanschaffen, dan heb je keuze bij het varen én gelijk wat reserve. (2Brothers in Bussum)
Er wil wel eens iets in het water drijven waar een kunststof prop niet tegen kan...

Het aantal goedgesorteerde modelbouwwinkels, dat dit type prop in het rek heeft hangen, is niet groot, al helemáál niet in Italië.

Groeten, Jan.

Back