Welke carbonband voor staarts+TeXtreme +bouwpraat

Ik heb de bouwsnelheid lekker te pakken! Nog wat kleine friemeldingetjes: ballast, een servoplankje vast harsen en rudderhorns. Een leading edge opknappen en ff de trailingedges langs lopen zodat boven en onderhuid nergens los zit.
En dan kunnen ze de deur uit!

Hey Berrie dat ziet er leuk uit.
Ik wil ook zo'n snuitje op mijn dlg.

Mijn disser experiment is gelukt(hier en daar een klein schoonheidsfoutje) evenals het spuiten van de mylars.
De rudder van de Edge is te licht gespoten, maar dat mag de pret niet drukken,
Mini stab is beter gelukt met spuiten, laagje voor laagje lichte nevel aanbrengen.

Was nog wel even bang hoe het zou gaan met het lossen van de mylar maar dat was geheel onnodig. Kon de mylars er zo afhalen, bij trimmen en nat schuren van de LE en TE en ze zijn super glad.

Wat is dit toch leuk en geeft je zo goed gevoel

8c90ec93.jpg

Grt Lyckele

ps moet ze alleen nog even wegen.
- rudder weegt 6 gram en mini stab 3 gram

Laatst bewerkt:
Dat IS jouw DLG :)

Haha dat weet ik maar dat mocht ik niemand vertellen.;)
Mijn zender (ff-7 Fasst) wordt dlg vriendelijk omgebouwd op dit moment.
Met een goedkope ingreep kan hij dienst bij me blijven doen dus.

Hallo,
Ziet toch heel goed uit Lyckele. Ja is leuk als je het resultaat ziet. Ik maak helaas ook altijd kleine schoonheidsfoutjes, ik geloof ik moet een draaiboek maken;)

Dirk,

Ik neem ze vrijdag wel mee. De goede en de mislukte met
1 of 2 draadjes. Dan kan je het verschil zien/voelen ;)

Grt Lyckele

Jongens wat een leerzaam topic! Ik ga binnenkort ook voor 't eerst pogingen wagen! Vacuumpomp is onderweg, plannen voor een feathercut zijn er ook. Heb er zin an!

----------------------
Sent from iPhone.

Zone V2

Jullie hebben al voorbij zien komen maar nu is hij dan klaar voor z'n maiden :)

Het is allemaal begonnen met de Edge (opvolger vd Supergee) deze vlieg ik nu 1,5 jaar en blijf het een heerlijk presterende kist vinden.
Ongeveer 10 maanden geleden kreeg ik het aanbod voor een Zone V2 en die heb ik niet afgeslagen :mrgreen:

Ik mocht zelf de kleur bepalen en ben voor onderstaand design gegaan.

Boven:
e96ee755.jpg

Onder:
d6e987cb.jpg

Voor de aansturing van Rudder en Elevator heb ik gekozen voor gitaarsnaren i.p.v. dynemaa omdat ik dit ook eens wilde proberen.
Het was een gepriegel maar uiteindelijk is het prima gelukt.
Ik heb ze eerst door het hoorntje gedaan en vervolgens 2x er omheen gedraaid, dan een alu busje eromheen met krimpkous. Het zit geborgd met secondelijm, ik heb het getest en het is niet los te krijgen.

46b4f906.jpg

44da788c.jpg

f3f6ee65.jpg

Over het rubber horentje komt nog een borging dat hij niet los kan komen van het horentje.

In de vleugel zit RDS, wat een mooi systeem is dat. geen speling en mooi nauwkeurig.

Deze week de maiden en ben zelf heel benieuwd hoe hij werpt, over de vliegprestaties maak ik me geen zorgen.

Zone V2 vit verbouwd;

2x D47
2x D60
4,8v 350 mah Nimh
Futaba 6106 HFC

Gewicht is 266 gram (36 gram zwaarder als de Edge)

Lyckele

Oja, de snaren lopen via een teflon buisje door de romp (alleen de eerste +-10 cm, die zijn mee geharsd daarna lopen ze vrij door de romp )

Je moet ze dus van voor naar achter door de romp heen doen, achter aan maak je 2 kleine gleufjes waar ze weer naar buiten komen.
Dit gaat heel makkelijk als je de snaar volgt naar achter met een magneetje, dan leidt je hem naar het gleufje en doet het magneetje de rest.
Super makkelijk en doeltreffend.

Lyckele

Op special verzoek van Domi

de verbrande armen zijn wat aan het afkoelen na een schitterende maar moeilijke dag in Duisburg waar Dennis, Daniel, Loet, Peter, Arjen en ik mee hebben gevlogen in de Schleudercup van Henk Pietersma. Peter is als beste nederlander 2e geworden.

toen ik thuiskwam kon ik nog iets roods uitpakken en ik had belooft aan Domi om foto's te plaatsen (Domi vloog zijn 1ste wedstrijd in Duisburg).

TantalusSensazione001.jpg

TantalusSensazione003.jpg

werpkant 60gr, andere kant 61,5gr

sensasional :p,
Jaap

Back