Welke drifter is drift klaar te koop?

Ik vind het zonde om met zo een mooi chassis dwars te gaan liggen doen:p.

Yokomo heeft mooie driftkits.
Of tamiya heeft ook speciale driftuitvoeringen..

Maar toch niet een TRF416..

Ik deed het met driften met een xray t2 009 eu rubberspec. hihihi.
BL 13turns eraser motor erin, de boel flink verhogen,en alu velgjes en pe bandjes erom en glijden, met de hap!

Ach de tt01-d (van de buurman) deed met dezelfde 27turns borstel motor, en standaard pe bandjes, het net zo goed ;)

Ik vind het zonde om met zo een mooi chassis dwars te gaan liggen doen:p.

Yokomo heeft mooie driftkits.
Of tamiya heeft ook speciale driftuitvoeringen..

Maar toch niet een TRF416..
Ikkie wel.
Kon voor een leuke prijs een mooie gebruikte vinden. Dat vind ik dan weer interessanter dan een nieuwe ta05.
Waarom zou het zonde zijn? Over het algemeen zijn drifters toch prachtige schaalmodellen, waar niet hard mee gereden wordt. De kans dat er wat kapot gaat is waarschijnlijk kleiner dan bij het grippen.
En mocht ik in dat laatste zin hebben, dan is het ook nog goed mogelijk. Gewoon even diffs omwisselen (wat erg makkelijk gaat bij een trf416) en andere bandjes erop en gaan...

trf416_lipo_velcro3.jpg

NissanGTR_13.jpg

mustang_gtr_19.jpg

Laatst bewerkt:
als je goed kijkt op die site die je geeft staat er een foto van een sprint met een stikpack erin.dus ik denk dat het past.....

Hier even een plaatje van mijn hong-nor X10-e. Echt een verbetering t.o.v. de TT01 die ik hiervoor had! Hong nor heeft natuurlijk niet de status van tamiya of hpi etc. Maar het is een kwalitatief hoogwaardig chassis!
full

De standaart kap die erbij zit lijkt echt nergens op, hier even 2 fototjes van de body die ik zelf heb gemaakt, staat toch een stuk beter dan de standaard body!

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
is het nou een hong nor E-10 of een X10-E?
bij pkracing staat 'X10-E' en als je erop klikt is het 'E-10'.

er bestaat ook een HPI E-10, dat is ook een drift.

ehm dat is gewoon slordigheid, hong nor zelf zegt dat hij X10-E heet:

Hong Nor Enterprise Co.,LTD

PKracing is nooit zo nauwkeurig over hun teksten, als je ze goed doorleest, kom je de auto tegen onder de naam van X10-e, E10, X10 etc. maar daar wordt allemaal dezelfde auto mee bedoeld. In andere landen wordt hij ook als ofna X10-e of jamin X10-e verkocht, kan je meer info vinden.

Het verschil tussen HPI en Hong Nor moet je kijken wat ervoor staat:

als er HPI E10 staat, wordt de HPI bedoeld
als er Hong Nor E10 staat, wordt de hong Nor bedoeld

;)

heb je eigen lijk dat rood-zwarte partroon zelf gespoten?
of is dat gewoon een hele sticker?
is het een 190MM of 200MM?

bijv. dit:::HPI RACING::
dan is dat toch gewoon wit gespoten en een grote stikker?

er bestaat nog een X10: de xray X10

Laatst bewerkt:
Dat chroomrood is idd een stickervel, afkomstig van een supra. (het is best lastig om met een iphone vast te leggen, in het echt is die veel feller) Je kan natuurlijk wel bedenken dat die anders is dan een silvia, het was een ware hel om dat pas te maken:mad:

Die mustang is een apart verhaal, volgensmij moet je het gewoon spuiten (dat zwarte) en dan zijn die paardenkop en paarse randjes stickers. (correct me if i'm wrong)

wat heeft het trouwens voor zin om alle auto's op te noemen die qua naam erop lijken?? De HPI E10 is crapkwaliteit en de Xray X10 is een pancar met achterwielaandrijving waarmee je nog geen eens mee kan driften

@ pirelly:

Dat zijn 2 erg mooie bodies zeg! Is dat carbon op die GT-R smoke gespoten met daarachter geweven tape?? (bedoel trouwens de nissan, zijn beide GT-R's :))

Laatst bewerkt:
wat is het nadeel als je een 200MM body zet op een 190MM wagen?

EDIT: zijn er ook nog bepaalde merk (drift)banden die ik absoluut niet of wel moet hebben?

Laatst bewerkt:
het nadeel is dat je velgen iets naar binnen vallen,maar dat kan je oplossen door offset velgen te kopen.en als je gewoon t-drifts haalt orgineel of namaak.die zijn gewoon goed.

dus het staat er zo voor:

tamiya TT-01E
-voordelen: overal kun je upgrades/onderdelen kopen, goedkoop, goede beginners (drift)wagen.
-nadelen: toch onzekerheid over stevigheid en driften.

tamiya TA-05
-voordelen: zeker een goede drifter, bijna overal onderdelen/upgrades (niet bij mijn winkel in de buurt:().
-nadelen: prijskaartje, geen onderdelen/upgrades bij mijn winkel in de buurt.

hong nor x10-E
-voordelen: goede drifter, goedkoop.
-nadelen: niet overal onderdelen(zeker niet bij mijn buurtwinkel), geen bouwpakket, (lelijke body?).

ziet er ong. zo uit?

het is voor mij best belangrijk wat bij mijn buurtwinkel te koop is aan onderdelen/upgrades.
http://www.deheiligekoedeventer.nl/webshop/

wat is er eigenlijk zo bijzonder aan de drift motoren?
ik heb hier trouwens nog wel een XL-5 liggen van de rustler. Kan ik die erin gooien met een andere motor?

- 15-turn motor limit for 540 size motors
- 12-turn motor limit for 550 size motors

dit staat er bij de ESC.
het is volgens mij makkelijker om een 540 size eraan te doen.
dit betekend toch dat het ook hoger dan 15T mag worden?

verder zoek ik dan nog een servo, maakt het een verschil voor driften?
welke raden jullie aan, wel een beetje goed koop?
dan heb ik het over de TT-01E.

Laatst bewerkt:
Back