Welke drifter is drift klaar te koop?

PROOF!! Or it didnt happen ;)

heb zelf ook een Hong nor X10-e en vindt de prijs-kwaliteit verhouding echt heel goed! De mijne is nu door een beetje te prutten met camber +/- 188mm breed. De smallere tamiya bodies passen nog steeds niet echt, maar de iets bredere passen zeer goed. Heb zelf een Tamiya nissan silvia bodie erop en die staat zeer mooi op z'n wielen;)

Laatst bewerkt door een moderator:
PROOF!! It does happen ;)

full

full

Op de 2e foto zie je dat ik de achterwielen nog een beetje meer camber kan geven. Sorrie voor de crappy iphone kwaliteit

ps; ja ik weet dat dit een mazda rx7 is maar het is maar voor het idee dat het mogelijk is om een tamiya body op een hong nor te krijgen:D

TNX!!!!!

deze info/foto's kan ik wel gebruiken.

thx allebei.

EDIT: ik wil heeeeeeeel graag een hong nor, MAAR de winkel in de buurt verkoopt alleen maar tt-01(E) onderdelen, dus een lastige keuze. EDIT2: plus dat ik graag een bouwpakket wil.

Laatst bewerkt:
@ lakigucci: graag gedaan!

@ darkfire: Het is idd jammer dat de Hong nor in zo'n weinig winkels verkocht wordt. Pkracing heeft zowat alle spareparts op voorraad, welke ook nog geen eens zo heel duur zijn. Met de verzending van die winkel heb ik ook goede ervaringen!

Bij de Hong nor zit een zeer duidelijke handleiding, zekr zo goed als de tamiya handleidingen. Het feit van een bouwdoos tsja... Als ik een auto rtr koop haal ik hem eerst uit elkaar om te controleren op fouten (je weet nooit wat de taiwanees heeft uit zitten vreten met je auto;)) en het chassis een beetje 'te leren kennen'. Als je hem dan weer in elkaar zet heb je ook een soort van bouwdoos:p

ps. als je misschien naar pk racing gaat om een te kopen, kijk dan gelijk ff voor wat extra spurs, dat is eigenlijk het enige slijtagepunt dat ik tot nu toe heb ontdekt.

[URL="
- Team D10 RC Drift Video 2[/URL]

tt-01's doen het ook niet slecht.
op het laatst staan welke tt-01's zijn.

(ik ken deze video al een jaar ofso, maar ik had nog nooit gelezen dat het tt-01 waren)

is er een manier om 200MM body's op de TT-01 te zetten?
er zijn namelijk veeeel mooiere 200MM body's, maar ik wil nog steeds een TT-01.

kan ik dit dan ook nemen?

het zijn RCP Aluminium Hex Joint set + 4mm offset 12mm (2 stuks).

Laatst bewerkt:
de link deed heel gek.
als je wat in de link had staan kreeg je een ander product.
dus ik heb ff wat aan gepast.

kijk maar naar het nummer aan het eind van de link, en als je hem aan klikt dan staat er een ander nummer.

Laatst bewerkt:
de link deed heeeeel gek.
als je wat in de link had staan kreeg je een ander product.
dus ik heb ff wat aan gepast.

kijk maar naar het nummer aan het eind van de link, en als je hem aan klikt dan staat er een ander nummer.

ja maar dan nog geld mijn opmerking, alleen je velgmeenemers worden hiermee breder, je assen waarop je de velg vastschroeft niet.
als je voor een leuk bedragje ook andere assen kan kopen, dan is het een optie, anders velgen met offset en klaar

weet ik, dan moet ik het dan wel ff vragen of passen want de winkel is in de buurt.
als het niet past dan zal ik langere assen er bijkopen.
ik had de post ff aangepast om misverstanden te verkomen.

zijn er opzich ook goede merken qua banden?
op wat voor banden moet je rijden als je grip wilt, dus een gewone race? foambanden?

Als ik jou was zou ik nooit een TT01 kiezen. Daar raak je snel op uitgekeken. Ze zijn amper af te stellen, je moet veel bijkopen, schroefgaten snel dolgedraaid en alles heeft speling.

Nee, wil je het echt goed doen om te gaan driften, dan moet je naar een TA05 v2 ofzo gaan kijken. Of een TRF 416. Tweedehands is er veel te vinden. TT01 = zonde van het geld. Ik heb er ervaring mee.

Heb één jaar met een TT01 gedaan, veel geld aan uit gegeven en werkt nog steeds niet. Nu heb ik dan uiteindelijk een TA05 v2 R gekocht en dat is een prachtmachine. Alles werkt soepel etc. Verder rijd ik met Spektrum DX3E en laad met een Ultramat 14+. Ook wordt brushless aangeraden voor het driften. Vooral 9,5t Ezrun setjes doen het goed. Kijk maar eens op Ebay, voor 50 Euro heb je wel een setje in huis als het niet minder is.

Maar wil je echt goede rc drift informatie, dan moet je toch echt naar een rc drift forum. ;) Daar ben ik zelf ook erg actief.

EDIT: voor het driften is eigenlijk maar één setje banden geschikt: De T-drifts van HPI. Maar r2hobbies.com heeft ook neppe T-drifts die ook supergoed werken (heb zelf ook twee setjes), en die zijn een stuk goedkoper.

Als ik jou was zou ik nooit een TT01 kiezen. Daar raak je snel op uitgekeken. Ze zijn amper af te stellen, je moet veel bijkopen, schroefgaten snel dolgedraaid en alles heeft speling.

Nee, wil je het echt goed doen om te gaan driften, dan moet je naar een TA05 v2 ofzo gaan kijken. Of een TRF 416. Tweedehands is er veel te vinden. TT01 = zonde van het geld. Ik heb er ervaring mee.

Heb één jaar met een TT01 gedaan, veel geld aan uit gegeven en werkt nog steeds niet. Nu heb ik dan uiteindelijk een TA05 v2 R gekocht en dat is een prachtmachine. Alles werkt soepel etc. Verder rijd ik met Spektrum DX3E en laad met een Ultramat 14+. Ook wordt brushless aangeraden voor het driften. Vooral 9,5t Ezrun setjes doen het goed. Kijk maar eens op Ebay, voor 50 Euro heb je wel een setje in huis als het niet minder is.

Maar wil je echt goede rc drift informatie, dan moet je toch echt naar een rc drift forum. ;) Daar ben ik zelf ook erg actief.

EDIT: voor het driften is eigenlijk maar één setje banden geschikt: De T-drifts van HPI. Maar r2hobbies.com heeft ook neppe T-drifts die ook supergoed werken (heb zelf ook twee setjes), en die zijn een stuk goedkoper.

zelf ook flinke tijd met een TT-01 gedrift en had echter nergens last van?
standaard sport tuned motor en simpel regelaartje.
veel bijkopen? zoals wat?
als je er normaal mee omgaat slijt het net zo hard als de gemiddelde andere auto...
schroefgaten, als je de schroeven er met beleid indraait gaat het gewoon goed, de mijne ging minimaal 1x per maand uit elkaar en nooit maar 1 dol schroefgat gehad
alleen de speling is inderdaad een punt, vooral in de stuurinrichting
Tuurlijk, een TA-05 v2 is een betere auto, maar daar betaal je dan ook voor :)

Ik heb ze beide, een getunede TT01 en een TA05 v2 R. Die TA05 is gewoon veel degelijker. Als je het diff wil vervangen, hoef je niet te kloten met al die cubs en kogellagers en alles. Ik denk dat een TA05 (v2) een veel betere keus is. Ook makkelijker te onderhouden. Qua prijsverschil maakt het niet zoveel meer uit. Maar dan moet je hem ook niet uit nederland halen :P Ik had mijn TA05 v2 R uit Hongkong binnen twee weken in huis en was 240,- Euro kwijt inclusief de verzendkosten. De TA05 v2 kost daar ongeveer 150,- Euro inclusief de verzendkosten...

Ik heb ze beide, een getunede TT01 en een TA05 v2 R. Die TA05 is gewoon veel degelijker. Als je het diff wil vervangen, hoef je niet te kloten met al die cubs en kogellagers en alles. Ik denk dat een TA05 (v2) een veel betere keus is. Ook makkelijker te onderhouden. Qua prijsverschil maakt het niet zoveel meer uit. Maar dan moet je hem ook niet uit nederland halen :P Ik had mijn TA05 v2 R uit Hongkong binnen twee weken in huis en was 240,- Euro kwijt inclusief de verzendkosten. De TA05 v2 kost daar ongeveer 150,- Euro inclusief de verzendkosten...

Ja en je moet dus nooit een TT01 met een TA05 vergelijken wat je dus juist deed ?

TT01 is zeer leuk om te beginnen.
Ik heb een jaar competitie gedaan met de TT01 en ik heb
1 keer het badkuip moeten vervangen
1 keer die balletjes in de voorste draagarmen

en dat is het. En ik reed altijd vrij hard door.

TA05 is ook een zeer leuke wagen maar kost nog altijd bijna het dubbele van de TT01.

Natuurlijker is een TA05 een degelijkere wagen maar daar betaal je dan voor.

En dan een TRF416 kun je ook niet echt vergelijken met een TA05 en ik zou het al zonde vinden om met een TRF416 te driften:rolleyes:

Back