Welke drifter is drift klaar te koop?

Ieders zijn mening/zin uiteraard;).

Die Nissan body is heel mooi gedaan. Body van Tamiya zelf ?

En waarom zit je lipo zo ver naar buiten ? Past die niet onder het upperdeck ?
Ikkie wel.
Kon voor een leuke prijs een mooie gebruikte vinden. Dat vind ik dan weer interessanter dan een nieuwe ta05.
Waarom zou het zonde zijn? Over het algemeen zijn drifters toch prachtige schaalmodellen, waar niet hard mee gereden wordt. De kans dat er wat kapot gaat is waarschijnlijk kleiner dan bij het grippen.
En mocht ik in dat laatste zin hebben, dan is het ook nog goed mogelijk. Gewoon even diffs omwisselen (wat erg makkelijk gaat bij een trf416) en andere bandjes erop en gaan...

trf416_lipo_velcro3.jpg

NissanGTR_13.jpg

mustang_gtr_19.jpg

Thanks!
De nissan is inderdaad een tamiya body.

Ja, die lipo past onder het upper dek.
Maar het smokem chassis heeft wat meer plaatsings mogelijkheden voor de lipo.
Door hem zo naar buiten te zetten is het chassis in evenwicht en hoeft hij niet verzwaard te worden met gewichtjes. Eigenlijk ideaal dus.

Heel ver kan ie ook niet naar binnen, kijk maar naar de snaar aandrijving. Die is bij deze setup omgedraaid tov het origineel. Hierdoor kunnen de servo en ontvanger verder naar binnen (betere gewichtsverdeling).
Het chassis is ook smaller dan het origineel, waardoor het lijkt alsof de lipo verder naar buiten steekt.

@ pirelly:

Dat zijn 2 erg mooie bodies zeg! Is dat carbon op die GT-R smoke gespoten met daarachter geweven tape?? (bedoel trouwens de nissan, zijn beide GT-R's :))
Dat is inderdaad smoke, daarna tapijt tape, gebacked met zwart.
Zo heb ik motorkap gedaan en ook de randjes van bumpers en skirts.
Nog ff 2 laatste fotootjes, wil niet te ver off topic gaan:
NissanGTR_16.jpg

NissanGTR_20.jpg

Laatst bewerkt:
een tamya tt-01 dat zijn de beste drifters als je 4 drift wielen hebt.

mvg max v/d heide

die jongen van 11 heeft heel wat af gedrift met een tt01
en tevens met een hpi sprint
hij rijd al een paar jaar
nu met de robitrnic protos ,tamiya dt1 en 2 2xbangar1:12 electro stockcar 1:12
en nu wil ie mijn 1:8stockcar ook nog hebben
hij heeft dan niet de ervaring zoals jullie
maar hij red hem prima
en in zijn ogen is de tt01 ideaal

Zie zo een drifter ook wel zitten maar welke is het best?
Tamiya TT-01 E of HPI E10 Drift?
Zou deze tamiya geschikt zijn om te driften? mits enkel het aanpassen naar driftbanden? en natuurlijk andere body en velgen..
Of is een HPI E10 Drift beter geschikt om te driften?

Grtz!

Van de 2 die jij aankaart, zal de tt-01 het beste zijn, maar als je iets meer geld uitgeeft kun je een ta-05 kopen, wat weer een stuk beter is.

Ik heb nu ook net zelf een drift auto aangeschaft. Ik heb zelf de keuze gemaakt voor de TA05. Ik heb deze keuze gemaakt omdat je op de TT-01 snel uitgekeken op bent, omdat deze minder geschikt is voor brushless motoren en toch wel een groot verschil in wegligging heeft met andere modellen. Voor de TA05 zijn genoeg upgrade's te krijgen. Ook origineel van Tamiya. Ik zou er goed over nadenken, maar als je ziet dat iedereen die begint met een TT-01 al snel weer overgaat naar bijvoorbeeld TA-05 is het misschien slimmer om gelijk wat meer geldt uit tegeven dan dat je zometeen spijt hebt van de TT-01.

Mvg, steven

Moet niet al te gek worden van prijs, heb tijdje geleden een offroad gekocht die me al geld genoeg heeft gekost :wink:
Denk dat ik voor de TT-01E ga, andere velgen en banden, en andere kap erop.
Heeft er soms iemand een link met een lijst voor wielen, banden, en bodies voor de tt-01E?
Eventueel met artikelnummer om te bestellen?

Grtz!!

Back