tis jij die een zware denkfout maakt:Maar je maakt een enorme denkfout, namelijk dat je recht remt voor de bocht. In werkelijkheid rem je de bocht in, op het moment dat je remt, komt je zwaartepunt naar voren. Daar komt nog bij dat met een 4.5T motor de rem vaak harder staat dan met een 9.5T motor. Dit betekent dus dat het gewicht naar voren komt tijdens het remmen, en doordat er zo weinig druk op de achterwielen staat heb je bij dat inremmen in heel weinig stuur. Doordat je langer aan het remmen bent, heb je langer minder stuur. Dit houdt in dat je de bocht iets langzamer in moet gaan met die snellere motor om de bocht te kunnen halen.
Dan komt er ook nog bij dat bij een snellere motor, helemaal bij verschillen van 4.5 naar 9.5T de auto ook totaal anders wordt afgesteld, want ook het rijgedrag weer aanpast, en met een 9.5T setup op je auto heb je een hogere bochtensnelheid dan met een 4.5T, want met de 4.5T met diezelfde setup kom je simpelweg grip tekort en kun je het vermogen nog minder kwijt.
In theorie klopt wat je zegt wel , maar je hoort aan jouw uitleg dat je circuitervaring mist wat dat betreft. Want in werkelijkheid op een circuit is het zo dat een 4.5T niet in alle situaties per definitie sneller is dan een 9.5T motor.
"4.5T motor de rem vaak harder staat dan met een 9.5T" => bestuurder remt, bestuurder stelt in, niet de motor.
de rest van je redenering vervalt dus
ps. ik rijdt zelf met een 6.5T in mijn truck, dat is veel te snel, ik kan het niet controleren, dus ik kan beter een tragere motor nemen, omdat dat gemakkelijker is voor mij. maar dat ligt aan mij, niet aan de motor. ik kan dus inderdaad sneller rijden met een tragere motor... omdat IK het niet kan

ivm je gewichtsverplaatsing...
Remmen en draaien is altijd moeilijk, plus: ik dacht dat als je meer gewicht op je voorste wielen hebt, je net MEER stuur hebt. je verliest stuur als je GEEN grip/druk hebt! rare redenering heb jij hierover...