Welke micro rc voor in huis?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Spierbundel, 19 jan 2015.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De B6 kan niet puur via de balansplug laden. De kleinere laders, waar ik het over had, die het wel kunnen, zijn meer de types die je eerder aanhaalde, van een tientje of zo. Maar als je een laadkabel met zo'n rode BEC connector hebt, en je de balansplug via een adapter op de auto aansluit, heb je alle aansluitingen om met een B6 te laden.
     
  2. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik sta nu op het zelfde punt, ben aan het kijken naar een 1/36 losi (t/dt) of een 1/24 sct (brushless/brushed)
    ook is er een nieuwe versie uit met andere motor, accu en een lader, scte en rally x €175.00 is alleen wat te veel voor een autootje erbij..

    Zelf lijkt me dan de micro t voor in huis de beste optie. vanwege de schaal en de kleine draaicirkel. maar die is al wat ouder...

    de sct is groter, maar zeker nog niet te groot. is alleen duurder maar nieuwer.

    qua onderdelen zijn er voor de micro t een hele boel. voor de sct kan ik er niet heel veel vinden.
    De sct lijkt me wel wat steviger...

    Graag zou ik (van eigenaren) horen wat ze nog voor tips kunnen geven.

    Steven
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De Micro T blijft een leuke keuze. Je zou ook aan de Q32 kunnen denken, van HPI. Erg levendig karretje, alleen is de besturing wat apart. Geen servo, maar een motor die tegen veerdruk moet werken. Wel 2.4 GHz, dus geen lange antenne.
     
  4. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Antenne is geen probleem. De q32 vind ik eerlijk gezegd lelijk en lijkt me niet praktisch. De losi's hebben allemaal dempers rondom. En de onderdelen zijn wat betaalbaarder en meer beschikbaar
    De q32 valt dus eigenlijk al een beetje af...
     
  5. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Zijn er lipo's van HobbyKing die in de micro t/dt passen?
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Laatst bewerkt: 4 feb 2015
  7. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Het is een micro sct brushless geworden...
    Omdat daar alle delen op zitten wat voor de micro t nog nodig was. En omdat ik van brushless hou, voor die 35 euro extra een brushless besteld.
    Ook heeft de sct wat meer bodemspeling wat makkelijker i voor ons in de straat en tuin.

    Ben benieuwd hoe dat rijd!
     
  8. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Waar haal je voor 30 euro een brushless set? Is rijden met de 27 mhz zender nog mogelijk?

    Ikzelf heb de 350 mA zippys gehaald.. passen net niet in het bakje, maar kun je prima kwijt aan de zijkant van het voertuig bijvoorbeeld.
     
  9. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Haha, mijn excuses dat ik niet helemaal duidelijk was..
    Voor 30 euro extra, kreeg je ipv de brushed versie een brushless..

    Rijden met de 27mhz is prima. Je hebt alleen minder bereik! Verder doen ze het nog goed
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb een Losi Micro Highroller gehad, met een 2S Losi LiPo ( zonder balansstekker ) en dat reed erg goed!
    Het enigste nadeel vond ik dat het rot dingen zijn om aan te sleutelen met die kleine schroefjes etc.
    Maar misschien heb ik ook wel te grote vingers ;)
     
  11. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Vandaag de micro sct binnen gekregen. Eerste meters heeft hij al gemaakt. Wel viel me op dat hij nogal stroef loopt. Is dit normaal? Moeten de tanden nog even inslijten?
    Lipo is besteld en komt morgen binnen (hoop dat t door de brievenbus past, want ben niet thuis..)
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Kan dat er wat moet inlopen, of de gear mesh staat wat te strak.
     
  13. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Motor is een nieuwe versie van dynamite. De dynamite fazer 8750kv micro motor. Waarschijnlijk dezelfde motor als de xcelorin maar in een nieuw jasje.

    Ik ben zo'n fan geworden van de sct, dat ik een baantje wil maken.
    Op zolder ligt nu een verhoogde plaat van 1.23m bij 2.43m waar mijn trein baan op ligt. Als ik die weghaal kan ik daar mooi een baantje neerleggen.

    Ik wil zoiets maken:
    http://youtu.be/61-belywgmU

    Als het kan hetzelfde, maar weet niet of dat gaat passen...

    Steven
     
  14. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Zojuist de nieuwe lipo geplaatst in mijn micro, tijdens een korte test stop de wagen ermee, een keer aan en uit zetten is voldoende om hem weer te laten rijden.

    Doet de esc dit omdat de wagen te warm wordt?
     
  15. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Is de accu dan niet leeg? Of onder het voltage... Dan kan hij in lvc springen
     
  16. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik heb ze nog niet opgeladen na ontvangen, hij lijkt nog zat power te hebben. Ik kan er namelijk nu nog mee rijden.

    Een bushed micro zou een 2s lipo moeten kunnen hebben, althans dat zegt internet.
     
  17. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Dat klopt. Ik heb vandaag ook de 2s nano tech 300 mah erin gezet en testrit gemaakt. (5min) daarna voltage gemeten en zat op 7.1v. Misschien dat hij bij jou afsloeg door te laag voltage.

    Ik heb wel de brushless versie...
     
  18. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik denk dat de lipos beter opgeborgen kunnen worden, na het opladen kan ik nog geen minuut rijden voordat ik de auto weer aan en uit moet zetten....

    Ik bouw de boel weer om naar normaal, mocht iemand interesse hebben in een lipolader met 3xzippy 350, pm me!
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Laad u wel op de LiPo stand, en de balance stand als u een 2S LiPo wil laden?
     
  20. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik heb een hobbyking lader die enkel via de balancelead laad, de lampjes waren rood, na 20 min groen. Nadat ik hem geladen had, stopte de auto er alleen maar sneller mee.

    Wanneer de auto stilt valt, kan ik nog wel sturen, het lijkt dus een thermal shutoff..

    Edit: de auto liep eerder al redelij stroef, heb motor en verplaatst waardoor hij bij de tandwielen minder wringt, zou dit ook de oorzaak kunnen zijn van de grotere stromen?
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2015

Deel Deze Pagina