Welke micro rc voor in huis?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Spierbundel, 19 jan 2015.

  1. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    oke zal straks de accu nog een keer laden.
    Las op microtforum.com dat de antenne draad ook nog wel eens problemen wil geven.
    Als ik de veer van het stuurwiel van de zender wil nakijken,zal i hem wel open moeten schroeven?
     
  2. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb,het stekkertje van de esc zag er raar uit,beter bekeken en zag dat de rode sealing van het rode draadje aan de stekker gesmolten zat,verbinding met het draadje was helemaal los.Stekkertje ligt er nu helemaal vanaf.Zijn de stekkertjes los te krijgen of moet ik er allemaal andere stekkertjes opzetten,als dat uberhaupt kan?
     
  3. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik kan nergens de losi stekkertjes vinden.
    Nou weet ik weinig tot niets van elektronica,maar vind wel jst stekkertjes man en vrouw met een stukje siliconen draad eraan.
    Wat vinden jullie van het idee om deze te plaatsen op de micro losi?
    Een andere suggestie is natuurlijk ook welkom.
     
  4. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Gebruik de rode jst's in al MN redcat en mn Losi micro sct. Werkt prima!
     
  5. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Oke,gaat er toevallig nog iemand bij de hobbyking bestellen?,kosten daar een drol!
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Inschatting.
    nanotech accu's zijn toch juist wel goed dacht ik
    tenminste als ik meerdere 3d heli vliegers mag geloven die ik ken.. :)
    En de levensduur van een accu van zeg €2 a €3 zou ik (persoonlijk) me daar niet zo heel druk om maken.
     
  7. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Wat bedoel je? Lipo's ga ik vanzelf weer bestellen en onderdelen ook. Elke week wel een pakketje
     
  8. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Nou steventrx,als jij toch gaat bestellen,kan er dan wat bij voor mij?
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Verschilt. Ze plakken het label er soms dermate willekeurig op, zo lijkt het, dat een gewoon Turnigy pakket soms beter presteert dan de Nanotech versie, terwijl die op papier stukken beter is.

    Ongeacht de prijs, laden met meer dan 5C betekent een risico, zeker bij goedkope accu's. In het minst erge geval gaat je pakket minder lang mee, maar je kan ook op vuurwerk worden getrakteerd. 15C is gekkenwerk, gaat volgens mij in de richting van Russische Roulette.

    Als ik moet kiezen tussen een grote kans op goedkope accu's slopen met te snel laden en daaraan extra geld uit te geven, of gelijk dat geld uitgeven aan een paar extra accu's, zodat je op lagere stand kan laden, dan kies ik toch voor het laatste.

    Denk er trouwens om met bestellen, het is nu zo'n beetje Chinees Nieuwjaar daar, dus orders worden waarschijnlijk pas na de 23e verzonden. Tenzij uit EU Warehouse.
     
  10. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Pm!


    Orders vanuit Hong Kong worden ook nog gewoon verstuurd. Zijn weer 2 pakketjes onderweg :)
     
  11. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik heb ook nog 3 nieuwe zippy 350 mah lipos te koop, mogen voor een zacht prijsje weg.
     
  12. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Nou , mijn jst stekkertjes zijn binnen,ik vol goede moed de micro t uit elkaar halen,zitten de beide draadjes + en - op het print plaatje ook al zo goed als helemaal los gggggrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Dus moet er op het print plaatje gesoldeerd worden en dat gaat het niet worden bij mij.
    Heb ik niet de goede soldeerbout voor en zeker niet de ervaring!
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik woon helaas niet om de hoek, anders had ik die draadjes wel voor je kunnen vastzetten. Opsturen mag ook, maar hoe klein ook, de Micro T past nog net niet in een enveloppe, dus dat wordt dan wel redelijk prijzig. Misschien dat je iemand dichter in de buurt kan vinden die even wil helpen.
     
  14. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Bedankt voor je aanbod!
     
  15. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Mooi om mee te oefenen ;) er zit waarschijnlijk nog genoeg tin op het printplaatje. Soldeerbout erop zodat hij smelt en draadje erin. Dan par seconden wachten en het is klaar ;)
    Eventueel kun je eerst nog even oefenen op iets wat minder waard is ;)
     

Deel Deze Pagina