Welke micro rc voor in huis?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Spierbundel, 19 jan 2015.

  1. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ja, dan verbruikt hij zeker meer. Wat de oorzaak nou is van dat snelle stoppen, weet ik niet. Wel een beetje raar!
     
  2. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Ik heb zojuist hem weer 2 minuten laten draaien (wielen van de grond), hij leek het beter te doen. Twijfel nu wat wijsheid is....

    Edit: belast in elke seconden weer in beveiliging, ik weet nu wat wijsheid is:D
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2015
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Gewoon de gearmesh wat losser laten en kijken wat een volgeladen accu nu doet.
    Ik denk inderdaad dat je thermo cutoff in werking was gesteld.
     
  4. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Gearmesh gearing zijn de tandwielen vanaf de motor, of de slipkoppeling wat losser maken?
     
  5. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Gearmesh is inderdaad tandwielen. Slipkoppeling kun je wel zo laten.
     
  6. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ja pinion en spur beetje bewegen totdat ze het meest soepel lopen. Slipkoppeling kun je half slagje terugdraaien.
     
  7. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Dit mocht niet baten heren, ik houd het bij de nihm accu, heb ik tenminste zo lang mogelijk plezier van de micro (voor binnen ook zo snel zat!)
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Heel apart. Ik heb wel eens gelezen dat soms bij een volle LiPo de ontvanger in de war kan raken, en als de "kop eraf is", dus de spanning iets is gezakt, je dan prima kan doorrijden. Wat gebeurt er als je de lader in Li Ion stand zet? Dan zal hij eerder stoppen, bij 8.20 volt ipv 8.4 volt.

    Zelf geen problemen op 2S tot nu toe, en ik ga binnenkort verder testen met 1S
     
  9. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Maar heb jij de brushed of de brushless? Zit blijkbaar wel verschil in. Ik heb een simpele hobbyking lader die niets kan behalve groen licht geven als de spanning bereikt is.
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Brushed. Het zou best kunnen dat die er geen last van hebben. Een betere lader zou dan misschien toch wel handig zijn, niet alleen voor dit, maar je hebt er elders ook veel profijt van.
     
  11. Spierbundel

    Spierbundel

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Son en Breugel
    Het is dan toch appart dat mijn micro er steeds mee stopt. Ik wil echter niet blijven proberen totdat er iets kapot gaat.

    Met de standaard nihm accu heb ik ook plezier:D
     
  12. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Op hoeveel A laden jullie de nano tech 300mah 35-70c?
    Laad hem nu op 1A, maar kan ik hem ook op 2A laden?
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Op de site van HK staat dit "Fast charge capable, up to 15C on some batteries." bij de accu.
    Ik denk dat 2A geen probleem zal zijn.. Als je dit ,mag geloven zou je tot 4,5A kunnen laden in sommige gevallen.
     
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Oké bedankt! Ga het snel eens proberen op 2A en dan een keer kijken naar 4A...
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    2A op een 300 mAh? Neem maar aan dat die "up to 15C charge" reclamepraatjes zijn. Zelfs gerommeerde merken geven vaak 5C tot 6C aan als maximum. Bij een 300 mAh is 2A laadstroom al meer dan 6C, en 4A zou neerkomen op meer dan 13C...

    Ik zou het niet doen, neem dan liever een paar accu's erbij, dan hoef je niet zo snel te laden, en dat is goedkoper dan wanneer er eentje af fikt doordat ze ver boven hun specs worden geladen...
     
  16. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/

    Vandaar dat ik zeg in sommige gevallen.
    2A zal geen probleem zijn als je het mij vraagt.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou, met zulke stromen is het wel aan te bevelen om een laadzak of kist te gebruiken.
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Eigen ervaring, of inschatting? Met een budgetmerk dat erom bekend staat dat het regelmatig overdrijft met de labels op de accu's, zou ik het niet eens proberen. Even aangenomen dat de accu's niet te ver worden ontladen, zeg 240 mAh van de 300 (Als die opgave al klopt...), dan pomp je op 2A zo'n accu'tje in net 7 minuten vol. Dat is ongezond snel, en al zou het goed gaan, reken erop dat je flink aan levensduur in zal boeten. En dan moet je toch al extra accu's kopen. Dan zou ik zeggen, schaf die extra accu's gelijk aan, en laad op 600 of 700 mA, dus ca 2C. Dat moeten ze prima kunnen hebben, en geen extra risico op allerlei bijwerkingen.
     
  19. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Hoi,de micro t is binnen!
    Man wat is dat klein(lol).
    Wagentje ziet er inderdaad als nieuw uit,overgenomen van iemand van het MBF.
    Accu geladen met de bijgeleverde losi penlight lader en rijden maar!
    Maar nu komen de problemen(alweer),de stuur servo gaat regelmatig uit zich zelf zenuwachtig heen en weer(zeer snel),en soms reageert hij helemaal niet!
    Het stuurwiel (van de zender) gaat niet uit zichzelf terug naar het midden,lijkt wel alsof er geen veer of een niet werkende veer inzit.
    Voordat ik nu de boel weer uit elkaar ga slopen,hebben jullie mischien een idee wat er aan de hand is?.
    Baal gewoon weer enorm,auto binnen,baan klaar en weer gvd! niet kunnen rijden!

    Ewald
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Het stekkertje van de stuurservo wil wel eens slecht contact maken. Wat gebeurt er als je dat een beetje beweegt? Zelfde effect, servo die nerveus wordt?

    Heb je alleen dat het stuur vreemd doet, of heb je dan ook geen controle meer over het gas? De antenne op de auto wil ook nog wel eens knikken, en dan problemen geven met de toch al beperkte reikwijdte.

    Zender zou gewoon uit zichzelf naar neutraal moeten gaan, zowel met stuur als met gas.
     

Deel Deze Pagina