Welke Motip lak( spuitbus)??

Voor mijn Happy Hunter(Robbe) ben ik hier op het forum op zoek gegaan naar de juiste RAL-kleuren en welke lak ik moet gebruiken.

De RAL-codes heb ik gevonden en ook de tip om Motip spuitbussen te gebruiken.

De kunststof-primer is niet zo'n probleem,want ik neem aan dat witte kunststof-primer voldoende moet zijn.

Dus ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheden die Motip op dit gebied heeft,en natuurlijk ook gevonden.

Maar..... Motip heeft 2 verschillende acrylspuitbussen in hun assortiment nl:
de autolak en de hobbylak

Alle 2 zijn het acryl-lakken, maar verder meer aan verschil(buiten de prijs)kan ik niet vinden.

Kan iemand mij vertellen welke van de 2 ik voor mijn HH-romp kan gebruiken??

MvG en alvast bedankt :D

autolak geeft het mooiste resultaat mits je het goed en mooi spuit.
is alleen wel aan te raden om een blanke lak laag over de kleur heen te spuiten voor het mooiste afwerking.

mvg Hans

Heb laatst de hobby variant van dupli color gebruikt, gewoonweg rampzalig. vermits dupli en motip dezelfde firma zijn....

Heb nu goede resultaten met de autolak reeks van Motip. Heb je trouwens ook véél meer kleuren in (hobbyversie rood = 1 soort rood, terwijl bij autolak je wel 15 verschillende type rood hebt afhakelijk van merk/model)

Bedankt voor de snelle reacties op mijn vraag..... :D

@Ron: zoals ik al eerder postte ik heb met de zoekfunctie al aardig wat antwoorden gevonden, dus weet ik dat het met Motiplak moet gaan lukken.
Alleen heb ik van Motip 2 verschillende Acryl-lakken gevonden en wilde graag weten welke hiervan het beste te gebruiken is.
Maar toch bedankt voor de links die je postte.

Als ik het goed begrijp kan ik het beste de autolak gebruiken,natuurlijk wordt het geheel afgewerkt met een blanke lak.
En idd van de autolakken zijn er echt veel verschillende kleuren,alleen wil ik het kleurschema aanhouden met de ral-kleurcodes die ik op het forum heb gevonden.

bedankt voor de reacties en weet ik welke spuitbussen ik ga bestellen. :D

Ik heb mijn happy hunter met gewone verf gedaan uit een potje.
Verf er met de kwast op aan brengen en daarna zachtjes met een schuimrolletje narollen.
Mensen die mijn happy hunter zien, denken dat hij gespoten is, maar dat is niet zo.
Met kwast en schuimroller (klein) krijg je dus ook hele goede resultaten.
Heb voor het onderwaterschip flexa couleur locale gebruikt nummer 7035.
Deze kleur heb ik nu in een spuitbus laten doen om mijn onder zeeboot te spuiten.
Dit is de eerste keer dat ik dat heb laten doen. (van een kwart liter verf maken ze 2 spuitbussen).
Zo kan je dus legio kleuren in een spuitbus laten doen, dit geld alleen voor verf op terpetine basis.
Je kan spuitbussen in een beetje verfwinkel laten vullen met elke gewenste kleur.
De gele kleur heb ik zelf laten mengen, heb daar dus geen kleur nummer van.
Over deze verf heb ik zelf geen blanke lak gedaan.
De boot vaart alweer een paar jaartjes en de verf zit er nog goed op. (kras bestendig)

Met alle verven van motip heb ikzelf een goede ervaring mee.
Tussen de lagen door schuren met fijn waterproof schuurpapier of een groen scotch brite sponsje, daarna ontvetten met amoniak.

Eric

Back