Ha Jan,
Het is idd een 36mm buitenloper.
Bedankt voor je uitleg, maar hoe zie ik in het vervolg dat ik aan t downgraden ben?
voor wat betreft het koppel:
Oude situatie: 55A x 0,9 = 44A beschikbaar,
nieuwe situatie: 45A x 0,8 = 27A beschikbaar.
Of zie ik dit fout?
Ik dacht (beginnersfoutje) dat vooral de toeren bepalend zijn,
en ik lees dat ik voor catamaran type 25000 tot 30000 rpm ideaal zijn.
De boot is erg licht (100 gram romp) en ik dacht dat ik wel iets aan trekkracht kon inleveren, en hier topsnelheid voor terug krijg. Heb ik verkeerd gedacht?
Bovendien is mijn bootje (kwa afmetingen) ontworpen voor een buitenloper,
in de lengterichting kan ik niet meer dan 58mm kwijt, dit gaat denk ik net lukken.
Ik begrijp de term tweepool niet goed,moet de motor daardoor veel harder werken (=warmte) ? Kan ik dit lezen dat er om de 360/2 = 180 graden een magneet zit?
Ik hoef niet perse een tweepool, eigenlijk weet ik de karakteristieken van de diverse uitvoeringen niet.
Bastiaan
PS: Ik heb de originele as nog (1/8") en nog 36 of 38mm schroefjes, carbon.
Het is idd een 36mm buitenloper.
Bedankt voor je uitleg, maar hoe zie ik in het vervolg dat ik aan t downgraden ben?
voor wat betreft het koppel:
Oude situatie: 55A x 0,9 = 44A beschikbaar,
nieuwe situatie: 45A x 0,8 = 27A beschikbaar.
Of zie ik dit fout?
Ik dacht (beginnersfoutje) dat vooral de toeren bepalend zijn,
en ik lees dat ik voor catamaran type 25000 tot 30000 rpm ideaal zijn.
De boot is erg licht (100 gram romp) en ik dacht dat ik wel iets aan trekkracht kon inleveren, en hier topsnelheid voor terug krijg. Heb ik verkeerd gedacht?
Bovendien is mijn bootje (kwa afmetingen) ontworpen voor een buitenloper,
in de lengterichting kan ik niet meer dan 58mm kwijt, dit gaat denk ik net lukken.
Ik begrijp de term tweepool niet goed,moet de motor daardoor veel harder werken (=warmte) ? Kan ik dit lezen dat er om de 360/2 = 180 graden een magneet zit?
Ik hoef niet perse een tweepool, eigenlijk weet ik de karakteristieken van de diverse uitvoeringen niet.
Bastiaan
PS: Ik heb de originele as nog (1/8") en nog 36 of 38mm schroefjes, carbon.
Laatst bewerkt: