Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

nog een vraag op een antwoord met radiografisch bestuurbare modelbouw erin:

en zijn dat van die dingen met van die hamertjes erop enzo?
:yes:

Vandaag ging ik met een vriend naar een skatepark om daar wat te driften. Komt er een gastje naar me toe en die vraagt of die hard gaat.
Ik zeg zo van dat valt wel mee, hij is om te driften en niet echt voor de snelheid. Waarop dat gastje dus zegt dat dat dan wel slecht is. Want hij heeft ook zo'n auto (had namelijk ook een subaru kap... :S ) En die kon wel 40. Was namelijk een ECHTE NIKKO...

zeg je toch gewoon, (in het geval je andere bandjes hebt) dat je een wedstrijdje wil doen.. de verliezer betaald een frietje :P

Rare vragen heb je volgens mij in iedere hobbie.
Ik mag ook gaarne vissen, loop je met je hengelmateriaal s'ochten's vroeg op straat naar je auto.
He, ga je vissen.......................
Eh nee, ik loop altijd om 4 uur s 'ochtend's met mijn hengels op de rug.......................

of dat je je hengel ingooit en een klein jochei achter je (die daar al een tijdje staat) heb je al wat gevangen?
(dobber heeft het water niet eens geeraakt)

maar f over modelbouw.

Q: gaat ie hard?
A: Heel hard.
(volgas rondje parkeerplaats)
Q: was dat ze snelste?
A: ja dat was ongeveer ze snleste
Q: mijn papa zn auto gaat toch veel harder..
(jochie fietst weg :roll: )

in de pits bij mijn cluppie, haalt de body van de auto en staat klein jochie naast je..
Q: dat is toch zon marder?
A: ja hoorwat jij wil.
(tamiya ta-05 :roll: )

op de bmx baan hier in de buurt rondjes aan t rijden met me Dark impact.
Q: kan ie vliegen? (nam een paar hoge jumps)
A: ja als ik de vleugels uitklap.
Q: doe s.
A: nee kan ik niet meer rijden.

en deze heb ik ook al eens gelezen hier maar blijf wel dom:
Q: crash s dat is grappig.
A: :?: :roll:

in de pits bij mijn cluppie, haalt de body van de auto en staat klein jochie naast je..
Q: dat is toch zon marder?
A: ja hoorwat jij wil.
(tamiya ta-05 )
jazeker is dat ene marder :wink: ... en jij mag hem kopen voor 700euro ;) haha

Ben ik ana het rijden met een Tg-10.. allemaal van die kleine kinderen naast me :evil: en zeggen :

Ooooooo.. mag jij dat wel ?
Is hij van jouw ?
Mag ik eens rijden ????

En een buurjoongen van mij ( zijn net komen wonen hier.. )

Was ik aan het rijden zegt ie.. hoe hard gaat ie ?
Ik zeg +/- 55 km/h

Zegt ie.. nouwja.. wat heb je er dan aan, is toch niet leuk dat hij zo langzaam gaat...
Mijn vader heeft er ook 1 en die gaat 175 km/h :roll: 8O :? :lol:

Ik zeg.. ja natuurlijk hoor... wat is het er voor 1 dan ???
Zegt ie.. uuuuhmm er zit ook een ''benzine'' motor op en is ook even groot als die van jouw..
Ik zeg : wat is het er voor 1 dan ?
Zegt ie : ja dat weet ik niet..
Zeg ik, pak hem is dan.. wil ik hem wel is zien..
Zegt hij, ja wij hadden hem..... die hebben we weg gegooit omdat de banden kapot waren en de motor starte niet meer..

Ja TUUUUUUUUUURRRRLIJK hoor... :lol: :lol:
Hij was toen 15 jaar ( ik toen 17 ).

Wat een .... :wink:

Een keer met m'n heli op een sportveld bij een camping waar ik toen stond.
Vr: Kan die echt vliegen?
A: Ja, hij kan echt vliegen.
Vr: Doe dat dan eens?
A: Even wachten, eerst tanken en de motor starten.
Vr: Je kan er toch niet in zitten, hij is veel te klein?
A: Nee, ik kan er niet in zitten.
mmmmm
Vr: Hoe stuurt hij dan, of kan die niet sturen?
A: Nee, de heli kan niet sturen, dat doe ik vanaf de grond met m'n zender.
Even stil....
Zender aan, even volgas de startmotor op de motor en even choken. Gas terug, idle schakelaar op aan, gloeiplug aansluiten en starten.
Motor slaat direct aan maar slaat af als ik de gloeiplugaansluiting losneem.
Vr: Is dat alles? Zo vliegt hij niet hoor.
Niks zeggen....
Motor starten even warm laten draaien en dan pas de gloeiplug los. Alles in orde.
Vr: Nu doet hij het beter, ga je nu vliegen?
A: Ja, nu gaat de heli vliegen. Denk erom hier blijven staan en niet het veld oplopen!!!
Ik breng de heli een stuk het veld op en zet hem neer. Rustig optoeren idle up 1 aan en een paar stappen achteruit lopen.
AUW, je staat op m'n tenen! Staat die figuur pal achter me!
Joh, terug naar de zijkant van het veld, ik had toch gezegd niet op het veld komen.
Vr: Waarom niet, het is toch jou veld niet?
A: Wil je soms die heli tegen je hersenpan hebben?
Ik loop terug naar de zijkant van het veld maar die figuur blijft staan. Ik roep hem terug en hij komt naar me toe gesloft. Als hij terug is stuur ik de heli omhoog en kontroleer debesturing en het bladsppor. Dan land ik de heli weer.
Opm.: Nou dat stelt ook niet veel voor. Ik dacht dat je zou gaan vliegen maar dit valt me tegen.
Niets zeggen......
Idle up 2 ingeschakeld, het toerental loopt verder op en ik trek de heli vlot los van de grond. Een beetje hoogte winnen en even lekker rondvliegen. Na een minuut of 5 rustig aanvliegen op het veld en klaar maken voor de landing. Sjips daar staat die figuur weer midden op het veld met z'n fototoestel!! Er wordt een duiveltje in me wakker en ik vlieg vrij laag recht over hem heen. Nog een keertje rond gaan en netjes tegen de wind in naar het veld vliegen. Het veld is leeg en ik kan de heli veilig landen. Die figuur is nergens meer te zien. Ik zet de motor af en loop het veld op om de heli op te halen. Een kleine meter naast de heli ligt een foto toestel! Hij staat nog aan en ik zie enkele foto's van de heli. De laatste is de neus van de heli bijna beeld vullend!
Ik stop het toestel in m'n zak en pak de heli op. Terwijl ik terug loop naar de startkist komt er iemand uit een paadje het veld oplopen. De man loopt over het veld en zoekt duidelijk iets maar vindt het niet. Dan komt hij naar mij toe.
Vr: Hebt u een fototoestel gevonden?
A: Ja, die lag midden op het veld, hij stond zelfs nog aan!
Vr: Is het een Sony Cybershot?
A: Ja, zoekt u deze?
Vr: Ja dat is hem, maar lag hij midden op het veld?
A: Ja, uw zoon had kennelijk heel veel haast toen hij weg ging.
De man ging tevreden weg met z'n fototoestel. Een paar dagen later heb ik hem nog een keer gesproken en precies verteld wat er gebeurt was. Toen bleek dan zoonlief een heel ander verhaal had verteld. Dat hij ondanks mijn waarschuwingen toch midden op het veld was gaan staan had hij niet verteld. Ook dat hij zich een ongeluk was geschrokken omdat de heli vlak over hem heen vloog had hij niet verteld. Hij had verteld dat hij mij had zien vliegen maar hij moest toen heel nodig naar de wc en was terug was gegaan naar het huisje. Ergens onderweg was hij in de haast zijn fototoestel verloren. Zijn vader was maar vast gaan zoeken terwijl zoonlief op de wc zat. Hoe eerder men gaat zoeken des te groter de kans dat hij gevonden wordt.
Ik snapte wel waarom zoonlief nodig naar de wc moest... :wink:

ik ging vandaag rijden(naja rijden :roll:, ik kreeg hem aan de praat, ging dan erg brommen, en sloeg weer af. kwestie van afstellen).
komen dr een paar meisjes naast me staan.
zegt dr een. zooo, heb je die zelf gemaakt.
nee. o, wie dan? weet ik het, in een fabriek denk ik.
OOO heb je die helemaal uit de fabriek gehaald.
nee joh, gewoon, bij een verkoper. oooo.
begonnen ze me allemaal tips te geven ( :roll: ).
ik kreeg hem aan de praat, hij begon heel erg te brommen,(kgaf gas). Beginnen ze te gillen, JAAAA, EN NOU DUWEN.
duwen?? jaaa, hij staat precies in een kuiltje(NOT :P).
o, ok :P . dus hij komt later eindelijk van zn plaats, jaaa zie je nou wel, je heb hem geduwt, en nu doet hij het. Plof, valt die uit :P.
ik heb het verder zo maar gelaten, en niet op dat duwen ingegaan.

Groeten,

Ruben

even dit topic kicken. zijn er nog rare vragen geweest? en hoe staat het er voor met het t-shirt, als Robert er mee bezig is geweest.

Groeten,

Ruben

Afgelopen donderdag:
ben aan het oefenen met mijn nieuwe heli op het veld bij ons tegenover ( 40 mhz, dus in principe zou ik MVC delta niet kunnen storen...), komen er twee jongens aangerend, "wat is dat?" "een helicopter..."( bij mezelf denkend of ze misschien iets aan hun ogen mankeren...).
"oh vet, ik ken iemand, die heeft er ook 1 en die heeft hem gepimpt en als ie op een knop drukt komen er allemaal vlammen uit de onderkant!", "lijkt me sterk..." antwoord ik. Na even te hebben gehoverd ( 10 seconden) gooit een windvlaag de heli om en het ding klapt in het veld, staat die aap keihard te lachen..."wow, da's vet!!!" , "als jij het zegt..." antwoord ik. na nog een paar keer te vliegen begint ie te praten over dat de heli nog verder kan vliegen als de bladen eraf zijn omdat er nog kleinere noodbladen aanzitten...volgens mij zijn dat gewoon paddles hoor... :roll:
na een tijdje is de accu leeg, loop ik met mijn spullen naar mijn huis, volgt die aap me.... "ah, dus hier woon je, misschien kan ik je een keer ophalen om te vliegen!" "ehm, je kijkt maar..." begint ie ook ineens te praten dat zijn vader een brandstofauto om heeft gebouwd door er een vliegtuigmotor in te zetten en dat ie wel 200 kilometer per uur haalt...wijst ie ook ergens in de verte dat ie daar ergens woont en dat ik hem op kan komen halen als ik ga vliegen... ook lekker duidelijk...
doet me denken aan het verhaal wat ik vorig jaar te horen kreeg van een ander jongetje die beweerde dat ze een oude elektro monster truck hadden gevonden op hetzelfde veld ( tuurlijk :roll: ), en zijn pa had hem omgebouwd door er een brandstof motor in te bouwen en toen ze gingen rijden vloog de modder wel 2 meter hoog... vraag me toch af hoe een goedkoop nikko chassis een zware brandstofmotor aankan... en hoe het er überhaupt opgebouwd kan worden...

waarom denken al die opscheppers dat ze meer verstand hebben van modelbouw dn wij? denken ze nou echt dat wij zo dom zijn om hen te geloven...

Man dat is niets, mijn vader heeft een turbine in een nikko ingebouwd en die gaat wel 350km/h!!!

Moet zeggen dat ik verassend weinig domme vragen gehad heb tot nu toe.. afgezien van natuurlijk het standaard riedeltje van 'hoe hard, hoe hoog, welke benzine, enzovoort'.

Ik zou gewoon als tekst doen:
Hij gaat heel hard,
heel hoog,
alle kanten op
en als je nou niet stopt te vragen
recht jou in

De irritante 'doet hij het niet' als je al zuchtend en zwetend je motor probeert aan te jengelen, blijft ook een goede..

rc gaastra-leo zei:
maar soms sta je ook voor paal als je hem niet aankrijgt :oops:

nou en :P. gewoon niks van aantrekken joh. sommige mensen laat ik gwoon lekker l*llen, meestal geef ik alleen serieuse mensen antwoord. niet van die bijdehande-kinderen-die alles-toch-beter-weten.

Dat doe ik ook en als ze niet luisteren ga ik voor hun langs rijden gaan ze vanzelf wel weg of achteruit of gewoon stil gaan staan :lol: .. maar ik bedoel als jij je auto aan wil zetten en er staan mensen naast je te kijken en hij gaat niet aan :oops:

Gister even de FG proberen uit te laten.

Trekstarter hadden we helemaal schoongemaakt maar kennelijk niet genoeg spanning erop gezet
Dus ik probeer hem aan te trekken (halve straat kwam meteen kijken :roll: )

Blijft hij op het uiteinde hangen.

*Moet dat touwtje niet naar binnen
Ja, dat touwtje moet naar binnen
*Waarom doe je dat dan niet
Omdat hij er kennelijk geen zin in heeft vandaag
*Ow, kan je het nog maken
Tuurlijk...
*Ben je over een half uur weer hier, dan kunnen we het zien

Of:
*Mag ik nu eens rijden, dat kan ik namelijk heel goed
Nee!
*Waarom niet