Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

maar sommige vragen zijn toch wel zo dom...

dan zien ze je met een vliegtuig staan en dan nog vragen "is dat een vliegtuig?"

als je dat nog vraagt terwijl je kunt zien wat het is verdien je gewoon een sarcastische opmerking.

Ik vind het echt niet erg om vragen te beantwoorden en mensen warm te maken voor de hobby, maar dan moeten ze geen domme vragen gaan stellen...

ron van sommeren zei:
Hotliner Henry zei:
... loopt ineens die ge-interesseerde voorbijganger het veld op om te kijken hij die motor van je toestel draait 8O Ik schrok omdat ik die man daar niet verwacht en hij schrok omdat hij bijna een hotliner tegen zijn hersenpan krijgt...
Bordjes ophangen: 'betreden van veld/terrein is voor eigen risico' en/of 'bezoek achter het hek blijven'. Dit voorkomt natuurlijk niet dat dergelijke eigenwijze stekkers hun ding doen, maar in combinatie met het hek heeft de vereniging zich zo goed ingedekt tegen schuld.

Er staat een hek die over de gehele breedte van het veld en dat bord hangt er ook, maar deze meneer was inderdaad zo'n eigenwijze stak..euh..stekker :wink:

ron van sommeren zei:
Hotliner Henry zei:
... loopt ineens die ge-interesseerde voorbijganger het veld op om te kijken hij die motor van je toestel draait 8O Ik schrok omdat ik die man daar niet verwacht en hij schrok omdat hij bijna een hotliner tegen zijn hersenpan krijgt...
Bordjes ophangen: 'betreden van veld/terrein is voor eigen risico' en/of 'bezoek achter het hek blijven'. Dit voorkomt natuurlijk niet dat dergelijke eigenwijze stekkers hun ding doen, maar in combinatie met het hek heeft de vereniging zich zo goed ingedekt tegen schuld.

Wel geheel rondom het veld doen. Ik heb al meegemaakt dat een groepje jagers vanaf de weilanden zo het vliegveld op stapten en in linie over het vliegveld hun jacht voortzetten terwijl wij aan het vliegen waren. Ik zat toen net met mijn BiG Vicomte op final en kon nog net een jager ontwijken anders had hij ruim 6 kilo vliegtuig met een dikke OS FT 1.20 boxermotor tegen zijn hersenpan gekregen. We hebben toen nog een hele discussie gehad met die mannen, maar ze waren totaal niet voor rede vatbaar.

ron van sommeren zei:
Ik heb het idee dat een aantal mensen hier aan hun sociale vaardigheden moet werken, cq. beter de gelegenheid moet nemen om mensen in hun hobbby te interesseren. Verder, ik heb nog nooit gezeik gehad met publiek, op het modelvliegveld van onze CLUB (die is dus niet midden in een wijk, stad of dorp gelegen!)

Ron, hier moet ik je helemaal gelijk in geven. Meestal nodig ik de echt geintereseerde toeschouwer uit om alles van dichtbij te bekijken. Wel altijd blijven opletten dan, jij als ervaren modelbouwer moet dan alle gevaren herkennen en de mensen erop wijzen en eventueel ervoor zorgen dat ze op tijd weer achter het hek gaan staan.

Ik ben als 10-12 jarig jochie ook door de toenmalige modelvliegers perfect opgevangen en geholpen, en dat probeer ik nu ook door te voeren.

Gezeik hebben wij op de club toch niet zoveel, eigenlijk heel weinig. Maar de meneer uit mijn verhaal is dan de uitzondering. Achteraf heb ik nog met hem gesproken en nog een keer verteld dat je als toeschouwer niet zomaar het veld op moet lopen, nog een keer wijzend op de bordjes die er hangen en het hek. Gelukkig toonde hij begrip en zijn we er beide met de schrik ervanaf gekomen.....

Het acht-jarig jochie van nu is over 10-15 jaar, of misschien wel eerder, een nieuw clublid.

En Danny, vergeet niet, die kleine mennekes zijn erg geïntimideerd, het is al heel wat dat ze iets durven te vragen.

pip zei:
ik sta op een veldje een vliegtuigje te testen(zo'n air hogs die je 10 sec. moet opladen en dan gooien)
heb ik heel wat anders gemaakt met depron.
gooi ik hem..komt en een jongetje van 7,8 jaar of zo en vraagt of hij ook is mag.ik zei dat ik dat liever niet wou omdat hij net nieuw was.
toen was het even stil.. gaat hij later oppeens achter me vliegtuigje aan rennen... is hij geland...STAMPT hij hem zo de grond in 8O :evil:
ik zeg " wat doe je nou?!!! :evil: je gaat toch niet zomaar iemands vliegtuig mollen? :evil: " rent dat kind oppeens weg 8O . sta ik daat met een plat vliegtuig :cry:
kleine #^*$% (censuur) kinderen! :evil:

philip

Toch toevallig in Den Haag....nog nooit zoiets ook maar zien gebeuren hier. :P :lol:
Toch vaak de vraag gekregen of ze ook eens mochten (Vliegen, Rijden, Varen) waarop ik aantwoordde 'Nee'.
Gelukkig zijn ze hier niet zo irritant dat ze rare dingen gaan uitvoeren, ze blijven dan gewoon kijken.

Maar zoals al eerder was verteld was ik mooi achter dat joch aan gegaan :roll:

even over die shirts.
deze vink ook wel goed.
als je heel goed kijkt, zie je wat dr staat.
dit is de avatar van go4air(geloof ik), misschien heeft hij de grote versie dr van ;)
2050686917459e58b678cd0.jpg

Groeten,

Ruben

charger zei:
dat is ook wel leuk, maar het liefst heb ik geen kinderen bij mij, of bij mijn auto in de buurt.
als dr iets gebeurt, en dat ding slaat op hol, dan is het wel mooi 9 kilo dat met pakenbeet 50 kmpu dr vandoor gaat. en als er net een kindje op zijn weg bevind en rijd het aan, dan heb dat kind weet ik het wat, en ben jij de pineut. dus vandaar dat ik het risico dan maar even niet neem om leuke antwoorden te geven, ookal doe ik dat soms wel, dan zorg ik dat het kind naast mij blijft staan, en niet gaat rondlopen, dan moet je dubbel opstaan letten.

Groeten,

Ruben

Kon t niet laten ;)

DualdudE zei:
charger zei:
dat is ook wel leuk, maar het liefst heb ik geen kinderen bij mij, of bij mijn auto in de buurt.
als dr iets gebeurt, en dat ding slaat op hol, dan is het wel mooi 9 kilo dat met pakenbeet 50 kmpu dr vandoor gaat. en als er net een kindje op zijn weg bevind en rijd het aan, dan heb dat kind weet ik het wat, en ben jij de pineut. dus vandaar dat ik het risico dan maar even niet neem om leuke antwoorden te geven, ookal doe ik dat soms wel, dan zorg ik dat het kind naast mij blijft staan, en niet gaat rondlopen, dan moet je dubbel opstaan letten.

Groeten,

Ruben

Kon t niet laten ;)

haha, ik zat dr al op te wachten ;).
maar gelijk heb ik wel, of niet soms ?

Op de basisschool heb ik er is een keer een "spreekbeurt" over gehouden (hopelijk 28 modellen gespaard...)
Ik stond een keer met een x-twin te zigzaggen om bomen enzo in een speeltuintje achter men huis.(30 bij 20)
Toen kwamen er een paar kindjes aan vonden het wel leuk enzo dus ik wou ze ook even wel iets laten zien wat je niet bij de intertoys koopt.
Nou ik kom even naar buiten toe met een edge 540t en zender even laten zien hoe het werkt enzo zegt ie en ga nou is vliegen 8O
ps. Ze zouden hem wel vangen als ie zou crashen :P

Ik krijg ook regelmatig de standaard vragen te horen (hoeveel kost het, hoe snel gaan ze...), maar ik antwoord daar met plezier op. Ook omdat ik weet dat ik er ook ooit naar vroeg en het zelf niet wist. De voldoening is des te groter wanneer je merkt dat die persoon dan werkelijk geïnteresseerd is/raakt.
Laatst nog enkele jongens (van rond de 13 jaar) met verstomming laten staan kijken toen ze me vroegen naar men wagens. Ik legde ze uit dat het geen speelgoed was en dat er aardig wat snelheid mee te halen was. Ze geloofden me niet, totdat ik de motor in gang trok :P .
Vrijdag (als het weer wat meezit) een demootje geven bij iemand. Vroeg me ook naar men wagens en naar de techniek ervan. Alleen waren men batterijen niet opgeladen, dus kon ik het niet demonstreren. Vrijdag dan maar :wink: .

Ik heb niet echt een stomme vraag gehad. Maar wel een hele domme actie van van een omstander. Ik was aan het rijden met mijn wagentje en die man komt naar me toe en begint van alles te vragen. Netjes antwoord gegeven enzovoort. Nu wil ik gaan bijtanken, en doe mijn blik nitro open. Kijk ik naar rechts, staat die man naast de opening van het blik zijn peuk aan te steken. Heb ik heb toch maar even duidelijk gemaakt dat dat niet zo slim is om te doen, gelukkig is er veder neits gebeurd en we kregen van hem een hele doos poetsdoeken als goedmakertje :lol: . Gr Mike

Ik zit een stukje met een 120 cc 3 meter extra te vliegen (van clubgenoot) komt er zo een meisje kijken van een jaar of 8 zegt die zo: HE DIE HEB IK OOK!!!! Zegt zo mijn clubgenoot (die een oogje in het zeil hield): Neem hem dan is een keer mee, ik wil wel zien hoe jij vliegt! Meisje: nee, pappa heeft hem gecrashed....... Maar ik wil het wel met jouwe laten zien?! Over iets in andermans schoenen schuiven gesproken.....

Ik kom zo thuis van een lekkere vliegdag..... vraagt mijn oma zo waar ik ben geweest..... zeg ik dat ik heb gevlogen...... vraagt ze zo: Heb je er aan gehangen?!!! :roll:

Op mijn calmato zat dus een rode kl*te spinner die er toen de motor eenmaal draaide er af vloog. Zegt zo een jongetje: VET MAN!!!! Dan kun je iemand in de lucht ermee neerschieten! :lol:

Grt

ik was vandaag in de straat aan het rijden en mijn stiefnicht en neefje waren (10 en 4 jaar oud). Ze vroegen of ze ook mochten rijden, ik zei nee.En ze bleven maar aandringen, maar het bleef nee :D .
Dan gingen ze boos weg en zeiden ze , dat ik ze niuet als kleine kinderen moest behandelen en dat ze ook konden rijden :lol:

was ook pas,,,

ik was rusitg met me schuit aan het varen. Komt der zo`n klein gassie langs van een jaar of 6, dus dat gassie vraagt eerst de standaart vragen.
op gegeven ogenment vraagt die mafkees van "ben jij al pappa"
WTF waarom dat dan ??

nou altijd als ik bij de modelboten ga kijken zie ik allenmaal groote mannen die oud zijn en kinderen hebben.'

maar zo oud zie ik der toch niet uit,

jewel :D :P

kwas sprakeloos,,,

ook zo iets,

ik was met een 2 vrienden aan het varen,

komen der opeens 2 pliesie poppentjes langs op de scooter. Eerst van mooie boten !! Zelf gemaakt??

jap..

zijn ze op afstand bediening?? (f-14 met zenderpult in me handen)

dus zeg een vriend zo van...
als die de volgende keer terug kom moet je vragen of die blond is ,,,

terwijl hij dus kaal was :lol:

Kreeg vanmiddag de vraag van een van de lokale vis-aow'ers of mn buggy ook het water in kon..
Ik zeg: ja hoor, 1 keer.

Back