D
DutchRC
Guest
Nee.. ik heb helaas nog niet weer de kans gehad iets de lucht in te gooien.. Ik ben uiteraard ook wel benieuwd wat het gaat doen 
Inmiddels lijkt het me (voor zo'n wing) leuk om wing-tip rudders te maken, met differential rudder.. Dan zou het mogelijk moeten zijn een turn mooi rond je eigen vleugel-top te maken..
Als ik deze wing zeer langzaam laat zweven, gebeurt dat ook op de ailerons:
(1 meter breed)
De differential ailerons werken dan vooral als air-brake, en laten hem vrijwel op de plek draaien rond de vleugel-top..
Hmm.. ik dwaal af.. Ik weet dus nog niet hoe het centraal geplaatste rudder op de Zagi het gaat doen.
Als het lukt wat snelheid te ontwikkelen, zal hij ongetwijfeld IETS doen.. Wellicht kun je dan wat vlakkere turns maken.. (met minder verlies van energie dan bank-and-jank)

Inmiddels lijkt het me (voor zo'n wing) leuk om wing-tip rudders te maken, met differential rudder.. Dan zou het mogelijk moeten zijn een turn mooi rond je eigen vleugel-top te maken..
Als ik deze wing zeer langzaam laat zweven, gebeurt dat ook op de ailerons:

(1 meter breed)
De differential ailerons werken dan vooral als air-brake, en laten hem vrijwel op de plek draaien rond de vleugel-top..
Hmm.. ik dwaal af.. Ik weet dus nog niet hoe het centraal geplaatste rudder op de Zagi het gaat doen.
Als het lukt wat snelheid te ontwikkelen, zal hij ongetwijfeld IETS doen.. Wellicht kun je dan wat vlakkere turns maken.. (met minder verlies van energie dan bank-and-jank)