Hallo allemaal,
Weer lekker bezig geweest met het maken en weer dichtmaken van gaten in de romp. Foto's staan een beetje door elkaar , maar heb ze eigenlijk pas achteraf genomen en niet stap voor stap zeg maar.
De schelpen voor de boegschroef in model gemaakt en tevens een rooster ervoor. Even verder naar achteren het rooster voor de inlaat voor de injectie waterpompen ( deze worden nog verder afgewerkt) en daar achter de roosters voor het inlaatwater voor de koelers. Ook de patrijspoorten zitten op hun plaats.
In wezen hetzelfde plaatje, alleen van de andere kant. Het enige verschil, aan deze kant zitten meer patrijspoorten.
Ook aan de onderkant de roosters voor de koelwaterboxen. Tevens het afneembare luik te zien wat toegang geeft tot de ruimte waar de waterpomp straks zijn water vandaan moet halen. Is dus op dit moment volledig waterdicht aan de binnenkant. Heb na het dichtmaken van de gaten de romp volgegoten met water om te kijken of er mogelijk water naar buiten zou komen. Niet dus. Conclusie, de romp is waterdicht tot nu toe.
Kijkje aan de binnenkant. Goed te zien dat de waterkamer voor de pomp geheel gesloten is. Tegen de tijd dat ik weet welke pomp ik ga gebruiken zal hier de aanvoer daarvoor nog inkomen. Hier zie je ook de plaatjes
waar de roosters van gemaakt zijn. Die steken door de romp zodat ze mooi met epoxy vastgezet kunnen worden.
En nog eentje van de roosters, beetje dichterbij.
Tot zover deze keer. Moeten in de romp nog een aantal gaten komen. Aan de voorkant tbv de ankerkluizen, en vlak voor de inlaatroosters nog een verdieping naar binnen voor het scharnierpunt van de injectie pijp. Ook voor het uitgaande, vaste stuk van de injectiepijp komt nog een gat met daarin een bocht, naar achteren wijzend. Maar hoe dat precies komt laat ik de volgende keer zien.