Wat foto's van mijn ASW15 op de Tannenalm in Oostenrijk. Heerlijke zwever al moet ik zeggen wat windgevoelig, maar dat komt denk ik door de lage vleugelbelasting. Ik gebruik geen hulpmiddelen voor het landen, aangezien hij voldoende langzaam gemaakt kan worden.
Goede keus als schuimpje. Overigens vlieg ik hem met 2 cellen en de standaard motor. Wel heb ik alle servo's vervangen door de Graupner 261, zeer degelijke servo's. De servo's die erin zaten vond ik van te lage kwaliteit.
Voordeel van deze zwever is dat hij toch nog in de verte op de echte lijkt, al heeft de echte geen omhooggebogen oren en staat het bij dit model wel lekker vlot. Of het ook nog ergens toe dient weet ik niet maar ik denk dat ze het een beetje afgekeken hebben van de Easyglider.
De ASW wil wel vlot gevlogen worden, als je te langzaam gaat, dan word de daalsnelheid te groot of hij kiepert weg. Ik zou er niet op lage hoogte rondjes mee gaan draaien, aangezien dan de binnenste, toch al smalle vleugel, te weinig snelheid krijgt en je dan een stall krijgt. Met een Easyglider heb ik iemand al eens bochtjes zien draaien op 1,5 meter hoog maar dat zou ik met deze zwever niet doen, kan natuurlijk ook aan mijn zweefkunsten liggen.
Verder prima zwever, het fijnste vliegen vind ik hem bij windstil weer.
Gr.
Alex