Wie is er aan de e-sigaret?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Puffin, 16 jan 2014.

  1. Nagramoth

    Nagramoth

    Lid geworden:
    2 jan 2014
    Berichten:
    35
    Whooo, van Fasttech word ik hebberig...
    Nieuwe setup besteld, Kamry K100 met Protank II en IMR 18350 batterijen.

    Zoiets dus:

    [​IMG]

    En dat voor €30,- inclusief verzending... Chinese namaak ongetwijfeld (hoewel de Protank wel als authentiek wordt verkocht), maar ik hou wel van een gokje.
     
  2. BEAR96

    BEAR96

    Lid geworden:
    20 feb 2006
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Leiden
    De e-sigaret is juist ideaal om je van je nicotine verslaving af te helpen. Je begint met de nicotine sterkte van je voorkeur en kan dit afbouwen op eigen snelheid. Want alle smaken zijn er ook in 0mg nicotine varianten.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kan dat eigenlijk alleen maar bevestigen:

    Die e-sigaret gaf me de mogelijkheid om te stoppen met " de handeling van het roken" (deel 1 van de verslaving) en daarna was het vrij makkelijk om geleidelijk de nicotine (deel twee van de verslaving) te minderen tot nul.... dat laatste kostte maar iets meer als twee weken, het eerste was zonder die nicotine dosering (voor mij in ieder geval) onmogelijk....

    En hoe smeriger de smaak, hoe makkelijker het afbouwen van de nicotine....

    Het is nog wel eens moeilijk zo nu en dan (helemaal tijdens een vrij weekend aan boord....) maar voorlopig alweer bijna twee maanden....

    Groet, Bert
     
  4. zuiderkruis

    zuiderkruis

    Lid geworden:
    7 sep 2008
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Sommelsdijk
    is er ook een e sigaar?
     
  5. BEAR96

    BEAR96

    Lid geworden:
    20 feb 2006
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Leiden
    Ja die zijn er ook. Alleen kijk wel uit met de kwaliteit daarvan. Ikzelf ben er nog geen 1 tegengekomen waar de kwaliteit uitstekend van was. Was eigenlijk allemaal matig tot heel slecht.
     
  6. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    De wat betere e-sigaret is ook een e-sigaar als je wilt. Of beter de liquid smaak bepaald wat je dampt, niet het apparaat zelf. Ik ben een sigaar roker en er inmiddels achter dat je als sigaar roker gebaat bent met een apparaat dat een goede hoeveelheid damp kan maken.
    Smaakt het als sigaar... Nee... Maar is in feite anders maar soms ook beter en vooral lekkerder. Het verbranden van analoog materiaal maskeert meer smaken dan je denkt.
    Kortom in tabak zit meer smaak als je het niet in de fik zet.
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kun je het ook digitaal verbranden dan????

    Groet, Bert
     
  8. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik denk dat TNT of C-4 redelijk digitaal verbrand. :rolling:

    .
     
  9. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Uuhhh ik bedoel dat bij een gewone sigaar of tabak je bij verbranding een andere smaak beleving hebt dan bij de e-sigaret waar de basis voor damp (ipv rook) zorgt en de smaakstoffen dus op een "egale" manier binnenkomen. Bij verbranding nemen bepaalde stoffen de overhand en proef je andere dus minder. Als je dus "goede" e-liquids heb zal je smaken proeven die er voorheen niet waren. Zo beleef ik tenminste het verschil... en je hoest minder!
     
  10. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
  11. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Beetje stemmingmakerij dit en waarschijnlijk door de tobacco industrie naar boven getrokken.

    Er is werkelijk met elk apparaat wel iets soortgelijks gebeurd die op accu's draait, dit heeft dus niks specifiek met de e-sigaret te maken.

    Als we het over brand gevaar gaan hebben wint de normale sigaret het met vlag en wimpel ;)

     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Hoeveel bedden, slaapkamers, huizen en mensen zouden er in de hens gegaan zijn door sigaretten?
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D Nou.... blij dat ik die dingen dan maar 2 weken gebruikt heb....

    Groet, Bert
     
  14. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Wel jammer dat je de tabak zo goedkoop kon kopen, anders had je inmiddels een vermogen bespaart. ;)
    Maar het gaat je goed af?
    Zo ja, top hoor. :thumbsup:



    Hier dampen we nog steeds naar volle tevredenheid.
    Inmiddels gewent aan de smaak en zou inmiddels niet anders meer willen (eigenlijk is het zo iets als wennen aan koffie zonder melk en suiker).
    Behalve de vieze smaak na roken ook; geen vieze luchtjes voor jezelf en omgeving, geen vieze peuken, stukken voordeliger en een stuk minder ongezond.

    Eens even kijken, dat is dan: win win win win win.

    Helemaal stoppen is natuurlijk nog beter.
    Maar dat geldt natuurlijk ook voor; niet meer BBQen, geen lekker biertje of wijntje meer, geen frietje en al helemaal niet met mayo, geen kaas of vleeswaar of Jam of chocopasta of pindakaas of überhaupt iets op je brood.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Och.... zelfs belastingvrij rookte ik nog dik 500 euro per jaar weg, en ik redde het ook niet altijd om voor een volledig verlof tabak mee naar huis te nemen... Dus die besparing is er al wel, maar inderdaad niet zo groot (aan de andere kant: dan was ik vermoedelijk al véél eerder gestopt...).

    Ik heb gek genoeg nog steeds vrij regelmatig behoorlijk sterke aanvallen van "heftige trek", en nóg gekker: ik kan ze eigenlijk redelijk moeiteloos weerstaan...

    Heb er ook geen/weinig moeite mee als er iemand in de omgeving rookt (en da's maar goed ook, want niemand drukt aan boord zijn peuk uit omdat ik er last van heb: dat deed ik vroeger ook niet....).

    Het jammere is wel dat ik van een hoop van de voordelen, weinig merk.
    Ik proef niet noemenswaard beter, ik ruik niet noemenswaard beter, dat ik niet meer stink, ach daar had ik zelf toch al geen last van dus dat merk ik ook al niet.
    Het scheelt erg in de troep in huis, maar ja, ik rookte al een dik half jaar niet meer in huis (i.v.m. echtgenote) dus die overgang liep ook al niet synchroon....

    Ik weet dat ze er zijn, die voordelen, maar helaas, ik merk er niks van, en daar had ik me toch meer van voorgesteld....

    En toch ben ik absoluut niet meer van plan weer te beginnen.... :p

    Groet, Bert
     
  16. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Nou dat is helemaal niet zo gek,... dat je regelmatig van die gemene aanvallen krijgt.

    In ieder geval herken ik dat (en volgens mij probeerde ik je er al eerder voor te waarschuwen).
    Als "regelmatig / langere tijd; succesvol stoppen met roken ervaringsdeskundige" herken ik dit helemaal.
    In het begin ( maar dan wel pas na een week of 4) zijn er veel verleidingen die met relatief weinig moeite zijn te weerstaan.
    En de moeite wordt steeds minder en het aantal verleidingen ook.
    Echter uiteindelijk wordt het toch steeds gevaarlijker.
    Dat klinkt gek en dat is het niet.
    Juist omdat er toch van tijd tot tijd een aanval is.
    Omdat het gemakkelijker lijkt om het weer roken te weerstaan neemt uiteindelijk de kans dat je toch weer gaat roken toe.
    Het blijft ALTIJD knagen.
    Steeds minder vaak, maar toch.
    Één aanval die wel lukt, na hoeveel jaar dan ook, is vaak uiteindelijk toch succesvol.
    En onthoud :teacher: het begint echt met die ene, die je je voor die gelegenheid toe staat.
    Laat je niet voor de gek houden, ook niet over vijf jaar.
    Als je je daar onvoorwaardelijk aan houdt, rook je niet meer.

    Leuker kunnen we het niet maken, maar simpeler gelukkig ook niet. :D
     
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Die andere voordelen;
    Als je iets aan sport doet, moet je er toch wel iets van voordeel van merken?
    Heb je je nooit geërgerd aan de vieze lucht van oude peuken, wel of niet in de asbak.
    Je zou inmiddels echt wel meer dingen moeten ruiken.
    Toch zeker in de tuin of in het bos (machinekamer weet ik niet).
    Je zult toch minder vaak iets van hoesten/kuchen hebben, neem ik aan?

    Ja weet je........
    Anders hoop ik maar dat je het hier een beetje naar je zin hebt. Want de kans dat je jezelf hier voor een langere tijd moet zien te vermaken als je niet meer rookt, schijnt behoorlijk te zijn. ;)
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ondertussen vandaag precies 3 maanden alweer....

    Het wordt wel steeds makkelijker....

    Groet, Bert
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Jullie worden allemaal van die rabiate ex-rokers :D
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik ga nog liever weer roken, dan dat ik zo'n fanatiek, "wijzend-vingertje", sfeerverpestende anti-roker wordt....

    Die karaktertrek reserveer ik geheel voor de helivliegers die met E-stab gaan vliegen.... ;) :rolling: ;) :rolling:

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina