Wie is er aan de e-sigaret?

ik snap dat roken en zuipen niet helemaal
dat komt omdat ik niet rook of drink
maar lijkt me moeilijk om er vanaf te komen
maar vind dan wel raar dat verzekeringen afkicken geheel vergoeden waar elke verzekerde aan mee moet betalen
waarom krijgt men die niet rookt/drinkt geen korting??
okay is niet makkelijk te controleren maar dan zou ik zeggen verhoog dan wel premie van de afkickers en laat deel wel door hen betalen
zo kan de premies per hollander bijna 25 euro basis verz lager worden
dat is nogal wat
en dat e roken weet niet of men dan ook nog uit de mond ruikt als een asbak
in elk geval heb je niet die as en rook aanslag in de auto/vrachtwagen want dat is toch zo goor

maar vind dan wel raar dat verzekeringen afkicken geheel vergoeden waar elke verzekerde aan mee moet betalen

En dan ook mensen die ongezond eten extra premie laten betalen? Laten we dan ook de mensen die sporten extra laten betalen want die hebben vaker blessures.

En de sporters dan ? Wielrenners die elke regel aan hun laars lappen in het verkeer, de voetballers waarvan hun knieen kapot zijn geschopt en hun enkels.
Die kosten ook veel geld !

ik zie net dat Chow mij voor is

ik snap dat roken en zuipen niet helemaal
dat komt omdat ik niet rook of drink
maar lijkt me moeilijk om er vanaf te komen
okay is niet makkelijk te controleren maar dan zou ik zeggen verhoog dan wel premie van de afkickers en laat deel wel door hen betalen
zo kan de premies per hollander bijna 25 euro basis verz lager worden
dat is nogal wat
en dat e roken weet niet of men dan ook nog uit de mond ruikt als een asbak
in elk geval heb je niet die as en rook aanslag in de auto/vrachtwagen want dat is toch zo goor
Tja, ik betaalde vorig jaar ook 105 per maand, en ik kwam hooguit 2 keer bij de dokter en tandarts moest ik allemaal zelf betalen.
Verzekering moet hun geld ook ergens vandaan halen, voor de mensen die (veel) meer kosten.

Ik weet bij uitvaart verzekeringen, dat ze zelfs extra premie kunnen vragen als je rookt, drinkt of medicatie slikt, kan ongeveer 5 euro per maand extra zijn en op een verzekering van 3 euro per maand is dat best veel.

@ Puffin, een oom van mij is een bus chauffeur, ook hij laat het niet toe dat mensen elektronisch doen roken, puur voor de verwarring want de meeste elektronische sigaretten lijken echt.
Persoonlijk begrijp ik dat, ik mag dan niet roken maar ik kan best begrijpen dat als een roker iemand ziet dampen(want meestal niet direct opvalt), dat ie dan vraagtekens heeft of het nou mag of niet.
Ergens moet de grens gelegd worden, en de grens naar helemaal niet roken/dampen is korter en makkelijker dan de grens naar wel dampen maar niet roken.
Kijk maar naar de oldtimer regeling, de grens naar afschaffen is makkelijker dan de grens naar controleren of de oldtimers ook echt hobby projecten zijn.

Op 2 weken na ben ik nu een jaar gestopt met het echte roken. Rookte een pakje shag per dag weg. Ik heb een navulbare oplaadbare set gekocht en wat vloeistoffen om uit te proberen.
In 1 dag was ik helemaal over! Heb daarna 1 testshaggie geprobeert en bah, wat vies!
Voor die tijd vaak zat geprobeert te stoppen maar het ging niet en was toch hard nodig wegens flinke hartkwaal. Dankzij de e-sigaret leef ik stukken gezonder.
Nicotine is de enige stof die ik nog gebruik maar de meer dan 1000 andere schadelijke rommel uit echte sigaretten gebruik ik nu gelukkig niet meer.

Ik blij, artsen ook blij.
Portemonnee heel erg blij.

En nu wil de regering dit geweldige veel gezondere alternatief aan banden leggen. Iets zegt me dat ze gewoon de accijnzen missen.

Tot je zelf een keer aan de beurt bent.. Dat gun ik niemand maar kan zomaar gebeuren..

In welk opzicht bedoel je dit?
Ik ben niet diegene die klaagt dat ie (te) veel betaald he, ik hou in mijn achterhoofd dat de zorg die ik misschien krijg velen malen duurder is dan de premie die ik uiteindelijk betaal.

Ok, dan begreep ik dat niet goed ;) Ben er allergisch voor als mensen klagen dat ze voor anderen betalen. Maar dat bedoelde je dus niet..

Ok, dan begreep ik dat niet goed ;) Ben er allergisch voor als mensen klagen dat ze voor anderen betalen. Maar dat bedoelde je dus niet..
Nope, zo was het niet bedoeld ;)

We moeten eigenlijk gewoon blij zijn met een zorgverzekering, denk dat niemand blij wordt als ie een stapel met geld mee moet nemen zodra ie hulp nodig heeft, het is al erg zat.

In 2009 kostte een pacemaker aanbrengen al €9200 tot €18000, denk dat weinigen dat even uit de sok halen ;)

Terug naar de initiele vraag ewaar dit topic mee begon ...

Ik heb een iTaste vv, en heb daar 12mg vloeistof in, usa mix heet de vloeistof, moet voor Marlboro doorgaan.
Maar ben blij dat het niet naar Marlboro smaakt, ik rook al 5 maanden geen sigaretten meer, en kan nu op kantoor gewoon een puf nemen wanneer ik wil.
Scheelt in mijn geval 40 euro per week, ben er wel tevreden mee!!

Geen moment nog het idee een gewone sigaret op te steken :)

Het probleem wat ik heb met e-sigaretten is dat niet is aangetoond dat het onschadelijk is. Inderdaad is het ook nog niet aangetoond dat het wel schadelijk is maar wat als na 10 jaar blijkt dat het nog veel erger is dan sigaretten roken?

Heel simpel, dan moet je gewoon helemaal stoppen. Niks is zeker behalve dat we allemaal een keer dood gaan :teacher:

Klopt. Daarom ben ik ook gestopt. Vond het zelf een vervelend idee om iets te inhaleren waarvan nog niks duidelijk is. Behalve dat er antivries in zit en nog wat andere nare stofjes..

Welke Rene 59?
Als ik dat mag vragen.

Groetjes,
Frankwin

Ik ben begonnen met een Ego-c met aarop een t2 clearomizer. Later heb ik een evic gekocht met daarop een innokin30 clearo. Dat is wat krachtiger en smaakvoller voor mij. Maar de meeste mensen kunnen prima genieten van de gewone Ego-c setjes. Trouwens, die worden onder veel namen op de markt gebracht. Het gaat dan gewoon om 650ma setjes met een verdamper. De c5 is op dit moment populair, even als de innokin16 en veel anderen.
Vloeistofjes is maatwerk, moet je gewoon uitproberen.

Ik weet dat er nogal wat onduidelijkheid over het e-roken en de risico's bestaat. Er zijn ook een aantal groepen zeer gebaad bij negatieve publiciteit hier over.
Daarom wil ik jullie tippen de website acvoda.nl te bezoeken

En nee, ik zeg niet dat het helemaal heilig is, maar in vergelijking tot echte tabaksproducten is het wel een enorme verbetering voor je lijf en omgeving.

Even voor de duidelijkheid; rokers leveren de maatschappij netto BAKKEN vol met geld op. Het hele geneuzel dat rokers geld kosten, moet maar eens afgelopen zijn.

We betalen een enorme slootlading accijns en daarbij gaan we doorgaans sneller dood. De zorgkosten van een roker zijn gemiddeld marginal hoger, maar door de accijns die we betalen, wordt dat MEER dan voldoende gecompenseerd.

Dit is geen mening, maar een hard feit. Dit is meerdere malen onderzocht, door serieuze instanties, en elke keer is de uitkomst hetzelfde: rokers zijn melkkoeien. Ze kosten geen geld, ze leveren het op.

Niet-rokers zouden dus geen korting moeten krijgen, maar meer betalen. Ze kosten de staat meer, doordat ze gemiddeld langer leven.

Maar goed, dit ging over de e-sigaret, waar ik vooral nieuwsgierig ben is of er mensen zijn die zonder al teveel 'moeite' (afkicken) geheel zijn overgestapt, en daar gelukkig mee zijn. De reclames van de e-smokers doen het altijd voorkomen alsof het exact hetzelfde voelt/smaak, maar er lijkt mij toch een substantieel belevingsverschil te bestaan tussen rook inhaleren, of damp.

Wat betreft de risico's.. wat mensen niet begrijpen, is dat het helemaal niet gaat om de risico's, dat het ook geen moer uitmaakt of roken (al dan niet een e-sigaret) nu wel of niet gezond is (een gewone sigaret niet, natuurlijk). Dat stadium zijn we al heel lang voorbij, dit hele verhaal gaat maar om 1 ding: geld.

De Nederlandse staat is door de regeringshobby nummer 1 (gratis geld weggeven) en regeringshobby nummer 2 (veel te veel mensen in dienst hebben) veel meer geld kwijt dan er is. Daarom is het nodig dat de inwoners het liefst veel zuipen, roken, te hard rijden, enzovoort. Want dat zijn melkkoeien voor de overheid.

Maar ho, wacht, wat krijgen we nu, gaan er nu een paar van die mellkoeien ineens hooi eten in plaats van gras, omdat er op hooi geen accijns zijt? Dat kunnen we niet hebben, dus moet het slecht zijn, evil, etc, want dan kunnen we er weer accijns op heffen.

De overheid worstelt al zeker 15 jaar met de rokersparadox, en tot nu toe komen ze er mee weg. Elke keer een stuivertje erbij, dan stoppen er wel wat mensen, maar niet teveel, zodat de inkomsten gelijk of hoger blijven. Had de overheid echt gewild dat mensen gingen stoppen met roken, dan hadden ze er 10 jaar geleden gewoon 15 gulden accijns opgezet, en was het leed inmiddels ruimschoots geleden.

En rokers (al dan niet e-sigaret) zijn sukkels die het pikken. De overheid maakt er handig gebruik van dat de gemiddelde roker diep van binnen zich schuldig voelt over zijn gerook en liever zou stoppen (al zal de roker in kwestie dat nooit extern toegeven) en daarom niet durft te klagen.

Laten we even wel zijn; de doodsoorzaak nummer 1 in NL is NIET roken, en roken is dat nooit geweest. DE doodsoorzaak nummer 1 in nl is te veel en te vet vreten. Maar op een zak chips staan geen tekening van modervette lijken, of teksten als 'vet kan uw leuter doen verdwijnen'.

Back