Wie is er aan de e-sigaret?

Hallo, dit is toch een kroeg :proost: met maar één personeelslid? (Robert)
Daar moet ik toch gewoon een Dochter van de Weduwe aan kunnen steken?

Wat zullen we nou beleven zeg...:snipersmile: :bad-words:

Ik weet dat er nogal wat onduidelijkheid over het e-roken en de risico's bestaat. Er zijn ook een aantal groepen zeer gebaad bij negatieve publiciteit hier over.
Daarom wil ik jullie tippen de website acvoda.nl te bezoeken

En nee, ik zeg niet dat het helemaal heilig is, maar in vergelijking tot echte tabaksproducten is het wel een enorme verbetering voor je lijf en omgeving.

Natuurlijk is er een enorme industrie die niet zit te wachten op een concurrent. Maar vergeet niet dat de hele e-rook business ook gewoon om heel veel geld gaat en er alles aan zal doen om te vertellen dat het veilig is. Daarom is het onmogelijk vast te stellen of het schadelijk is of niet. Dat kan pas als er onafhankelijk onderzoek is gedaan op langere termijn en zover is het nog niet.

Had de overheid echt gewild dat mensen gingen stoppen met roken, dan hadden ze er 10 jaar geleden gewoon 15 gulden accijns opgezet, en was het leed inmiddels ruimschoots geleden.

Nee, als de overheid echt wil dan had ze het roken gewoon verboden. Maar dat durven ze niet.

Maar goed, dit ging over de e-sigaret, waar ik vooral nieuwsgierig ben is of er mensen zijn die zonder al teveel 'moeite' (afkicken) geheel zijn overgestapt, en daar gelukkig mee zijn. De reclames van de e-smokers doen het altijd voorkomen alsof het exact hetzelfde voelt/smaak, maar er lijkt mij toch een substantieel belevingsverschil te bestaan tussen rook inhaleren, of damp.
Ik ben zonder enige moeite over gestapt. Vanaf het moment dat ik het pakketje binnen had heb ik geen behoefte meer gehad aan tabakswaren.
Nee de smaak is gewoon niet te vergelijken. Het effect wel. Ik ben fan van een flinke throathit (het keelgevoel bij inhaleren) en dat is volop aanwezig.
Het gekozen nicotinegehalte is daarbij belangrijk.

Verder ben ik het aardig met je posting eens. Men wordt gewoon flink misleid. Op europees niveau ook trouwens.
Het is werkelijk schrikbarend op welke gronden en studies ze hun standpunten bepalen. Behoefte aan enige realiteit is dr echt niet. Aan geld via bijvoorbeeld accijnzen echter wel.
En dat soort figuren moet ons leiden...

Ik denk: ik bel ook maar eens even in...

4 maanden geleden begonnen met een Kanger EVOD BCC, een week later totaal geen behoefte aan sigaretten gehad.

Vrij kort daarna ben ik overgestapt naar een Innokin iTaste 134 MOD (zeg maar de Champions League onder de e-smokers) i.c.m. een Kanger Protank II. Ik draai mijn eigen gloeidraden, 11 wikkelingen @ 1,5 Ohm, en ik gebruik biologische watten (bleekvrij) als wick materiaal.

Als je goede fluid wil hebben, moet je die van GoodLifeVapor eens proberen. Duurt even voor je ze binnen hebt, maar daarna is het instant genieten! Vooral de Deadly Sin is niet te versmaden...

Heb gerookt als een schoorsteen , ongeveer 50 jaar lang ,ben er van de ene op de andere dag mee gestopt , gewoon mee gestopt ,zonder toeters of bellen te gebruiken .
Als je werkelijk wil stop je ,maar je moet wel een ruggegraat hebben ,anders lukt je het niet

mvg Motormuis

Roken is naast verslaving ook een gewoonte, een dagelijks ritueel. Stoppen omdat het moet of omdat je het wilt is een andere drijfveer dan stoppen of overstappen vanwege de kosten of omgeving, het één is moeilijke dan het andere. 1/4 van de kosten is ook een drijfveer!

Wat zijn de favoriete e-liquids hier? en waarom?

- Joyetech Cigar 11mg Heerlijke als je overstapt van sigaar.
- Dekang Cuban 18mg Iets zoetige en met een troath hit.

Iemand ervaring met de Halo Captain Jack? Schijnt de top te zijn.

Dekang (en alle andere 100% PG fluids) gebruik ik niet meer, hooguit een 50/50 mengeling Blackto en Cherry. Ik merk dat ik er na een dag dampen stemproblemen van krijg. Die zijn de volgende dag weer weg, dat dan weer wel...

Wat ik al zei, de fluids van Goodlifevapour zijn echt fantastisch. Het duurt 2 weken voor je ze binnen hebt (en daarna moet je ze nog een weekje laten rijpen in de fles), maar ze zijn kakelvers en handgemaakt. Over het algemeen zoet vanwege de 30% VG. De Deadly Sin en de British Bulldog zijn beiden heerlijk. Een zoetje, een nootje, beetje caramelachtig. Ik heb ook de Magic Fairy, dat is een absint/anijs smaak, erg lekker voor tussendoor.

Halo ken ik niet.

En wat betreft ruggengraat: ik vind roken heerlijk, het geeft me rust en regelmaat. Maar ik wilde van de ECHT schadelijke stoffen af, en van dat gat in mijn begroting. Dampen is voor mij een weloverwogen keuze geweest, en is niet omdat ik geen ruggengraat zou hebben.

Ik ben niet van mijn gewoonte af, nee. En ook niet van mijn nicotinebehoefte. Maar dat wil ik ook helemaal niet... Vape on!

Na gisteravond wegens ontwennings-chagrijn een stevige aanvaring met mijn lieftallige echtgenote gehad te hebben (die dat ook niet verdient), vanmorgen toch zo'n ding gehaald, gewoon eerst een wegwerpding....

Smaakt raar (ze beweren "Tobacco flavour" maar het smaakt meer naar drop....:confused: blij dat ik de "vanilla flavour" niet gekozen heb....:rolleyes:) en voorlopig merk ik weinig. Géén rookbeleving, en ondanks de aanduiding "18 mg" merk ik weinig van nicotine....

Maar wie weet helpt het wat...

Groet, Bert

Doorzetten Brutus!

Die wegwerp zijn anders van smaak, als je went aan de beleving en beter spul in huis haalt gaat het beter, nee het is niet roken en je zult moeten experimenteren. Ik ben al wat verder in de wereld van e-liquids en er is best veel keus. De zoete smaakjes laat ik liggen, de tabak smaken zijn al zoet genoeg. Hoe meer PG ipv VG hoe minder zoet. De smaken van Dekang en sinds kort Halo schijnen goed te zijn. Ga de Halo binnenkort testen.

Die wegwerpdingen zijn niet zo goed als de "echte". Ik heb nog echte liggen Bert. PM me maar als je wilt dat ik even uitzoek of alles nog compleet is.

Nee dank je.... Ontzettend tof aangeboden, meen ik serieus... maar:

ik zie me niet de rest van mijn leven aan zo'n plastic ding lurken.
Die moet vroeg of laat ook de deur uit, want het heeft niet zo veel zin om de ene tic voor de andere dwangneurose in te ruilen.

Het is dus wél de bedoeling dat dit ook tijdelijk is, tot dat ouwe verslaafde lijf eens ophoud me chagrijnig te maken... :D

Maar ik ben er nog niet uit of het écht helpt of niet: ik merk namelijk wél op een uiterst onplezierige manier de afwezigheid van Nicotine, maar ik merk weinig prettigs van de áánwezigheid ervan...

Maar goed, we ploeteren door....

Groet, Bert

Eventueel pleisters wil helpen. En anders even langs de huisarts voor Champix als het echt niet lukt.
Ik zit nu in week 11 met stoppen. Week 9 was bij mij het allervervelendst. In die week jezelf constant afvragen wat de zin is van stoppen. Maar nu heb ik zelfs dagen dat ik helemaal niet aan roken denk.
Groot voordeel. Ik hoest s'ochtends niet meer. Ik stink niet meer naar een asbak. Ik hoef niet steeds naar buiten om te roken. Ik hou behoorlijk wat geld over.
Met name de vrijheid is super. Niet meer steeds denken of je wel sigaretten bij je hebt. Niet meer zoeken naar momenten waarop je kunt roken.

Eventueel pleisters wil helpen. En anders even langs de huisarts voor Champix als het echt niet lukt.
Ik zit nu in week 11 met stoppen. Week 9 was bij mij het allervervelendst. In die week jezelf constant afvragen wat de zin is van stoppen. Maar nu heb ik zelfs dagen dat ik helemaal niet aan roken denk.
Groot voordeel. Ik hoest s'ochtends niet meer. Ik stink niet meer naar een asbak. Ik hoef niet steeds naar buiten om te roken. Ik hou behoorlijk wat geld over.
Met name de vrijheid is super. Niet meer steeds denken of je wel sigaretten bij je hebt. Niet meer zoeken naar momenten waarop je kunt roken.

Champix heeft een oom van mij ook gebruikt, hij is zelfs vervroegd gestopt met roken toen ie zijn sigaretten was vergeten mee te nemen naar werk.
Volgens mij is ie nu al 2 jaar gestopt, en hij is meerdere keren gestopt maar weer begonnen na een tijd maar champix vond ie het prettigst.

Ik heb zelf Champix gebruikt de eerste 4 weken. Ik had ze eigenlijk iets langer moeten gebruiken maar ik was eigenwijs. Normaal gebruik je het 12 weken.

@Bert, koop een grote zak wine-gums, als je dan zo`n moment hebt helpen die.
Fruit eten helpt ook.

@Bert, koop een grote zak wine-gums, als je dan zo`n moment hebt helpen die.
Fruit eten helpt ook.

Gisteren gestopt, en vandaag al een doos chocola, en een bus cassave-krupuk verder (en daarnaast twee ontstekingssensors, twee achterdeksels, en twee keer ingebouwd en afgesteld...).

De tweede liep zelfs in één keer....
[URL="
SkyFox first run with the sensor.... - YouTube[/URL]

Maar ook dat, helpt allemaal maar even, en dan word ik weer helemaal kregel en gaat de volgende bus krupuk er aan... Mijn vrouw kan het niet bij houden met bakken..... Ik heb namelijk constant "zo'n moment"... Krijg je van 20 jaar lang minstens 3 pakjes zware per week....

Nog effe en dan ben ik moddervet....

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator:
Water drinken Bert. En als het de eerste dag al zo zwaar is dan toch pleisters halen. Er zijn maar weinig mensen die het cold turkey lukt. Dus wat hulp is geen ramp.

Nog effe en dan ben ik moddervet....

Dat is inderdaad een veelgehoorde klacht. Mijn vrouw had er ook last van, maar het is maar de vraag of dat niet aan de insuline lag die ze als diabetes patiënt moest gaan injecteren.

Zelf ben ik niet meer gaan eten en niet gaan snoepen waardoor ik ook niet ben aangekomen, maar dat heeft een andere oorzaak.
Ik blijf continu van die momenten hebben, even gaan zitten als je iets afgerond hebt, en dan lekker een........ Oh nee, ik ben gestopt:(.

Je zou denken dat het slijt, maar mijn vrouw is 4 jaar eerder gestopt en heeft dat ook nog steeds af en toe.

Groet,

Ad

Back