Wie is er aan de e-sigaret?

Het zou je best eens kunnen gaan lukken. Maar wat men nogal eens vergeet is dat dampen een beetje maatwerk is. Wat voor e een geweldig is is voor de ander bagger. En vaak beginnen we met een te zwak setje. Het nicotinegehalte is ook iets wat je moet uitvissen.
Probeer een stenen dampwinkel te vinden, daar kun je vaak dingen testen enzo, plus betere voorlichting.

Mocht je ooit in de buurt van Arnhem komen ben je van harte welkom om mijn schamele spul eens te testen!

Groetjes,
Rene

Hoe lang het duurt voor "de gewoonte" verdwenen is, of voordat "de aandrang" over is? Géén idee....

Groet, Bert

Ik ga nu richting de 4 maanden gestopt en de aandrang is er nog steeds hoor. Maar de momenten nemen wel iets af. Sinds anderhalve week ruik ik beslist beter. Ik merk dat aan het feit dat rokers om me heen in bijvoorbeeld een winkel enorm zijn gaan stinken opeens. Maar dat is echt nog maar sinds heel kort.
Een verbetererde conditie begon ik te merken na een week of 6. En dan met name bij het hardlopen. Uiteraard niet als je wandelt of op de bank zit.

Zodra je even denkt dat het allemaal geen nut heeft maak dan voor jezelf even een lijstje met de enorme voordelen. Besparing kosten, gezondheid op de langere termijn en nooit meer zoeken naar rookruimtes. Oh en geloof me. Je stinkt nu niet. Dat deed je wel :p

Wat een geinig topic dit jongens, Even namens de forumleiding melden ik jullie van harte ondersteun bij het stoppen met roken! ;-)

Nou, afgelopen vrijdag toch maar even naar Primera gelopen, waar ze sinds kort een aparte e-smoking afdeling hebben ingericht.
Werkelijk alle soorten en maten van e-sigaretten zijn er te vinden.
En wat nog erger is, tientallen verschillende smaakjes.

Maar goed, na twee tests in de testhoek wist ik al welke ik moest hebben.
Het is de Lite Smoke van 11mg geworden, die voor mijn gevoel overeenkomt met Zware Van Nelle.
In het begin was het wel even wennen hoor.
Ik maar zuigen aan dat ding, maar er kwam niets uit en er gebeurde niets.
Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat je wel een knopje in moet drukken voordat het spul gaat werken, haha. Dom, dom, dom.

Maar goed, het valt dus zeker niet tegen.
Mijn shag heb ik niet meer aangeraakt en doe nu al bijna vijf dagen met een halve vulling in de "sigaret".
Voor mij zijn de lastigste momenten 's morgens met opstaan en bij de koffie, tijdens de pauze op het werk en 's avonds na het eten en voor de buis.
Maar, al zeg ik het zelf, ik sla me er goed doorheen.
De eerstvolgende vulling die ik ga kopen is de 9mg versie, en zo wil ik gaan afbouwen naar nul.

Dus voor nu ziet het er goed uit en ik hoop vol te kunnen houden.

Groeten,
Rene

Oeps....deels een dubbelpost van mezelf, maar dan met een aanvulling.
Zie je wel, je raakt toch van slag :p

Laatst bewerkt:
Wat een geinig topic dit jongens, Even namens de forumleiding melden ik jullie van harte ondersteun bij het stoppen met roken! ;-)

Dank je Robert.
We, de rokers, zullen het nodig hebben.
Maar blijf vooral ook de ontwikkelingen van deze sukkelaars volgen...

Vandaag komt mijn Evod starter kit Binnen.
Ben zeer benieuwd.
Zit al een week aan de Snoke.

Bedankt Robert
Alle hulp is meegenomen

Groetjes,
Frankwin

Sinds anderhalve week ruik ik beslist beter. Ik merk dat aan het feit dat rokers om me heen in bijvoorbeeld een winkel enorm zijn gaan stinken opeens.

Ja, ik ben wat ouder en dan hoor je niet meer zo goed, ik zie niet meer zo scherp, maar PRRRRRRRRRFFFFFFFFFFFSTT (scheet) ik ruik nog uitstekend!

Groetjes Hans.

Zit al een week aan de Snoke.

Bedankt Robert
Alle hulp is meegenomen

Bevalt die Snoke wat?
Ik heb er voor het geval ik het niet zou volhouden eentje (starter + doosje Caps) gekocht als "vangnet" en heb alleen de accu opgeladen, de Caps zitten nog keurig in het papier.

En inderdaad, Robert, bedankt voor de steun!
Ondertussen gaat het hier al toch wel 31/2 week goed....

Groet, Bert

Ik raad het je aan! Ik rook nu al meer an een jaar zonder 1 centje pijn niet meer. Dampen doe ik met mooie stoomwolken en het bespaart me ook nog eens een berg geld. Want een pakje shag per dag tikt toch aan hoor.

Maar laat je goed voorlichten. Er zullen wel primera's zijn waar ze dr een beetje verstand van hebben maar ze zijn dr niet echt beroemd om.

Succes met de eventuele stap!

Haha, nee. Gestopt ben ik al in 2007 en ik heb geen behoefte om ooit weer met roken te beginnen. Ik weet ook van mezelf dat ik niet moet proberen om er weer eens één op te steken, ook al was het alleen maar om te proberen hoe het ook alweer was. Het risico dat ik er dan binnen de kortste keren weer aan vast zit wil ik gewoon niet lopen.
Maar als ik al deze verhalen lees zou ik bijna de neiging krijgen om eens een e-sigaret te proberen. Ik zeg met opzet bijna, want het zou me niets verbazen als je ook daar verslaafd aan kunt raken en dat wil ik gewoon niet meer, ook al is het dan wat minder ongezond.

Ja bij mij wel,maar de accu is te klein.
Maar hij vangt de moeilijke momenten op.

Groetjes,
Frankwin

Prima, want dat is het enige wat hij ooit hoeft te doen bij mij, ALS ik hem al uit de verpakking haal....
En als de accu te klein is, nou en? ongeveer 25 USB poorten in mijn onmiddelijke omgeving :D :D :D

Groet, Bert

Waarom krijg ik geen bericht.
Als ik discussies met mijn postings aan klik
Over deze topic:confused:

Postings in de "kroeg" tellen niet mee als postings, en staan waarschijnlijk daardoor ook niet in "Mijn Postings", Frankwin.

Groet,

Ad

EDIT
Even nagekeken, en dat is inderdaad zo. Deze post staat ook niet in "Mijn Postings" van mij.

Back