wie van jullie vliegt er echt zelf??

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door robert14, 7 apr 2008.

  1. hezik

    hezik Guest

    De bank zegt 'meneer u bent te oud voor zo'n lening' ;)
     
  2. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Daar weet ik nu ook niets op te zeggen hoor........ 2e hyptheek misschien?? :confused:
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Huurhuis ;)

    Ik ga zeker nog dit jaar een vliegles nemen.. en dan zie ik wel verder.. maar zoals ik zei, met de leeftijd komen de verplichtingen dus ik denk dat ik mij er maar in moet schikken.. ;)
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat/waar vliegt Leo Visser tegenwoordig?
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Blijft voor jou dus nog steeds de mogelijkheid over om prive vlieger te worden Henri.

    Voor 10.000 euries ben jij piloot, dus doe de auto eruit, zeg tegen je vriendin dat het wat krapper wordt, verkoop een model of 2 en echt vliegen maar :D
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Ff kijken hoor..

    Auto eruit --> EUR 4000
    Vliegtuigen eruit --> EUR 1500
    Tegen vriendin zeggen dat krapper wordt --> weg klok- en hamerspel

    Kom ik dus nog 4500 en een klok en hamerspel tekort ;)

    Maar goed, back on topic.. wie vliegen er allemaal ECHT zelf? :)
     
  7. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Wij zijn met de club een keer een dagje naar een Ultralight vliegschoon geweest in Lelystad voor elk een soort proefles/proefvlucht en rondleiding op de luchthaven.
    Homepage van Skyriders
    Ik vond het leuk om het een keer meegemaakt te maken, verder trok het mij niet zodanig dat ik daarin iets zag om meer mee te gaan doen.
     
  8. Acropilot

    Acropilot Guest

    pesoonlijk vind ik vliegen een eitje, gewoon goed op uw instrumenten kijken, zorgen dat je je bocht niet te scherp neemt, dat je niet te snel hoogte verliest bij het dalen, dat je op juiste koers blijft en desnoods wat bij corrigeren, dat je level hangt, juiste speed, etc. etc.

    Het begint pas moeilijk te worden als je moet beginnen navigeren, waar je naartoe wilt, als je de radio moet gebruiken voor take-off clearance of dergelijke te vragen, of gewoon de radio in zijn geheel al te kunnen bedienen (schakelen tussen ground en flight control)

    Nuja, veel verder reikt mijn kennis niet, ik leer het beetje bij beetje met de beechcraft van men grootvader, maar ik hoop binnen een jaartje of 2 te kunne beginnen aan mijn ATPL :)

    mvg
     
  9. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    oeps foutje:oops:, als ik dat dalijk maar niet doe;)
     
  10. hezik

    hezik Guest

    Aan de 'echt vliegers' nog een geijkte vraag.. als ik met MS Flight simulator met Cessna goed kan vliegen, ook zaken als ILS approach en navigeren en de hele handel.. hoeveel overlevingskans zou ik dan hebben als ik in zo'n toestel gezet zou worden en in 1tje echt moest vliegen?
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Daar heb je die ILS etc. niet voor nodig als je daarop blijft kijken is het zeker dat je zal crashen :lol:

    Dit zien we ook bij de MS FS vliegers die bij ons op de vliegschool komen vliegen, dat zijn instrument vliegers die niet naar buiten kijken.
    En dan komen de ongelukken, of te wel de midairs, het gros Cessna`s wat rondvliegt heeft geen eens ILS dus dan ben je al helemaal de pineut.

    Belangrijkste is natuurlijk je vliegsnelheden en vliegstand, verder zal je je aardig kunnen redden.
    De landing zal niet netjes zijn maar je zal een eind komen.

    "probleem" is dat je nu in de kist zit en hoogte moet schatten, terwijl je met je modelvliegtuig kan zien hoe hoog je zit (maar daar moet je weer je snelheid schatten).

    En: "Any landing you can walk away from is a good landing" ;-)


    Ikzelf heb ook heel weinig vliegervaring, ben meer een grondpiloot, maar door alles wat ik opvang en weet wat de kist doet en hoe het eruit ziet zal ik mezelf een heel eind kunnen redden.

    Ben wel eens wezen vliegen en de instructeur zei toen dat ik verder moest gaan met het vliegen omdat het allemaal zo makkelijk ging en dat het een soort van "natuur" was (zal wel door het modelvliegen komen ;-) ).

    Maar ik heb er geen zin in, zit ik 7 dagen op de vliegschool, dahct het niet :nooo:
    En nu kan ik doen en laten wat ik wil zonder regeltjes ;-)


    En anders eens een proefles doen, kun je meteen je vaardigheden inschatten.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2008
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Met andere woorden, dat zijn die jokers aan wie we nu de Mode S transponder te danken hebben.
     
  13. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat is weer een hele andere discussie ;-)

    Wel het leuke is dat dat nu zover is en dat wij ze dan weer uit moeten zetten anders worden ze op Schiphol gek van ons :lol:
     
  14. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Weet ik, dat hoorde ik van iemand die op Hilversum in een superDimona vliegt.
    Maar ik ben zeilvlieger, en hoewel die nieuwe wet per deze maand geldt, zijn er helemaal nog geen transponders in de handel die voor zeil- of schermvliegers geschikt zijn. En als ze er wél zijn, dan betekent dat voor sommigen dat ze de investering van hun vlieguitrusting met 100% moeten verhogen... op termijn is dit volgens mij het einde van het zeil- en schermvliegen.
    Maar, inderdaad, andere discussie...
     
  15. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    haha weddenschap verloren?;)

    stijn
     
  16. ph1033

    ph1033

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    192
    Locatie:
    assen
    ik ben ooit begonnen met modelvliegen toen ik tien was of zo ,en vlieg nu zo'n 29 jaar met 1 op 1 zwevers. motorvliegen maakt me teveel lawaai en heeft een scheve prijs/pret verhouding . Verder dan een zwever met thuisbrenger hoeft voor mij niet.
     
  17. ph1033

    ph1033

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    192
    Locatie:
    assen
    transplofter

    eeeehhhhhh.....die transponders hebben we aan defensie te danken.

    "pappa hotel one-o-threethree, this is Dutch Mil, please maintain altitude"
    "Dat probéér ik ook, stelletje lutsers!!"
     
  18. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Ik heb afgelopen jaar 1 week doorgebracht in de vogezen, paragliden, en verder hoop ik aangenomen te worden op de NLS( of KLS) , en ik wil bij de zweefvliegvereniging in de buurt gaan.
     
  19. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ja, mee eens; als ze érgens niet uit de raampjes kijken dan is het wel bij de luchtmacht. Ze zijn zelfs bang dat ze een ballon niet zullen zien, dus moeten die ook transponderen.
     
  20. Paraglider. Maar om nu te zeggen dat ik het veel doe? Nee 1 a 2 weekjes per jaar in Frankrijk/Oostenrijk een daar houd het wel mee op. Dat lieren in NL heeft mij nooit zo getrokken.

    Mijn beste vriend vliegt op F16 en is enkele weken terug van uitzending.
     

Deel Deze Pagina