wie van jullie vliegt er echt zelf??

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door robert14, 7 apr 2008.

  1. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Hoi Tomcat,

    Zoersel ken ik wel want een oudcollega is lid van de Airo Paraclub de Kempen.
    Regelmatig gaan we samen een uurtje "airborn". Mijn schoonzoon gaat binnenkort vlieglessen nemen daar, dan zit ik helemaal dicht bij het vuur.
    EBZR is een leuk veld.
     
  2. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Zeker !!
    groot zat daar :D
     
  3. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Van en over het vliegveld Zoersel is ook een website.

    EBZR Zoersel
     
  4. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    en nog een club dat gehuisvestigt is op EBZR is faa-vav.tk. ;)
     
  5. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
  6. fagotje

    fagotje

    Lid geworden:
    26 apr 2007
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Delft
    Laatst bewerkt: 1 jun 2008
  7. spoeky

    spoeky

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    129
    Locatie:
    Leeuwarden
    vliegen

    Hallo,
    Ooit begonnen als kleine jongen met plastic modelbouw,toen lijnbesturen en RC modelvliegen. Daarna begonnen met zweefvliegen in de vakanties op terlet. Na een aantal jaren de stoute schoenen aangetrokken en Motorzweef aantekening gehaald wat vrij gemakkelijk ging omdat dit een verlenging van het zweefvliegbrevet was, dus maar een beperkt aantal uren nodig gehad om de aantekening te verkrijgen. Toen werd de regelgeving verandert en werd motorzweven een sportvliegtuig met lange vleugels, dus 5 uur verder en ik had SEP aantekening. Toen was het MLA ook niet meer moeilijk en die dus na 1 uur ook maar gehaald. Je kunt met recht zeggen dat ik mazzel heb gehad met de veranderde regelgeving.
    Nu dus druk aan het vliegen met alle wat los en vast is incl modelvliegen nog steeds (RCheli)maarook 1:1 zweefvliegen en aerobatics op een experimental (jungster).

    Zou ik nu alles vanaf de bodem moeten gaan leren, dan wordt het nu inderdaad wel erg duur. MLA ongeveer 7000 euro, SEP 15000 euro maar zweefvliegen maar paar duizend (tm GPL) Zweefvliegen is dan toch wel erg mooi en echt een sport.
     
  8. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    vorige week maandag op Terlet wezen zweefvliegen, althans, meevliegen. twee vluchten gemaakt, eerste 8 minuten, tweede 21 minuten. Het was erg mooi weer om te zweefvliegen, af en toe echt heel veel thermiek (dat voel je dan ook in je maag :S ).

    wel een erg mooie ervaring, maar ik ga denk toch liever voor een kist die wat minder van thermiek / turbulentie merkt...
     
  9. fagotje

    fagotje

    Lid geworden:
    26 apr 2007
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Delft
    hoi

    ben je bij de gelderse geweest?
    over die turbulentie, daar hebben veel mensen last van in het begin maar als je eenmaal een aantal vluchten hebt gemaakt dasn went je lichaam er aan en heb je er bijna geen last meer van.

    Jan-Willem
     
  10. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    klopt ja, k moet gewoon vaker vliegen :D

    de piloten zeiden overigens dat ze zich na 20 jaar vliegen nog steeds misselijk kunnen vliegen als ze niet uitkijken.

    en nee, het was niet bij de Gelderse, maar bij de Zuid-Hollandse zweefvliegclub. wist zelf overigens niet dat die daar vliegen.
     
  11. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Vliegen is inderdaad prachtig, zeker als je zelf mag sturen :p
    Zelf vlieg ik regelmatig mee (ik heb geen brevet). oa proefvluchten voor mijn werk (gaande van zwevers, Cessna's,Pipers,Extra300,Pilatus PC 6/7/12, B25, tot Citation)

    Ben Lid van de Limburgse Vleugels te Genk afdeling modelbouw (verder hebben we hier een afdeling Zweefvliegen en Motorvliegen)
    Allemaal op een vliegveld (ook is hier al jaren een Paraclub te gast(paraclub Vlaanderen)).
     
  12. frankelfert

    frankelfert

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik had er de eerste 4 vluchten ook last van dat ik misselijk was na het termiek vliegen. Hierna heb ik er nooit meer last van gehad. Wat ook werkt is zorgen dat je vooral niet met een lege maag vliegt, te vol lijkt mij overigens ook geen goed idee :D

    Foei! In het vervolg gewoon bij de Gelderse vliegen, is veel gezelliger ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  13. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    Waar wij in zeeland vaak op vakantie gaan is ook een Zweefvliegveld in de buurt
    de zweefvliegclub haamstede, en daar kan je voor een beetje geld ook meevliegen
    en ik kan je zeggen dat het helemaal geweldig is, ik heb inmiddels 5 starts en 30min
    vliegtijd op mijn naam :D, ik heb het er nog eventjes over met mijn ouders, want dit
    is geweldig :D

    Skyhigh
     
  14. markw

    markw

    Lid geworden:
    20 apr 2004
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Veenendaal / EHTL
    Voor de wat jongere mensen die willen gaan zweefvliegen en/of later verkeersvlieger willen worden is dit waarschijnlijk wel intressant:

    http://www.zweefportaal.nl/bestanden/ifly2008/flyer_ifly_ 2008.pdf

    (de bovenstaande link is voor het afgelopen jaar maar volgend jaar is het er zeer waarschijnlijk weer)

    Kijk ook eens op Gliding Adventures Europe - Zweefvlieg club ;) we hadden vorig jaar ook minstens één deelnemer en die had het zelfs voor elkaar gekregen dat de uren die hij vliegend doorbracht op de een of andere manier ook nog mee liet tellen voor school.

    Groeten,

    Mark
     
  15. ph1033

    ph1033

    Lid geworden:
    6 nov 2007
    Berichten:
    192
    Locatie:
    assen

Deel Deze Pagina