Wikken en wegen over fpv gear.

Hoi Hugy,

nee nog steeds niet binnen. Vind het wel erg lang duren. Moet wel zeggen dat ik laatst nadat ik mijn acuu's binnen heb gekregen, ik direct nog een bestelling had geplaatst. Deze was de volgende dag al binnen!

Verder heb ik geen plek meer in de auto. Sorry.

Ik ga samen met mijn vriendin, en een volgeladen auto eerst een dag naar parijs, de volgende dag naar L'aigle.
Sander gaat er ook heen, alleen zal hij zijn auto nog veel voller hebben dan ik:mrgreen:

Oke, jammer dat je hem nog niet binnen hebt. Op de site staat 2-5 dagen, mijne is woensdag verstuurd. Hoop dat ik hem in de loop van volgende week binnen heb. Begrijp dat je geen plek hebt in de auto, zal sander nog een pb sturen en anders is het jammer. Dan kom ik de volgende keer wel.

Hoi hugy,

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik denk dat het ook niet veel aan is als je nog niet FPV vliegt. Je doet ontzettend veel indrukken op, maar als je zelf niet kan vliegen, heb je het na een dag al echt wel gezien.
Zorg dat je eerst deze poolse kist vliegend heb, dan spaar je even door voor een mooie videosetup, en dan ga je vliegen/experimenteren,testen,solderen en weer vliegen.
Als alles eenmaal werkt ben je voordat je het weet een jaar verder:).
Ik weet nog als de dag van gister dat ik de foto's van vorig jaar zat te bekijken :hammer:.
Ik zal met Sander nog even het e.a. kort sluiten wat betreft de derde meet 'n greet. Mocht je met niemand mee kunnen rijden, pak dan de trein, dan haal ik je wel op vanaf het station.

Goed? :)

Ach, ik heb nu mei vakantie en verveel me een beetje als. (zwaar leven als scholier :sleeping::mrgreen:) Dus zo'n leerzaam tripje lijkt mij zeer leuk, kan ik ook nog zeggen tegen mijn ouders dat ik aan mijn talen kan werken aangezien dit niet mij sterkste punt is, krijg ik nog wat sponsoring van hun.:-D Maar je bedoelt de trein naar parijs nemen? Is ook een idee. Ik bekijk het allemaal nog even rustig eerst moet die kist binnen komen, mischien kan ik daar nog wel wat fpv spulletjes op de kop slaan:D. Dus niks is nog zeker maar hopen doe ik wel.

groet Hugo

EDIT: Heb net even de kosten van een retourtje opgezocht 186 Euro, dus dat wordt hem niet denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik zat een beetje te kijken naar de verschillende bril opties. Kwam eigenlijk uit op 2 opties.

De welbekende trimersion bril, die moet ik hier wel voor rond de 70-80 euro kunnen binnenkrijgen via ebay.
OF
Deze bril Marktplaats.nl > Lcd video bril met 3D, PSP, ps3, wii, pc, Normaal 349 euro! - Spelcomputers en Games - Spelcomputers | Onderdelen en Toebehoren

Die is op zich plug en play en is makkelijk in bijvoorbeeld een ski bril te bouwen.

Verder kan ik ook nog aan een 8 inch beeldscherm zonder blue screen komen voor ongeveer 35 euro. Zit nu dus een beetje te twijfelen wat ik moet nemen.

Of voor een video grabber gaan van 10 dollar, en kijken en recorden van een laptop.

Zo veel keuzes :confused:

Hugy,

Die trimersion bril schijnt het goed te doen. Er zijn uitgebreide turtorials te vinden over hoe je de mod moet uitvoeren.

Verder is die bril van jou link voor mijn gevoel niet geschikt. Het kán wel, echter wil je een zo groot mogelijk scherm om de belevenis echter te maken, maar ook om de details beter te kunnen onderscheiden. Er word geadverteerd dat het lijkt op een 62"scherm. Dit terwijl er ook simpele brillen zijn die een 80" inch lijkend scherm hebben.
Een scherm is leuk voor toeschouwers, alleen lijkt me dit voor vliegen waardeloos. Je ziet de Amerikanen veelal met een hele constructie om het scherm, om de zon te blokken.
Goed, die amerikanen zijn zoiezo gek op die constructies.

Kijk toch eens naar die trimersion brillen, schijnen een prima alternatief te zijn!

Laatst bewerkt:
Ja, denk dat ik voor de trimersion ga, heb alleen niet zo'n vertrouwen in mijn soldeer skills. Een paar draadjes solderen oke, maar al die kleine k... plekjes enzo zie ik niet zo zitten. Dus hier zal ik dan even iemand voor moeten vinden die mij kan helpen, maar mijn oom lukt dat vast wel. Nog even wachten tot dat hij een nieuwe op ebay zet want je schijnt rond de 50 euro te moeten bieden om daarna een second opinion te krijgen. Ik ben benieuwd. Zender en ontvanger staan ook al bijna vast. Dit worden de 2.4ghz 500 mw immersion rc worden + de high sensitivity ontvanger van firstpersonview.co.uk Natuurlijk wordt dit alleen gebruikt om op de maan te vliegen aangezien hier geen regels gelden kwa zend vermogen.

Gisteravond nog even met die Trimersion zitten spelen. Wel geinig, en goed strak beeld hoor! Mijn vrouw heeft er nog een half uur video-opnamen mee zitten kijken vanaf mijn videocamera (opnamen zijn ondertussen al een paar jaar oud, maar kom er nooit aan toe om ze eraf te halen en te bewerken :oops:).

Moest wel eerst mijn Wifi-router uitzetten en een ander kanaal op de bril selecteren om geen last meer te hebben van het Wifi-netwerk van mijn buurman. Ding is ook behoorlijk lomp en zwaar op je hoofd / neus. Zo'n fatshark zit dan wel een stuk comfortabeler. :)

Je moet trouwens rekenen op zo'n 85 euro voor die bril. Bieden voor 51 dollar, bij lagere biedingen kreeg ik geen herkansingsaanbod. Inclusief verzenden (30 dolllar ofzo?) wordt het dan 60 euro. En dan aan de deur nog eens 25 euro contant afrekenen aan de postbode voor BTW en douanekosten.

Ik meen gelezen te hebben dat die trimersions dezelfde korpin LCD schermpjes gebruiken als die van fatshark.
Dus een mooi beeld kan kloppen. ;)

Zelf heb ik een trimersion gekozen omdat ik met een bril zit.
Dat past waarschijnlijk niet onder een fatshark.
En het was de trimersion, of zon peperdure headplay.

Tot nu to alleen nog was youtube filmpjes bekeken via de bril, en moet zeggen dat het best bevalt.
Ik had alleen meer "Immersion" verwacht ipv. een schermpje, maar dat mag de pret niet drukken.
Ook vind ik de starre plastic band aan de bovenkant niet echt lekker zitten.
Volgens mij is het beter om gewoon een baseball petje te slopen ofzo.

Ik moet hem ook nog even om solderen, maar er zijn prima tutjes te vinden om te volgen.
Deze bijvoorbeeld: RC Groups - View Single Post - Anybody used a Trimersion Headset?
En als hij dat kan met zijn zeeman soldeer ijzer, dan moet mij dat met mijn stationnetje toch ook wel lukken. ;)

Ik wacht iig nog even met het kopen van een fatshark tot ik eens echt gevlogen heb,
en tot die fatsharks goed en wel in de markt liggen met 5.8Ghz. modules erin.

Dit is wel een handig overzicht van de hacks in de tread: Trimersion Hack thread
Staat ook een verwijzing in naar dit artikel: redbaron doed a nice write-up on his website

Voor de fatshark verkopen ze trouwens ook een diopter-set, dus zou ook een goede optie voor jou zijn lijkt me Sven. Ik ben trouwens ook benieuwd naar die 5.8Ghz modules. Vind het toch wel een nadeel dat je met 2.4Ghz niet (storingsvrij) kunt vliegen naast 2.4Ghz piloten. Kun je niet gewoon op de club vliegen.

Ik meen gelezen te hebben dat die trimersions dezelfde korpin LCD schermpjes gebruiken als die van fatshark.
Dus een mooi beeld kan kloppen. ;)

Zelf heb ik een trimersion gekozen omdat ik met een bril zit.
Dat past waarschijnlijk niet onder een fatshark.

Ik wacht nog nog even met het kopen van een fatshark tot ik eens echt gevlogen heb,
en tot die fatsharks goed en wel in de markt liggen met 5.8Ghz. modules erin.

Sven:
het nieuwe model van fatshark heeft slides van binnen waarin je zelf diopter setjes kunt aanbrengen. 1 setje is 2x -2, 2x -4 en 2x -6 zodat je zelf je afwijking het beste kunt corrigeren.

De Fatshark brillen liggen enorm goed in de markt. Als je kijkt naar opnamen en foto's van de bijeenkomst in L'Aigle van 2008 en 2009 dan zie je dat de meeste Fatshark gebruiken.
Of je nu met 2,4 brillen of veel later dit jaar 5,8 Brillen wilt werken maat niet meer uit als je met externe antenna's gaat werken. Dan maak je geen gebruik meer van de interne unit.
De antennes worden aangesloten op een Duo2400 of Duo5800 en deze gaan gewoon via de ingang op de bril naar binnen.. Werkt op een 2,4Ghz of 5,8Ghz bril.
Alleen zal het nog wel een tijdje duren voordat de 5,8 brillen klaar zijn..

Sven:
het nieuwe model van fatshark heeft slides van binnen waarin je zelf diopter setjes kunt aanbrengen. 1 setje is 2x -2, 2x -4 en 2x -6 zodat je zelf je afwijking het beste kunt corrigeren.

De Fatshark brillen liggen enorm goed in de markt. Als je kijkt naar opnamen en foto's van de bijeenkomst in L'Aigle van 2008 en 2009 dan zie je dat de meeste Fatshark gebruiken.
Of je nu met 2,4 brillen of veel later dit jaar 5,8 Brillen wilt werken maat niet meer uit als je met externe antenna's gaat werken. Dan maak je geen gebruik meer van de interne unit.
De antennes worden aangesloten op een Duo2400 of Duo5800 en deze gaan gewoon via de ingang op de bril naar binnen.. Werkt op een 2,4Ghz of 5,8Ghz bril.
Alleen zal het nog wel een tijdje duren voordat de 5,8 brillen klaar zijn..
Inderdaad maar die diopters slaan precies mijn sterkte over, namelijk -3.0
De 2.4ghz modellen van fatshark doen het goed,
maar gaan niet meer samen met de vele 2.4ghz zenders die nu volop in opkomst zijn.
Daarom dacht ik er goed aan te doen te wachten tot de 5.8Ghz versie.
Die zou ik dan gebruiken als draadloze brug tussen mijn basis station en de bril zelf,
niet als link tussen model en bril, tenzij het model natuurlijk klein genoeg is om zonder basis station te kunnen rondsjezen.

Zo,

Mijn poolsze kist is binnen:).

Een hoop schuim voor die centen, dat belooft wat.
Stukken schuim zijn samen met wat schuimrubber in een doos gelegt.
Alles ziet er mooi recht uit. Kwaliteit van het EPP is aardig. Ziet, en voelt als RG20 EPP.
Dit is mooi schuim, alleen trekt het graag krom. Dus zal het e.a. verstevigt worden met carbon.
Verder valt me op dat hij in werkelijkheid een stuk groter is dan op de foto's. De span is maar 150cm, alleen zijn de vleugels behoorlijk breed. De rolroertjes op de vleugels zijn niet helemaal door, waardoor ze als schanier fungeren. Lijkt prima te werken.
Verder is niet alles even mooi afgewerkt, maar ach, kon dit ook niet verwachten voor het geld.
Het cockpitje is behoorlijk groot. Hier ga ik mooi alle FPV gear in proppen, zodat de rest mooi clean blijft.
Verder worden de vleugels deelbaar, en word de staart aangepast.

Al met al een complete kit, voor weinig geld.

Eerst de EZ nog maar even af vliegen, en dan in dezer weken aan de kit beginnen.

Fijn om te horen Ramsus, mijne zal ook wel binnenkort binnen komen hoop ik. Moet nog wachten op 7 !!! paketjes voordat ik kan vliegen. Dus het zal nog wel even duren voordat ik in de lucht ben.

Wrijf het er maar lekker in:eek:, net is een pakje binnen gekomen. Ik snel openen enige wat erin zit zijn wat stuur stangetjes en 50 neodym magneten.

Oke, goed en slecht nieuws. Goede nieuws mijn zender is gister binnen gekomen, een mooie futaba ff9 met pcm ontvanger dit zal mij wel genoeg bereik geven. Slechte nieuws, de trimersion inkoop actie op rcgroups is stop gezet nadat hij een mail heeft gekregen dat de brillen niet weg gaan voor minder dan 100 dollar per stuk. Dus ben net te laat voor zo'n mooi en goedkoop brilletje. Denk dat ik dan maar wat in Nederland haal of begin met een easycap en een laptopje en later een bril koop. Maar dat komt dan wel.

MVG Hugo Janse

Back