Wild hawk vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter jsk
  • Startdatum Startdatum
Wat noem je een vrije val?
Voor een bocht moet je voldoende snelheid hebben, anders overtrekt de binnenbocht vleugel.
Ook moet je in iedere bocht een beetje up geven.

Succes Willem

Oke bedankt. Een vrije val noem ik met de neus richting de grond en snel naar beneden komen. Bedankt voor de tip allen het is even wennen mijn heli's had ik ook niet in 2 minuten door. Maar ik zie me zelf nog niet mooi landen vlak bij me voeten

Net nog even gevlogen. Het ging wel allen ben ik het pinnetje van de kap kwijt dus die zit nu vast met elastikjes. Het ging wel goed ik ging gooien maakte een bocht en zweefte dan weer uit. Allen het vliegtuig was best ver weg dus ik dacht ik ga zwefen en ik zweef maar hij kwam maar niet naar beneden. Of anders gezegt ik kwam recht op me af en dacht dat hij wel ging stoppen voor mij maar hij is een betere zwefer dan ik dacht

dit is dus de echt maiden van mij

Ik ben benieuwd naar jullie reacties over deze vlugt

grappig. Aan het begin lijkt het best goed te gaan, maar als je wil gaan landen lijk je iets minder controle te hebben. Je ziet in het filmpje dus een aantal dingen: als je hem in een bocht stuurt gaat het toestel wat op zn kant liggen en wil naar beneden duiken. Dit kun je compenseren door wat up te trekken, maar je moet ook de snelheid er een beetje inhouden. Hoe scherper je stuurt, hoe meer last je ervan hebt.

aan het eind van het filmpje maak je een aantal keer bijna een looping. Je trekt hem flink up, waarschijnlijk om snelheid te minderen, maar dat werkt niet heel goed zo. Het handigste is om van een afstandje het vliegtuig naar je toe te laten vliegen. Motor helemaal uit en rustig naar beneden zweven. Lijkt het erop dat je nog teveel hoogte/snelheid hebt, dan moet je nog een rondje extra zweven of wat verder weg landen.

Vanavond ga ik mijn neefje van 13/14 jaar zijn eerste les geven (met een Floater Jet). Ik ben benieuwd wat hij ervan bakt.

Bedankt voor de tip. Dus als ik wil sturen moet ik niet die hele knuppel in de hoek duwen maar gewoon een klein tikje geven zeg maar en ook up een beetje naar inhouden.

inderdaad niet te gestresst sturen en vooral goed kijken wat het vliegtuig doet. ls ik het filmpje zie lijkt je vliegsnelheid de hele tijd aardig hoog, je zou wat rustiger kunnen vliegen, zeker met dit weer!

klopt, je kunt wat langzamer vliegen. Maak er gebruik van dat het een motorzwever is!

Met dit weer kun je gewoon een eind omhoog vliegen, motor uitzetten en naar beneden zweven. Als het harder waait moet je wel wat meer snelheid houden.

Overigens: Als je je motor uitzet, zweeft het toestel dan mooi onder een kleine hoek naar beneden?

Ik ben net naar het weiland geweest met volle moed.

Toen ik daar was dacht ik nog goed wat dave powers zij en wat jitze zij. Dus ik gooide hem en ik geloofde het niet maar ik heb einderlijk het toestel onder controle het was geweldig einderlijk had ik het gevoel alsof ik een goede vlieger was en geen droke piloot in het toestel zat. Ik heb maar 2 duikvlugten gemaakt van 30 minuten vliegen. 1 Keer was de eerste bocht en de 2de keer stond die zon in de weg en dat zie je niks en dan zie je opeens je vliegtuig naar beneden gaan. In elk geval het was zo cool. Helaas ook een kleine schade melding

Zoals ik al zij zweeft hij langer dan ik dacht. Dus hij was 5 meter hoog gok ik en ik was 100 meter vedder ik ging op mij af en ik dacht dus oo die land wel maar weer zweefte hij vedder dan ik dacht dus de landingen waren, op een weg in een lage boom (Ik kon er makkerlijk bij) en stroom draad. Dus hier en daar zit een scheurtje daarom zij ik teegen mijn ouders van hij doet het geweldig maar ik ga wel reserce romp en vleugels kopen hoor. Gelukkig is er iemand in de wereld die tape heeft uitgevonden

Maar hoe dan ook want het was geweldig voor ik het wist was de batterij leeg en hij heeft al veel crasches gehad en hij doet het nog steeds geweldig. En dat zonder instrectuur. Ik kan nu al niet wachten om vanavond te vliegen. Mijn mening over de hawk

Een te gek toestel voor weinig geld makkerlijk te reapereren en onderdelen zijn goedkoop en makkerlijk te bevestigen. Met andere worden een top toestel voor iedereen die wil beginnen

Net ben ik nog even geweest die tip van een 2de accu is wel makkerlijk ja.

Nu vloog ik weer lekker en ik dacht laat ik maar eens een looping gaan maken en dat lukte. Dus ik even later nog maar eens maar dit keer had ik te weinig vaart waardoor hij verticaal omhoog ging en stopte het zag er wel raar uit. Dat zie je van die 3d modellen ook altijd doen ik maar toen zakte hij weer naar beneden in een duikvlugt en ik kon hem nog redden. Het is wel leuk want op de weg hoor je allemaal mensen praaten van kijk een vliegtuig dus dat was wel grappig. Ook als ik nu zweef en ik zie dat ik het niet ga redden geef ik weer gas maak een rondje en probeer het later nog eens. Het is wel irri want als ik verweg ben en ik draai het vliegtuig en ik zie zijn staart ook weet ik niet hoe ik vlieg. Dan weet ik niet of ik naar me toe kom en juis weg ga dus dat is nog irri. Het op me af vliegen lukt ook ik ben nog niet de kluts kwijtgeraakt en verkeerd gaan sturen. Gister viel het vliegen even teegen (Zie filmpje bij elke bocht 10 meter naar beneden vallen) maar nu ben ik weer blij en heb zin in de volgende vlugt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb vanavond ook weer even lekker een stukje gevlogen.
Na een crash-je ( even iemand anders laten vliegen) de schade opgenomen.
Dat kleine pinnetje wat de cockpit vast moet houden is afgeknapt. (ook niet al te sterk produckt).
Maar met een plakbandje over de cockpit het luchtruim weer gekozen.
Lekker laten zweven (al was er maar weinig wind).. nu kan je echt wel een minuut of 40 met deze standaard accu (full speed, zeggen ze 20).
dus een verdubbeling van het plezier!
Wel zag ik dat het buisje wat de vleugels bij elkaar houdt, toch wel een beetje het schuim uit zijn positie drukt.. (deze buis is er ingeplaats met een "lang deksel" van dit schuim.. dit drukter er iets uit).
Maar daar was het bekende verpakkingstape weer, en voila..gefixt! (ook voor de toekomst is dit steviger.

Morgen ga ik zeker weten weer..

Vraagje aan JSK..
Is het nu prettiger met een fietsspaak eronder? nog merkbaar last van?

Ik heb er geen last van ik heb wel foto's.

Leuk dat je hebt gevlogen.

Zelf zat ik weer met een vraagje. Nu wil ik natuurlijk lid worden van een club daar zal de wild hawk dan ook eens vliegen. Maar dan wil ik wel ooit een nieuw toestel geeft het dan problemen omdat ik dan in eens mode 1 moet vliegen. Ik bedoel ze zeggen (bijvoorbeeld) Dat een minimag een goede 2de toestel is maar wat als ik straks er 1 koop met een mode 1 zender. Wil het dan zeggen dat ik het opnieuw moet proberen om te vliegen dus opnieuw moet beginnen

Hier de foto's

Voordat ik ging vliegen even alles goed nakijken in de achtertuin
090814_192732.jpg

De hersens van het vliegtuig (Hoe moet ik het anders noemen)
090814_192833.jpg

De batterij zit er al in
090814_192840.jpg

Hier tape opgedaan omdat het anders los gaat en dat is nogal irri dus
090815_234652.jpg

Ook ingetapte (Handig omdat waarschijnderlijk anders de neus er nu aflag)
090815_234710.jpg

Hier zit dus een spaak
090816_111138.jpg

En goed kijken dan zie je bij het begin van de staart ook tape
090816_111148.jpg

Bij die foto " hier ook tape om gedaan anders werd het irri" komt de herkenning.
Dit stukje liet dus bij mij ook los, de buis drukt dit naar buiten.
Maar bij het begin van de staart heb je ook tape geplakt?? was dit al kapot?
Dit ziet er bij mij nog als nieuw uit..
En de neus zal ik binnenkort ook van tape voorzien.. denk dat, dat wel een slimme zet is van je..
Als ie gaat dan gaat ie vaak op de neus.
Mijn vleugels zitten tot nu toe nog redelijk stevig vast, las dat die van jou loslieten.
Al met al, herkenbare foto's
Bedankt.

Die vleugel zat een scheurtje wel heel klein maar ik heb het getapte voor de zekerheid.

De punt heb ik getapte voor de veiligheid en de bescherming omdat er bij mij schafjes kwammen zeg maar. Maar voor de rest is het prima maar ik ga dus wel nog rezerve romp kopen enzo.

Ook bij mij is het pinnetje van de kap zoek dus dat zit nu vast met elastiek

Ik ben nu ook aan het kijken voor een minicamera de gende die ik nu heb vind ik iets te link. Maar gelukkig heb je voor 25 euro al een simpeldingetje al in huis

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen ga ik weer filmpjes maken. En je zit vooruitgang. Nu ik mijn eerste filmpje weer zie weet ik wat er fout ging. Ik heb al gemerkt dat je met weinig gas al goed kan vliegen en als je gas geeft gaat hij omhoog. In het filmpje zie je bij het einde dat ik telkens gas geef en dan niet meer dus stootjes geef aan het gas waardoor ik dus telkens duikvlugten maakte en daardoor raakte ik in paniek en lande ik al snel. Nu reageer ik veel rustiger bij een duik vlucht en trek ik minder hard aan de hoogte roeren.

Het zwefen vind ik ook erg leuk met deze dingen ook het prubliek geniet er van telkens als er mensen langs fietsen of lopen hoor ik kijk daar een vlieguig

klopt, je kunt wat langzamer vliegen. Maak er gebruik van dat het een motorzwever is!

+1
Hoe Jitze het uit heeft gelegd is helemaal A1 en het doet me deugd dat je er nu gewoon lol aan beleeft.
Toen ik net je filmpje zag leek het verdorie wel een Hotliner :mrgreen:

Hoe langzamer ofwel beheerster je vliegt, dus als je het vliegtuig de kans geeft om te vliegen i.p.v. door de lucht te jagen, des te makkelijker wordt het voor jou.
Dus laat hem eens zweven en duw dan lichtjes tegen de knuppel, je zal dan zien dat hij een bocht in zet en trek dan tegelijk de knuppel een beetje naar achteren zodat het toestel niet te snel zakt.
Gaat die omhoog dan wat minder down gaat die te steil door de bocht geef je wat minder stick.
Gewoon net zoals Jitze al schreef.
Als je alles met een beetje beleid doet voel je al heel snel zelf aan hoe het het beste gaat.

Maar keep on the good job !:thumbsup:

Ik geef nu allen nog maar volgas als ik ga opstijgen en als ik aan het zwefen ben en ik kom te laag.

Ik ben weer terug van het weiland. Ik heb me eerste loopings ookal gehad en dat ziet er echt supper mooi uit. Ook ging ik supper hoog en dan gewoon je moter uit en lekker zwefen. Het waaide wel harder dan gister maar ik had er niet veel problemen mee als ik een bocht maken ging hij nogal snel (Dat ziet er mooi uit omdat ik een bocht maakte op 10 meter hoogte van mij). Het modelbouw visus heeft me nu dus flink te pakken. Me toestel ziet er dus niet mooi uit zoals scheurtjes in de vleugel scheurtjes in de romp dus daarom ga ik die weer bestellen.

Back