Winterproject: 2x Electro conversie + HET RC Sniper :P

Tadango zei:
Ik snap alleen 1 ding niet... aan de onderkant steken heel irritant de stuurstangen uit wat vast kwetsbaar is. Dat ding landt met een aardige snelheid dus dat kan vast beter. Ik zit te denken aan balsa glijders met een laagje glas / triplex om de stuurstangen en servo te beschermen. Gaat wel weer ten kosten van snelheid.... ik heb ook nog van die afdek kapjes ergens. Eens zoeken.

Het is de bedoeling om een sleuf in de bovenkant van de vleugel maakt, en daardoor de hevel van je servo steekt. Op deze manier lopen je stuurstangen via de bovenkant van de vleugel en heb je geen last met landen.

volgens mij heeft Rob (RBC) speciale afdekkapjes ooit gemaakt voor MAO, die bij mij op de club vliegt; hij heeft z'n servostangen daardoor gewoon aan de onderzijde laten zitten

Ik heb trouwens ook een Sniper thuis liggen; wordt ook een winterproject. Idee is een MEGA 16/15/2 in een Minifan op 3 cellen 3200 mah; lekker licht dus.
Regelaar ben ik nog niet uit; ik heb een 60/80 amp advanced esc van Himodel, maar die gaat in m'n Extra en uitwisselen lijkt me redelijk lastig. Wat is een goede, goedkope, kleine regelaar voor m'n Sniper? ik denk dat ik 'm het beste in de stuwbuis kan plaatsen.

op rcwarbirds kan je de handleiding downloaden van de Sniper

okee :) Servohevel is omgedraaid dus dat is ook geen probleem meer :)

De mijne wordt nu 1050 gram dus een redelijk gewicht. Met 3200 lipos moet hij lichter worden.

Ik zou wel een 60A regelaar erin zetten dan heb je goed over. Nog een 60A himodel (of de goedkopere van united hobbies) zou ideaal zijn.

Zou een stuwbuis van 2mm gerold selitac wat zijn (2mm depron, erg buigzaam in 1 richting)? Ik heb nu zonder buis 40gram lood in de staart nodig :(

Weet niet. Depron achtig materiaal heeft een erg grove structuur, wat uiteindelijk verlies van stuwkracht betekend. Weet niet of dit te verwaarlozen is, maar wellicht toch iets om rekening mee te houden. Is een gerold doorzichtig overhead projector sheet vel niks? Mooi glad natuurlijk. Wel doorzichtig, maar dat hindert niet denk ik..?

Maak je nog foto's van de bouw? :roll:

Tadango zei:
Nog een 60A himodel (of de goedkopere van united hobbies) zou ideaal zijn.

ik heb goede ervaringen met de lichtere regelaars van UH
ik weet wel dat die zwaardere regelaars van ELE tegenvallen

wat zijn jouw ervaringen met die zwaardere regelaars van UH?

Heb ik niet ;) Als de himodels hetzelfde zijn dan goed :)

Film sheet is het beste natuurlijk...... ik had even niet aan glad gedacht..... Ik zal eens wat halen. Ik heb wel stevig glad papier (foto glossy papier??)

Verhuizing gaat aardig :) Systeem voor de vliegtuigen zit al op 1 muur (komt op 2) :

1874.jpg

1875.jpg

1876.jpg

ah mooi :) Dat wordt dan weer lekker goedkoop ;)

PS, Die nieuwe werkbank is 265cm :) In een andere kamer komen de heli's op planken en daar komt mijn oude werkbank van 210cm. Lekker veel ruimte ;)

Kleine update. De sniper lig nog steeds bijna op de werkbank. De buis naar achteren was niet goed dus moet opnieuw, net iets groter dan maar ;) Ook is de servo voor hoogte losgenapt dus dat wordt met bruislijm vastgezet, dat is minder hard.

De calmato heeft een nieuwe prop gekregen. De 13x8E van APC. Vermogen gaat hiermee omhoog naar 960W en hij klimt sneller. Er lijkt nu een stuk meer snelheid in te zitten, helemaal volgas. Gemiddeld verbruik is niet veel omhoog gegaan omdat je nu minder toeren nodig hebt voor een leuke snelheid. 12x8 deed het ook al beter en maaide flink minder gras maar verticaal ging het niet meer dus dat is geen optie ;)

maaide FLINK MINDER gras ;) Toch nog wel een klein beetje.

Gras is nu echt hoog dus als hij nu weg komt is er straks geen probleem.

Ik vlieg liever met een betere grotere prop dan een klein wat niet lekker vliegt. Taxien en landen en stijgen is maar een klein deel van de vlucht dus als het dan niet helemaal perfect is neem ik dat wel voor lief.....

Zo, vandaag de mustang getest :) Ik was bang dat het zwaartepunt veel te ver naar voren lag en ik mijn zwaardere lipo's niet kon gebruiken maar het tegendeel beweest zich. De eerste poging resulteerde in een mustang die na 2 meter los was en bijna vertikaal vertrok. Ik moest flink down trimmen. Op lage snelheden en in bochten sloeg hij weg dus het zwaartepunt lag veel te ver naar achteren, was meer een 3d toestel.... dus geland en naar voren gegooid. Het landen viel mee.... 2e poging een stuk beter maar je moet toch aardig up geven om hem niet voorover te laten duiken maar niet teveel want anders is hij direct los, wat voor geen meter lijkt qua schaal ;) Is gelijk ook erg gevaarlijk kwam ik achter bij de 2e start.... Hij vliegt super maar het landen is een grote uitdaging. Je moet met genoeg snelheid binnenkomen en dan bij het raken van de grond rustig gas dicht en rustig iets up om hem recht te houden. Als de snelheid eruit raakt zakt vanzelf de staart... echt schaal landen :) wel enorm lastig :( 4e landing iets teveel up gegeven en hij was meteen weer los.... volgas en nog maar een rondje ;)

De wielen in lijkt echt super :) 4e start was ook prachtig. Na het loskomen rustig klimmen en meteen wielen in, net echt ;) Bij het aan vliegen voor de landing de wielen uitklappen lijkt ook super. Prestaties zijn ook erg goed. Met de HXT 50-55 en 6s D9 lipo met een 13x8 prop zit er flink snelheid in en trekt hij erg grote loopings. Rollen gaat ook soepel en recht. Motor wordt ondanks het gebrek aan koeling niet warm, accu ook niet. Ik was al bang dat ik overal koelgaten moest gaan maken.....

gefeliciteerd met je mustang.
fotokes van in de lucht of een filmpje zou wel leuk zijn :D

maar goed veel plezier met je nieuwe modellen.

grz
rodney

er waren niet veel die een foto konden maken, die is er dus niet. Komt nog wel ;)

Ik had wat foto's gemaakt met mijn telefoon maar die stond op een verkeerde stand zag ik dus da's niets geworden...... :(

Tadango, pas op met het uitmelken van de mustang. Als de vleugel op schaal is dan moet je uitkijken dat bij het landen de kist echt niet te langzaam binnen komt. Vooral niet met veel wind (Mustangs vliegen op zich vrij goed met wat wind :lol:, ze hebben daar geen last van. Ze steken lekker door.). Als de wind bij het landen hard toe neemt en de kist is al vrij ver uitgemolken dan valt het toestel over één vleugel weg. En dat is niet te corrigeren op die hoogte. Ik kan het weten. Mijn Mustang viel dus over een vleugel weg en tolden over het veld :evil:. Kon een nieuwe romp maken en de vleugel repareren :mad:.

Groetjes Rob.

dat wegvallen doet hij vrij snel maar hij corrigeert nog sneller. De rolroeren zijn erg effectief maar toch perfect controleerbaar. Vleugel is vast niet op schaal maar gewoon leuk voor het oog met toch goede vlieg eigenschappen. Ik trok hem ook weer los tijdens het uitrollen en hij stallde daarna direct. Toch bleef hij goed stabiel en volgas en een tikkie up en hij was direct weer weg. Je moet gewoon niet teveel aan het up zitten bij het landen maar hem rustig zijn weg laten vinden. Zometeen even meer oefenen....

Back