Dag allemaal, weer terug in het zonnige zuiden (pffffewww... :zon: lekker warm hoor, nét of je op vakantie bent...)
Leuk om al het commentaar te lezen, in het bijzonder omtrent de filmpies die in wezen maar een moment opname illustreren. Feit is idd dat er elk jaar weer lui bij zijn die er eigenlijk niet veel te zoeken hebben, dat krijg je bij kleine landen alwaar animo laag is je zó door selecties heen komt. (..als die er al zijn dan...) Ook heefd Ton gelijk dat dingen vaak anders uitpakken dan je zou verwachten, zenuwen kunnen daarbij een rol spelen maar ook Murphy zie je altijd nét op zo´n evenement terug....
Ik heb het enorm naar mijn zin gehad, enige waar ik zelf van baal is dat ik vanaf halverwege de week last van een zéér "harnekkige" stijve nek had....weet niet echt waarom, heb er nu nog last van maar kan je pret aardig bederven. Vluchten hebben er gelukkig niet onder geleden.
Als team hebben we het redelijk goed gedaan:
Mijn vader mikte op de eerste 15, is gelukt ondanks die eerste judge attack.... Een van de motoren weigerde op tijd op te pikken, zie gevolg.
(Afbreken en opnieuw aanzetten van start levert je nul punten op...)
Bert kon zijn troef bij lange na niet op tijd af hebben en had wijs besloten om zijn goede vertouwde Piper in te zetten om WK ervaring op te doen. Was er duidelijk van bewust dat´ie geen deuk in pakje boter kon slaan en had als doel om NIET laatste te worden. Hij heefd het goed naar zijn zin gehad, veel geleerd en zijn doelstelling bereikt.
Ikzelf wilde binnen de eerste 10 eindigen en dat is ook ruim gelukt. Met mijn Avonds kit loop ik statisch altijd wat achter wat ik met vliegen moet inhalen. Dit is redelijk goed gelukt, meer had ik er denk ik niet uit kunnen halen...alléé, ik ben geeindigd onder allemaal ex-wereldkampioenen...niet slecht! Had dit jaar eigenlijk véél meer willen oefenen, had maar 16 vluchten dit jaar gelogged. Heb veel problemen om een jetvlieg locatie te vinden, wordt groeiend probleem.... (Gilze-rijen nieuwe lastige baan, Deelen hele zomer seizoen dicht voor turbines, De Peel vind het ook té gevaarlijk, etc, etc, etc,....is andere discussie)
Heb zelf niet zo erg veel foto´s gemaakt, hieronder een kleine compilatie van die foto´s:
Voor het eerst met een sleurhut!!! (Geleend van vrienden) Was eigenlijk best een goede oplossing, misschien vaker doen!
Stef die na drie Sopwithen achter elkaar het effe zat was....:
Al met al een zeer geslaagde kampioenschap waar we positief naar terug kunnen kijken.
Groet,
Gerald