WK F5B, Buzau Roemenie

Ook mooi hé, zo in het Japans:

最終のチームランキングです。
1位 イタリア
2位 ドイツ
3位 ベルギー
4位 スイス

5位 フランス
6位 日本
7位 デンマーク
8位 アメリカ
9位 オーストリア
10位 ポーランド
11位 オランダ
12位 オーストラリア
13位 イギリス
14位 ロシア
15位 ブルガリア
でした。


En allemaal een goed gevoel zeker :D
grtz Val


ps: wil eens iemand een foto trekken van die Japanesen hun toetsenbord?
 
KB_Japanese_Mac_-_Apple_Keyboard_(MB869JA).svg


effe google en je vind er meer.
 
Ook mooi hé, zo in het Japans:

最終のチームランキングです。
1位 イタリア
2位 ドイツ
3位 ベルギー

4位 スイス
5位 フランス
6位 日本
7位 デンマーク
8位 アメリカ
9位 オーストリア
10位 ポーランド
11位 オランダ
12位 オーストラリア
13位 イギリス
14位 ロシア
15位 ブルガリア
でした。
Effe in Google translate gegooid, 't is verdorie het landen/ploegenklassement waar ik al zolang op wacht. Nu begin ik het te geloven....

Het is de laatste ploegenklassement.
Italië # 1
# 2 in Duitsland
# 3 in België <---------------------------------------------------- !!!!!!!

Zwitserland # 4
Frankrijk # 5
Japan # 6
# 7 in Denemarken
America # 8
Oostenrijk # 9
# 10 in Polen
# 11 Nederland
# 12 van Australië
Engeland # 13
Rusland # 14
# 15 in Bulgarije
 
Ik had het al bevestigd Wim, had al contact met Gerben maar ik was vergeten het op dit forum te zetten.. wel op RCNetwork, om de duitsers even te zieken.. dom tactisch foutje met grote gevolgen.


1. Italië
2. Duitsland
3. België
4. Zwitserland
5. Frankrijk
6. Japan
7. Denemarken
8. USA
9. Oostenrijk
10. Polen
11. Nederland ----------- Eerste Team met 2 deelnemers, landen hierboven hadden allemaal 3 vliegers
12. Australië
13.Engeland
14.Rusland
15. Bulgarije
 
Ik had het al bevestigd Wim, had al contact met Gerben maar ik was vergeten het op dit forum te zetten.. wel op RCNetwork, om de duitsers even te zieken.. dom tactisch foutje met grote gevolgen.
Welk foutje was dat, ik had van Christian al gelezen dat het maar 2 punten verschil was of zo?Ik zie nu op RCgroups dat het er 12 zouden zijn ....
 
Laatst bewerkt:
Het WK zit er nu definitief op, net samen met Luc, Willy en Christine richting het vliegveld gereden, hun vlucht vertrekt nu ongeveer.. Ik blijf hier nog een weekje, vakantie in Boekarest en Bulgarije om even bij te komen van het WK zullen we maar zeggen ;).

De laatste dag was erg spannend, er waren nog 4 man in de race voor de overwinning, ook verderop in het klassement was er nog veel mogelijk. De laatste wedstrijddag bracht weer heerlijk weer, zo rond de 28 graden in de middag en rond de 40% luchtvochtigheid.
De Benelux piloten hebben allemaal weer goed gevlogen met degelijke vluchten. Omdat gestart wordt in omgekeerde volgorde van de tussenstand, vliegen alle 'toppers' vlak achterelkaar. Wie kon standhouden onder de druk en wie maakte foutjes? Uiteindelijk bleken alle toppers foutjes te maken, Wolf met een cut op B, Piermario met een landing in de 2e (of 3e?) cirkel etc..
Het kwam uiteindelijk aan op de allerlaatste ronde. Wackerlin landde 45 seconden te vroeg en vergooide daarmee zijn kansen, bleek later zelfs tot de 4e plaats gezakt te zijn diir dat foutje. Piermario vloog als een na laatste, Wolf als laatste. Ze vlogen beiden 49 als ik me goed herinner, Piermario landde eerst, maar wegens de voorsprong van Wolf zou hij winnen als hij netjes op tijd in de kleine cirkel landde. Iedereen stond te kijken hoe de laatste vlucht van dit WK door Wolf werd afgerond, circuit, remkleppen uit, rustig binnenkomen..de adem werd ingehouden..... en in de kleine cirkel... Wolf wereldkampioen!
Felicitaties alom, maar niet voordat de limiter van de laatste deelnemers getest was, ook dat hoort erbij. Die limiter tester was een mooi ding trouwens, in ongeveer 100 seconden werden de 1750Wmin pulsgewijs door de shunt gejaagd, als simulatie van het inschakelen van de motor. Het ding werkte betrouwbaar en met reproduceerbare resultaten. Alleen hele oude Unilog 1's blijken onregelmatige tests op te leveren met meer dan 50 tot zelfs 100Wmin verschil tussen metingen, het lijkt erop dat de hele oude Unilog1's 'versleten'zijn oid.. Nieuwere Unilog 1's en Unilog 2's werden perfect getest door deze limiter tester. Ik zag ook tests van de Neu limiters, die zaten zo rond de 1700Wmin als de afslag kwam..
De limiter tester heeft zeker zijn diensten bewezen, de wanhoop blijkt zo groot bij sommige deelnemers dat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, instelling tot 1850wmin en zelfs iemand bij wie de limiter uit stond...

Na afloop van de laatste vliegdag zijn we naar hetzelfde restaurant als de avond ervoor geweest, samen met een grote groep van Duitsers, Engelsen, Japanners, Belgen en natuurlijk wij Nederlanders. Wolf was in opperbeste stemming en erg spraakzaam (voor zijn doen) en de sfeer was goed. Die Duitsers kunnen trouwens niet tegen drank, na 3 biertjes was het al over.. Wolf was in een gulle bui en rekende af voor de hele F5B tafel met 12 man eraan...
Toen we terug liepen vanaf het restaurant begon het zachtjes te regenen...

Vrijdag..eindelijk niet hoeven opstaan om 06:45, heerlijk! Het had de hele nacht doorgeregend en dat deed het 's ochtends nog steeds. De dag begonnen met ontbijtje en rustigjes aan spullen inpakken etc. Dan hebben Luc, Willy en ik wat spullen (vooral vleugels en rompen) gebracht naar Hugues en Ivo (Vaes), die ons enorm helpen door spulletjes mee terug te nemen in hun auto, waardoor het voor ons makkelijker is het vliegtuig naar huis te pakken, heren bedankt!
Het bleef maar regenen, we hebben enorm mazzel gehad met het mooie weer tijdens de trainingen en het WK zelf. Met al die regen is het veld vast veranderd in een modderpoel..

Over modder gesproeken, Joris had het leuke idee om in de middag naar de moddervulkaan te gaan, een km of 45 ten noorden van Buzau. Met het hele BeNeLux groepje (F5B en D) zijn we die kant opgereden. Entree maarliefst 4 lei (minder dan een euro), dus hop, de bult op.. door de regen was de vulkaan in een glibberige modderbult veranderd. Omdat ik m'n schoenen nopg aan wou later, heb ik ze maar uitgetrokken om blootsvoets door de modder te wandelen, de rest volgde snel en op blote voeten glibberden en gleden we zo dicht mogelijk naar de top. Nick is een natuurtalent, die was zo boven, anderen waren wat voorzichtiger.. zal straks nog wel een fototje posten, we hebben wat afgelachen daar.

Als afsluiting van het WK was er dan 's avonds het 'Banquet', met eerst de prijsuitreiking. Prachtig om het Belgische F5B team op het podium te zien staan, Luc, Willy en Hugues proficiat!
Na de prijsuitreiking het diner, lekker eten, maar vooral iedereen nog eens spreken en napraten over de gebeurtenissen en vooruitkijken naar het volgende jaar en iets later-het volgende WK.. Rond middernacht hebben we afscheid genomen van iedereen om richting hotel te gaan. Het voelt alsof je als vrienden uit elkaar gaat, een heel leuk en hecht groepje dit F5 gebeuren..

Vanmorgen om 2:45 opgestaan en om 03:00 vertrokken richting Boekarest. Luc Willy en Christine hadden een vroege vlucht..... Ik zit nu nog op het vliegveld, eind van de dag komt m'n vriendin over en gaan we lekker een weekje vakantie vieren :)

Zal straks proberen nog wat foto's te uploaden...

Gerben
 
O ja, er schoot me iets te binnen...een tijdje geleden kwam de discussie over kosten etc.. wellicht grappig detail in dat perspectief is dat ik het WK gevlogen heb met een gebruikte motor die ik op de Duitse Ebay gekocht heb en een regelaar die ik voordelig 2e hands via het Amerikaanse RC groups aangeschaft heb.

Gerben
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, allemaal :)

Voor betere inschatting van de prestatie, waar zou het NL team geëindigd zijn met drie man? Stel we vermenigvuldigen het aantal teampunten met 1,4-1,5?
 
Ik heb geen puntentotaal van het landenklassement gezien.
Als ik meegegaan was en niet ziek geworden (zoals ik nu wel ben) dan zit ik, als ik de Eurotour als leidraad neem, net even boven het niveau van Tommy Person.
Met mijn nieuwe model en motor zou ik er nu best wel eens boven kunnen zitten maar die heb ik alleen maar gevlogen in de NK wedstrijd in Nederweert, toen eindigde ik als 2e, achter Luc.

Zelf schat ik in dat een NL team van 3 man ergens voor Denemarken en misschien voor Japan had kunnen staan, dus 6e of 7e.

We zullen het zien in 2014, WK in Oostenrijk.


GJ
 
hallo allemaal, ben vanochtend thuisgekomen na een lang en goed bevallen WK.
Heb eindelijk mijn zwarte beest kunnen begraven (elk deelgenomen WK(7al) eerste ronde begonnen met een nul vlucht). Het was zoals jullie hebben kunnen lezen een fantastische ervaring om een WK te mogen vliegen. Ik wil jullie allemaal bedanken om de support en belangrijke steun die jullie hebben gegeven via allerlei communicatieve wegen.
Mijn WK is uiterst goed verlopen omdat ik de dag voor het WK nog een extra grote prop heb kunnen ruilen met Sergey (18,2x22) deze prop werkt ideaal mijn nieuwe Neu aandrijving.
Het was gisteren een fantastisch gevoel toen we eindelijk het podium op mochten voor onze bronzen medaille. Dit was iets waar we als klein team al heel lang naar streven.
Ik hoop dat we er toekomstige F5Bers hebben kunnen mee inspireren.
Nu ga ik het een beetje rusten, het was een vermoeiend WK.
Willy,Hugues,Jean,Ivo,Nick,Tinne,Kristin,Gerben, Joris,
bedankt voor de fijne voorbije lange week!!!!!!
groetjes,
Luc Van Tricht
op naar WK 2014
 
Ik zit nog steeds op het vliegveld.. best gezellig hier iedereen komt langsdruppelen en inwachting van check-in hebben we leuke gesprekken. Zit nu met Mark Haigh en Tony Singleton en Bruce van Big Bruce Racing, toffe gasten!
Nog een half uurtje dan ga ik Hazel oppikken bij arrivals, righting hotel en eindelijk slapen...

Gerben
 
Ik heb geen puntentotaal van het landenklassement gezien.
GJ
Dit is van Steve Manganelli :

Team Placings (Unoffical) :
1 : Italy 20,520.8
2 : Germany 20,508.1
3 : Belgium 20,378.5
4 : Switzerland 20,279.8
5 : France 20,180.8
6 : Japan 19,875.3
7 : Denmark 19,814.7
8 : USA 19,695.3
9 : Austria 19,593.9

nemen we de 2 Nederlanders en tellen we er Tommy Person bij op dan krijgen we dus :

6562,8+6392,9+6765,6= 19.721,3 --> 8e plaats, net voor de USA, dus met een GJ in form inderdaad niveau Denemarken/Japan...
 
Zit nu met Mark Haigh en Tony Singleton en Bruce van Big Bruce Racing, toffe gasten!

Gerben
Ja, die Tony Singleton was de 1e die protesteerde wegens een te snelle pylon tijd , later gevolgd door een van de Britten (Beiden kregen een "fairness" diploma van de FAI...) Ik zie het de Teutonen niet direct doen....
 
Inderdaad, ik heb ze daar nog van harte mee gefeliciteerd. Zo'n fair-play diploma is ergens nog bijzonderder dan bijvoorbeeld een 2e plaats in F5B...

Ik wou het Belgische team nog ontzettend bedanken voor de hulp en ondersteuning. Ze hebben ons ontzettend geholpen met hun ervaring. En in het bijzonder Luc voor de top-coaching. De rust van Luc hielp mij om rustig te blijven, wat nog niet meevalt voor mij ;). Thanks guys!!!

Gerben
 
Bedankt Gerben,
Ik denk al ik moest gaan joggen zoals jij 10 min in de 30° hete steppe juist voor ik ging vliegen, viel ik dood denk ik.
Voor jou heeft het geholpen.
Zo heeft iedereen zijn concentratie moment juist voor de start.
We hebben nu eens een goede training en voorbereiding gehad in Roemenië zelf en dat heeft toch zeker zijn vruchten afgeworpen.
Nu nog 1 wedstrijd pylon dit jaar en dan de vliegers aan den haak voor 2 maand.
Groetjes,
Luc
 
Luc, we willlen nog iets van een wedstrijdje met daarna eten, houden op 6 Oktober.
Je moet ook nog even de Surprise uitproberen.

GJ
 
Back
Top