Worldcup lijnbesturing Bitteveld "Nieuw MTR RECORD&quot

Herbert zei:
Zijn er binnenkort MTR wedstrijden in Gorinchem?
Als dit zo is moet ik wat sneller bouwen.

Herbert hoe ver ben jij inmiddels :?:

Hey Marco,moet alleen een tankje bouwen,en dan invliegen
8)

Voel ik hier trouwens een nederlands trainings middagje aankomen?

Owen zei:
Gelukkig is het nog wel toegestaan om de opdruk van de propellor maat van de prop af te poetsen. ;)

ok ik snap hem :wink:
toch bedankt voor de gratis info. :bye:

Owen zei:
Voel ik hier trouwens een nederlands trainings middagje aankomen?
vleugels zijn klaar romp deels, wacht op de nieuwe 1,5cc Diesel cyclon voor maatvoering, balans etc. dan nog afwerken

cyclon_09_diesel_004_124.jpg

indien niet op tijd dan wordt het de fora.

Owen zei:
Die zware uitlaat dremel je er hopelijk toch wel snel af he? :P

nix dremel gaat er volgens mij eenvoudig af.
heb hem wel meebesteld, weet niet wat het effect is.
hoop dat ie snel door pieter post wordt afgeleverd, ben benieuwd naar de prestaties.

wil de buurt nog een beetje te vriend houden. mogelijk is de geluids demping minimaal dan geef ik toch aan dat ik er wat aan doe :wink:

Ben ook wel benieuwd naar de teamrace prestaties van deze combat motor.

Wel makkelijk primen met de uitlaat stack naar boven gericht ;)

Owen zei:
Ben ook wel benieuwd naar de teamrace prestaties van deze combat motor.

Wel makkelijk primen met de uitlaat stack naar boven gericht ;)

Deze motor wordt gemaakt door dezelfde persoon die de ondelen voor mijn TYR motor heeft gemaakt. Hij heet JAK en dat is van Johann Schwarz, Klaus Engfer, Alexander Kalmykov. Oorspronkelijk deed ook Lothar Hentschel mee in dit project maakt is er uit gestapt omdat de maker Kalmykov te veel zijn eigen zin doordrukte.

Bij Kalmykov kun je ze compleet kopen. Prijs is denk ik 159 euro maar daar komt dan nog 5% verzekering bij en post en als je mazzel hebt geen invoerrechten van rond de 20%
Bij Johann Schwarz ook. Hij koopt onderdelen en bewerkt het carter zelf en monteert de motor. Prijs 179 euro.

Omdat het een concurrent is zou ik natuurlijk kunnen gaan zitten jalours zijn. Het is een mooie motor, zonder twijfel. De kwaliteit is opperbest want het zal zeker zo goed zijn als de motoren die ik verkoop.

Wat heb ik er tot nu van gezien. Te weinig om een goed objectief oordeel te geven. Johann heeft hem gevlogen in Bitterfeld en ging zo rond de 20.5 sek/10 ronden met wat gezwiep en te weinig ronden (23). Maar dit zou natuurlijk nog kunnen verbeteren.
Stephan Raetsch heeft een motor van Johann gekocht en vloog in de training 25/10 met wel 34 ronden. De waarheid ligt uiteindelijk ergens in het midden.

Over het ontwerp: Zoals Owen zegt, leuke combatmotor. De slag is vrij kort nl. 12.4 wat in zal houden dat de motor problemen zal hebben met het trekken van grotere (7 inch) props. Ik verwacht dat men in Duitsland ook wel die kant op zal gaan omdat de snelheden momenteel toch al aan de hoge kant liggen. Een beetje reclame: mijn motor heeft een slag van 13.2 mm.
Wat ik als een nadeel zie is dat de uitlaat omhoog staat als hij standaard op een plankrompmodel zit. Makkelijk primen, dat wel, maar o wee als de motor verzopen is. Bij F2C teamrace is dit bij een aantal motoren ook zo geweest en daar is men snel vanaf gestapt.

De demper kan er overigens zo afgetrokken worden. Wil iemand dempers kopen, ik heb er 100!!!!

Maar, al met al, een prachtige motor voor een goede prijs.

Met nog een goede motor krijgen we in ieder geval nog meer mensen op de been die aan MiniTR beginnen.

Over de 7 Inch prop. Het idee dat ook een PAW mee zou kunnen komen is leuk maar wie vliegt er nu nog PAW????

Ik schrik niet hoor :P
Lijkt me alleen maar leuk als er meer tegenstand komt, hoewel ik benieuwd ben of deze motor ooit 18.2/10 haalt :D

Owen zei:
Ik schrik niet hoor :P
Lijkt me alleen maar leuk als er meer tegenstand komt, hoewel ik benieuwd ben of deze motor ooit 18.2/10 haalt :D

Waarom zou ik schrikken het is toch een goed verhaal,
en nog wel onderbouwd ook :lol:

"Loet Wakkerman schreef:
Bij Johann Schwarz ook. Hij koopt onderdelen en bewerkt het carter zelf en monteert de motor. Prijs 179 euro. "

Hallo!
Mijn Nederlands is niet so good, ik schriejf op duits:
Das ist nicht ganz korrekt! Johann kann den Motor leider nur zum gleichen Preis wie den TYR verkaufen - 199,- EUR. Zu viel Arbeit mit den Einzelteilen, Loet wird wissen was dies bedeutet! Außerdem kann Johann nicht sehr viele Motoren liefern, er macht zunächst nur 10 Stück fertig.
Aber mich würde interessieren, wie lange es dauert bis Alexander Kalmykov liefert und was der Motor dann letztendlich kostet!?

Tot ziens
Willi Schmitz, MC Karken

bedankt voor text en uitleg loet veel info wat bij mij niet bekend was.
op de cyclon website staat inderdaad ook de TYR.

heb voor de cyclon gekozen gezien de algemene prestaties van overige cyclon motoren en om meer diversiteit m.b.t. motoren te krijgen in MTR en 1/2a combat.

wordt ook zo saai als je formule 1 gaat kijken en we zien alleen maar auto's met dezelfde motoren rondrijden.
graag wat afwisseling dus.

prijs zal inderdaad niet veel goedkoper worden als de TYR, beetje afhankelijk of ik invoerrechten moet betalen.

hoop wel dat de perfomance en net zo belangrijk het eenvoudig starten etc goed is, heb er nl een paar besteld.

levertijd zou enkele weken zijn, inmiddels zijn er 2 a 3 van om.

Willi Schmitz zei:
"Loet Wakkerman schreef:
Bij Johann Schwarz ook. Hij koopt onderdelen en bewerkt het carter zelf en monteert de motor. Prijs 179 euro. "

Hallo!
Mijn Nederlands is niet so good, ik schriejf op duits:
Das ist nicht ganz korrekt! Johann kann den Motor leider nur zum gleichen Preis wie den TYR verkaufen - 199,- EUR. Zu viel Arbeit mit den Einzelteilen, Loet wird wissen was dies bedeutet! Außerdem kann Johann nicht sehr viele Motoren liefern, er macht zunächst nur 10 Stück fertig.
Aber mich würde interessieren, wie lange es dauert bis Alexander Kalmykov liefert und was der Motor dann letztendlich kostet!?

Tot ziens
Willi Schmitz, MC Karken

Ab 100 Stuck wird es billiger, bestimmt.......................

marco_leeflang zei:

heb voor de cyclon gekozen gezien de algemene prestaties van overige cyclon motoren en om meer diversiteit m.b.t. motoren te krijgen in MTR en 1/2a combat.

wordt ook zo saai als je formule 1 gaat kijken en we zien alleen maar auto's met dezelfde motoren rondrijden.

prijs zal inderdaad niet veel goedkoper worden als de TYR, beetje afhankelijk of ik invoerrechten moet betalen.

hoop wel dat de perfomance en net zo belangrijk het eenvoudig starten etc goed is, heb er nl een paar besteld.

Had het maar bekend gemaakt dan had ik er wel 2 willen bestellen voor combat.

marco_leeflang zei:

Ik hoop dat de motoren optijd bij je binnen komen kunnen we in gorichem met zijn allen lekker een beetje invliegen
fred

Ja ik ben ook erg benieuwd hiernaar.
Goringhem gaat toch een soort generale repetitie worden voor het NK denk ik.
Daarom ben ik er ook wel voor om gewoon de 7" prop regel te handhaven.
Hoe zijn hierover de meningen van de andere eigelijk?

Owen zei:

Ik heb daar geen probleem mee
vind het eigelijk wel sportief tegenover de gene die dit bedacht hebben :lol:
En wat betreft die regeling kunnen we in de jaarvergadering altijd zien om te veranderen.
Want voor dit jaar zijn we er wel voor akoord gegaan
fred

woldlake zei:
Owen zei:

Ik heb daar geen probleem mee
vind het eigelijk wel sportief tegenover de gene die dit bedacht hebben :lol:
En wat betreft die regeling kunnen we in de jaarvergadering altijd zien om te veranderen.
Want voor dit jaar zijn we er wel voor akoord gegaan
fred

Jammer dat ik niet aanwezig ben. Het lijkt me leuk als er iemand met een 7"prop toch nog 3.40 vliegt

Back