Wren MW-54 Turbine voor hydroplane

Oeps en het was zeker het laatste gaatje??, ik zou dat niet met draad erop doen, dat blijf je altijd zien, ik zou er een stukje inpersen en dan goed strak.

Ge japioooo

kan niet jaap, zou jij moeten weten :D
Als je er een propje inperst, en je boort daarna een nieuw gat, dan laat het halve maantje wat je hebt toch weer los. Vandaar dat we hebben gekozen voor schroefdraad. Ik heb het vandaag weggeveild, en je ziet er bijna niets meer van. Functionaliteit gaat tenslotte boven mooiheid bij mij. Dit weekend even nieuw gaatje boren en klaar is kees :)

Ik ga nu even werken aan de cnc video.

Gr. Rik

kan niet jaap, zou jij moeten weten :D
Als je er een propje inperst, en je boort daarna een nieuw gat, dan laat het halve maantje wat je hebt toch weer los. Vandaar dat we hebben gekozen voor schroefdraad. Ik heb het vandaag weggeveild, en je ziet er bijna niets meer van. Functionaliteit gaat tenslotte boven mooiheid bij mij. Dit weekend even nieuw gaatje boren en klaar is kees :)

Ik ga nu even werken aan de cnc video.

Gr. Rik

Mooi Rik,heb je goed opgelost zo,ben benieuwd naar je video,Laatmaar komen!!

@Limme

Hahaha tja maar ik kan wel heel erg doordringend kijken dat wel.

Tja vele wegen gaan naar Rome, maar je moet altijd je eigen weg volgen.

Gr Japiooo

Dit weekend heb ik de gaatjes geboord voor de verbrandingskamer. Op de Tue heb ik net even het knipapparaat mogen gebruiken zodat ik de plaatjes netjes recht uit kon knippen. Volgend weekend ga ik een tool maken om de ringen/deksels te persen,en een tool om de platen te rolwalsen op de juiste diameter.

Net als gerard toen d'r tijd heeft het mij nu ook de nodige verwonding bezorgd :p.
b121.JPG

b122.JPG

b123.JPG

b124.JPG

Ik heb 4 testen gedaan met de verbrandings kamers.
1: gaten voor 1mm , merkte je niets
2:gaten voor 1.5mm en 3 mm verder naar achter ,geen verschil.
3:gaten 2mm ,en meer naar voren , geen verschil
4:gaten 1.5mm en naar achter gebogen , toen kon je bij filnk gasgeven heeeel klein beetje een brom horen ,maar temp perfect.

waar de kamers gevoelig voor zijn ,is te korte sticks , dan is het over,geen verbranding meer op tijd ,en dus vlam eruit bij gasgeven en opstarten.

oppassen

@Mart.

Oppassen wat je zegt hier, ze lezen allemaal mee :wink: laat de ............. het zelf maar uitvogelen en doe zoiets voor Rik bij voorkeur via PB of Email.

Rik, met Martin als vraagbaak (en ervaringsdeskundige :wink: ) heb jij binnen de kortste tijd een prachtig lopend torreke. I just now :wink:

Ger.

Ger je hebt volledig gelijk.

Echter de mensen die momenteel aan het leren zijn door info te verzamelen doe je dan ook te kort.

Maar zoals altijd de goede leiden ook hier onder de kwade

gert-jan

@Mart.

Oppassen wat je zegt hier, ze lezen allemaal mee :wink: laat de ............. het zelf maar uitvogelen en doe zoiets voor Rik bij voorkeur via PB of Email.

Rik, met Martin als vraagbaak (en ervaringsdeskundige :wink: ) heb jij binnen de kortste tijd een prachtig lopend torreke. I just now :wink:

Ger.

Ja ,is waar ook ,had er weer geen erg in.

@Mart.

Ger.

Hallo Ger,

Je hebt helemaal gelijk, alleen heb je 2.. te veel staan, want volgens mij bedoelde jij k....z....n
Kom ook al enkele jaren bij Martin over de vloer, maar heb al over je gehoord maar helaas nog niet ontmoet, werk altijd in het weekend.

Wat betreft turbines zit je bij Martin helemaal goed het is een wandelende turbineencyclopedie, maar dat weet jij wel, verder een zeer toffe kerel waarvan ik denk dat inderdaad de verkeerde mensen misbruik van maken.

Groetjes,
Richard

Back