Xiaomi Yi action camera

Je kunt het proberen, als je voorzichtig bent dan zie je er niks aan, en t is echt maar 5a 10minuten werk, die van mij moest nog behoorlijk wat bijgesteld worden en die is nu ook 2mnd oud

Mijne was al goed en is al 7 maanden oud, je moet gewoon geluk hebben. Die nieuwste serie is volgens mij beter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben blij met de Yi, maar niet met de protector lenzen. Bij elke crash ligt het glas eruit of de hele protector is kwijt..
Het glas zit er echt niet vast in. Zelf lijmen is vrij lastig. De lijmdampen gaan vrij snel op het glas zitten.
Heb nu een manier gevonden met tape, maar nog steeds het probleem dat de lens eraf vliegt en dan snel kwijt is.
En het glas van de lens zit ook erg dicht op het glas van de camera. Soms raakt het glas elkaar waardoor de protector ook weer niet goed vast zit. Ik heb het hier trouwens over de lenzen van Banggood zelf, waar je ook de camera haalt.
Ik was allang blij dat ik een lens gevonden had waarbij je niet het kader in beeld zag. Ook nog zo'n probleem.

Welke lenzen gebruiken jullie? Blijven die wel goed zitten? Misschien een link?
Ik heb de vraag al eerder gesteld, twee pagina's terug. Toen werd ook de lens van Banggood voorgeschreven, maar kan me niet voorstellen dat jullie deze problemen niet hebben.

De laatste keer dat ik een van die van banggood had gesloopt zat er ook gelijk een kras in mijn lens.
Nu heb ik een 37mm uv filter van ebay, aluminium behuizing met een O ring om deze op de cam vast te houden.

Het glaasje ligt een paar mm binnen de buitenrand. Is er bij mij nog niet afgevallen en ook nog geen glaasje gesneuveld na een paar lipos in een parkeergarage.

Alsof de duivel er mee speelt. Ik zat nog te wachten op wederom 3 protector lenzen vanuit Banggood.
Kwamen zojuist in eens binnen. Wat me meteen opviel is dat het glas dikker lijkt en ook daadwerkelijk echt glas.
Al heb ik dat nog niet kunnen controleren.

Het glas staat ook bol, niet plat en lijkt hoger in de behuizing. Het zit ook daadwerkelijk echt vast!

Hebben ze waarschijnlijk toch wat klachten gehad denk ik. Ik zal ze weer eens gaan testen aankomende week.

Na wat teleurstellende beelden van de orginale yi lens .
Hebt ik een upgrade lens besteld is deze ( E-D16-A1-303 ) via banggood .

Moet zeggen is een hele verbetering met in combinatie met firmware v1.2.13

Gr Wim

Wat is het verschil tussen de nieuwe en normale lens? Ik heb prima resultaat met de normale.

Wat scherper en misschien wat mooiere kleuren zo op het eerste gezicht, ik ga hem misschien ook maar eens proberen

Na wat teleurstellende beelden van de orginale yi lens .
Hebt ik een upgrade lens besteld is deze ( E-D16-A1-303 ) via banggood .

Moet zeggen is een hele verbetering met in combinatie met firmware v1.2.13

Gr Wim
Interessante upgrade! Ik ben ook niet tevreden over de standaard lens. Voor op mini's is 't prima, omdat je daarmee toch laag vliegt. Om puur mee te filmen is het waardeloos, omdat de lens zo onscherp is.

Misschien ook maar eens proberen:) Bedankt voor de tip!

Interessante upgrade! Ik ben ook niet tevreden over de standaard lens. Voor op mini's is 't prima, omdat je daarmee toch laag vliegt. Om puur mee te filmen is het waardeloos, omdat de lens zo onscherp is.

Misschien ook maar eens proberen:) Bedankt voor de tip!
Heb je hem wel gefocused dan? Bij veel modellen van de yi is de lens uit de fabriek niet goed gezet.

Was niet ontevreden over MN yi maar vandaag even de focus gecontroleerd. Kon toch iets beter!
Zou iedereen aanraden t even te checken, het is namelijk echt enorm simpel om te doen.

92515049eaab107734758d5252b641ef.jpg

Moest ongeveer 2mm met de klok mee gedraaid worden bij mij.

Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe superview. Nog niet in kunnen duiken. Eerst nog eens zoeken waar uk die firmware vandaal haal en hoe te installeren etc.

Back