Xray T3 topic

vandaag de grotere spur 72 binnen gekregen met pinion 35
ik wou 34 maar die hadden ze niet meer dus zijden ze van pinion 35 kan ook .
meteen er op gezet en toch niet kunnen laten om even hier een paar minuutjes op de straat (asfalt) te proberen .
Hij trek behoorlijk snel en de top is ook wel redelijk snel na mijn mening .
ik had nog even aan de motor gevoeld of die erg heet werd maar die was gewoon warm niet overdreven .

nu al zin in woensdag naar amca alles staat al klaar .
 
ik wou 34 maar die hadden ze niet meer dus zijden ze van pinion 35 kan ook .

Wederom een mooi voorbeeld van de handel in Nederland:-(

Afijn, 72:35x1.9= 3,9 is dus niet legaal om mee te racen; met een 24 pinion zou het 4,02 zijn...

Overigens moet je gewoon maar even de juiste pinions aan de andere rijders vragen aangezien jouw LRP met 3,9 niet heel erg lang meegaat volgens mij...

Het is misschien slimmer om morgen te kijken of je naar AMCA kan gaan want woensdag komt het met bakken uit de hemel:-(
 
Wederom een mooi voorbeeld van de handel in Nederland:-(

Afijn, 72:35x1.9= 3,9 is dus niet legaal om mee te racen; met een 24 pinion zou het 4,02 zijn...

Overigens moet je gewoon maar even de juiste pinions aan de andere rijders vragen aangezien jouw LRP met 3,9 niet heel erg lang meegaat volgens mij...

Het is misschien slimmer om morgen te kijken of je naar AMCA kan gaan want woensdag komt het met bakken uit de hemel:-(

ooke.....

is die verhouding dan te zwaar voor de motor .
ik probeer het te rgelen maar weet niet zeker of ik naar amca kan :(

wat voorn tandwiel raad jij dan aan op de lrp bij een spur 84 of 72
(het is ook nog niet de bedoeling dat ik aan wedstrijden ga mee doen)
want ik wou volgende week nog naar pk racing voor een imbus schorveedraaier setje gaan halen .
dan zou ik daar ook meteen voor de juiste maat pinion kunnen kijken .
 
Laatst bewerkt:
ik wou volgende week een imbus schorveedraaier setje gaan halen .
dan zou ik daar ook meteen voor de juiste maat pinion kunnen kijken .

Doe maar niet, ik heb nog wel een bijna nieuw imbusschroevendraaiersetje voor je, mag je voor een heel klein prijsje wel overnemen......

Pinion komt rond 27 of 28 uit.....maar dat moeten we even met een tempmeter testen.
 
Ha, ik heb ook maar een xray gekocht (2010) en een tweetal vraagjes.

1
Ik rijd bij pkracing met 87/24, wat een FDR geeft van 6.16. De motor wordt vrij heet, de regelaar blijft lekker koel. LRP SPX met een X12 9.5T. Moet ik zwaarder gaan vertanden of niet? De motor wordt volgens mij niet TE heet.


2
Voor in zit een solid axle, en daar zaten 2 alu aandrijfassen aan. Die heb ik dus beide kapot gereden, omdat dat simpelweg niet de goede zijn, en niet stevig genoeg. Nu heb ik voor 40E twee "Drive Shaft 52mm Hudy Spring Steel'' gekocht, mag ik er van uitgaan dat die wel de onlogica van een Solid axle kunnen weerstaan, of gaan deze ook snel kapot?


Alvast bedankt.
Robert
 
Heb zojuist een t3 2011 chassis gekocht, nu heb ik een vraagje is de Hobbyrun ezRun combo 60a 9t een goede motor/ regelaar set voor deze auto. Mede omdat die betaalbaar is.
 
1
Ik rijd bij pkracing met 87/24, wat een FDR geeft van 6.16. De motor wordt vrij heet, de regelaar blijft lekker koel. LRP SPX met een X12 9.5T. Moet ik zwaarder gaan vertanden of niet? De motor wordt volgens mij niet TE heet.

Een X12 wordt van nature al vrij heet, rond de 100gr is "normaal". Zo lang je je handen er niet aan brandt is het goed.
Verder kan je nog wat spelen met het timing blokje (gebruik degene met de minste timing), het profiel van de regelaar en de vertanding.

2
Voor in zit een solid axle, en daar zaten 2 alu aandrijfassen aan. Die heb ik dus beide kapot gereden, omdat dat simpelweg niet de goede zijn, en niet stevig genoeg. Nu heb ik voor 40E twee "Drive Shaft 52mm Hudy Spring Steel'' gekocht, mag ik er van uitgaan dat die wel de onlogica van een Solid axle kunnen weerstaan, of gaan deze ook snel kapot?

Ze zullen het langer uithouden dan de alu versies, alu zou ik voor nooit gebruiken i.c.m. een spool.
Als je echter binnen tegen de boarding rijdt zal je ook stalen assen torderen en uiteindelijk breken. (Wiel tegen de boarding wordt geblokkeerd, de auto drukt door, dan kan je zelf wel verzinnen wat er met de as gebeurd)
Raak je niks zullen ze het lang uithouden.
 
Ha, nog een vraag

Als ik naar links of naar rechts stuur, gaan mijn wielen bij het eind van de uitslag rammelen. Als ik de maximale uitslag beperk tot het punt dat ze gaan rammelen, heb ik nog maar heel weinig stuur, echt niet genoeg. Ik kan het probleem niet ontdekken. Ik zal vanavond een foto plaatsen van mijn stuuruitslag, maar daar is weinig aan te zien.
Komt iemand dit bekent voor?

Alvast bedankt,
Robert
 
Ha, nog een vraag

Als ik naar links of naar rechts stuur, gaan mijn wielen bij het eind van de uitslag rammelen. Als ik de maximale uitslag beperk tot het punt dat ze gaan rammelen, heb ik nog maar heel weinig stuur, echt niet genoeg. Ik kan het probleem niet ontdekken. Ik zal vanavond een foto plaatsen van mijn stuuruitslag, maar daar is weinig aan te zien.
Komt iemand dit bekent voor?

Alvast bedankt,
Robert
Servo uitslag staat te ver, die kan je op je zender terug zetten..
 
Servo uitslag staat te ver, die kan je op je zender terug zetten..

Dat sowiezo niet, ik weet hoe ik m'n servouitslag kan beperken..

@ Bluejay:
Het probleem is inderdaad hetzelfde als in het filmpje, maar dan al bij een kleinere hoek.
Ik rijd met de standaardassen ja, maar ik mag er toch wel vanuit gaan dat je daar normaal mee kan rijden?

Ik baal er wel van want ik heb deze zojuist nieuw gekocht, kost weer 40E weggegooid geld.

Robert
 
rammelen van je assen zonder weerstand (banden en op de baan) zegt niet zo heel veel. Op de baan zal het waarschijnlijk wel meevallen, en anders toch de ECS assen erin.
 
Het rammelt omdat de assen niet verder kunnen draaien, als je ze dan toch verder laat draaien slijten ze als een malle toch?
 
Met de normale aandrijfassen van xray kan je prima rijden, je moet alleen op een aantal zaken letten.

Bij het bouwen van de assen gebruik je normaal gesproken een beetje locktight op het set schroefje. Bij overmatig gebruik van locktight kan er een klein beetje in de joint komen, waardoor deze niet meer soepel loopt. Gebruik dus zo min mogelijk locktight, daarna een klein beetje graphite grease oid aanbrengen. Controleer altijd of de as soepel kan bewegen!
Als je een setup set hebt of kunt lenen is het verstandig om je stuur uitslagen te meten. Het wiel met de grootste hoek is altijd het wiel wat in een bocht aan de binnenkant zit. Met normale assen zou ik niet meer dan 26 graden uitslag rijden. Je stuurblok raakt dan nog net niet je c-hub.
Als laatste is het verstandig regelmatig je assen schoon te maken en eventueel het pennetje te vervangen als deze is ingeslagen. Op deze manier kan ik makkelijk een seizoen rijden met een set aandrijfassen (en ja ik rij veel).
 
Heeft iemand nog een goede/nieuwe bodemplaat liggen voor de T3'11? Die zou ik wel voor een schappelijk prijsje willen overnemen.

Andre
 
Back
Top