Xray T3 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Halloween, 14 okt 2010.

  1. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    je kunt ook twee gaatjes in het chassis boren op de juiste plaats.
     
  2. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
  3. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    zelf bumper gemaakt

    Omdat de nieuwe foambumper al een tijdje niet geleverd kan worden, ben ik zelf aan het freubelen geweest.

    Bij de supermarkt voor 99 cent een stukje schuim voor onder je knieen, een scherp mes, en om het af te werken Shoegoo.

    Zie foto voor het resultaat.
    [​IMG]

    Met de shoegoo heb ik de buitenkant ingesmeerd, omdat het schuim net iets zachter was als de "zachte"versie van Xray. Nu is het iets harder en slijtvaster geworden.

    Ook heb ik de binnenkant van de kap op subtiele wijze verstevigd, in de hoop dat het een heel seizoen uithoudt.

    [​IMG]
    By bricksrevo at 2012-03-18

    [​IMG]
    By bricksrevo at 2012-03-18

    En dan nog een fotootje van de buitenkant, nu die nog onbevlekt is
    [​IMG]
    By bricksrevo at 2012-03-18
    [​IMG]
    By bricksrevo at 2012-03-18
     
  4. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Ziet er goed uit Andre:)

    Maar je had toch 2 bumpers? 1 soft en 1 hard toch?

    Halewijn
     
  5. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ja klopt. Maar de soft-bumper heeft de binnenbaan en mijn rijstijl niet overleefd. En Michel kon hem nog even niet leveren.
    Bijkomend voordeel van deze bumper is dat ie naadloos aansluit op de kap.
     
  6. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    hi ik ben ricardo
    ik dacht ik stel me even voor hier

    ben nieuwe op het forum en kijk al een tijdje mee op het forum en heb sinds kort mijn eerste elctro rc auto gehaald een x-ray t3 2012.
    met een 13,5 brushless motortje (rustig beginnen voor ik de hele boel kapot rij dacht ik zelf)

    heb alleen nog een pinion nodig en dan kan ik eindelijk rijden :D
    (er moeten nog wel rizla suzuki stickers op natuurlijk.

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  7. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Even een tip: vervang de Tamiya-stekkers (akku, motor) door betere kwaliteit stekkers, zoals goudcontacten (busjes).

    Mvg,
    Marcel
     
  8. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    oke dankje marcel voor de tip .
    branden die tamiya stekers zo snel door ja:confused: of teveel weerstand op die steker door slecht contact ?.

    ik wou volgende week toch nog even naar de modelbouwwinkel voor een tandwieltje (pinion) dan haal ik meteen een paar goudcontacten stekertjes er bij .

    kan niet wachten om er dan hoop ik volgende week eindelijk voor het eerst me te kunnen rijden en een beetje bochtjes oefen hier op het parkeerterrein
     
  9. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Met deze auto moet je naar een circuit.. niet naar een parkeerplaats
     
  10. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ik weet het maar wil eerst even Wenen aan het sturen remmen beetje kijken hoe de auto aan voeld .

    Maar ben van plan om daarna is bij AMCA tegaan kijken kom zelf uit Apeldoorn dus das mooi in de buurt.
     
  11. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Op een parkeerplaats liggen steentjes, stof en meer troep. Zonde van je mooie Xray..

    Volgens mij mag je bij amca ook wel oefenen.

    Kan je ook meteen mooi tips vragen over het rijden en auto.

    Succes met je xray.

    Halewijn
     
  12. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Of je komt woensdag naar Heemstede. Parkeerplaats is de plek om schade te rijden.
     
  13. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    oke ik dacht was wel een goed plan maar als jullie uit ervaring zeggen dat je daar me meer kapot maak dan dat je lief is laat ik dat wel :thumbsup:

    dan is het gewoon eerdaags is bij AMCA langs gaan .

    heemstede is te ver weg voor nu aangezien ik niet heel mobiel ben en afhankelijk van iemand ben van wegen mijn gebroken been. dus misschien in de toekomst

    nog een klein vraagje misschien dat jullie dat vast wel weten .

    toen ik mijn lrp motortje besteld had had ik ook een pinion bij besteld origineel van lrp die op het motortje gaat .
    maar nu is de vraag zit daar ook veel verschil in in de vertanding niet kwa hoeveel tandjes maar meer de grote en de puntvorm van de tandje want ik heb het gevoel dat die niet mooi in de tandwiel van mijn auto past .

    [​IMG]

    gevoel dat het de verkeerde maat is :confused:(kan het fout hebben)
     
  14. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Jep,

    De afstand tussen de tanden, ook wel "pitch" genoemd verschild inderdaad. Meest gebruikelijke is 48DP (Pitch) en 64DP (Pitch). 48DP zijn relatief grote tanden met een grove afstand. En 64DP zijn relatief kleine tandjes met een fijne afstand. Xray levert een 48DP spur tandwiel mee (dat grote zwarte tandwiel) dus moet jij ook zorgen voor een 48DP Pinion.
    Nu zijn er nog meer maten zo heeft Tamiya een 0.4 en 0.6 Pitch maat, die heel erg veel op 48DP en 64DP lijken, maar toch net niet passen. En is er ook nog eens een 0.7 Maat. Wat je nu hebt lijkt inderdaad niet goed te werken en aan te raden is om even een Pinion van iemand te lenen bij de AMCA (zijn genoeg mensen met bergen van die dingen) of er één te kopen bij de Locale hobby winkel.

    Groet Robert
     
  15. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ok dankje Robert voor de tip wel handig zoon forum zeg .
    Mijn gevoel zij ook al dat Past niet .

    Maar ik zou vande week tog al naar de modelbouw winkel gaan om tevragen om zoon pinion dan haal ik meteen een nieuwe en een paar andere stekers ter vervanging van de tamiya stekers
     
  16. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Woensdagmiddag/avond zijn er met droog weer tussen 1800 en 2230 altijd mensen aan het rijden op AMCA, als het heel lekker weer is vaak al vanaf een uur of twaalf; check even voor je gaat op mylaps (http://www.mylaps.com/practice/showTrack.jsp?tid=122). Als je iets wilt weten kunnen we je zeker even op de juiste weg helpen:) En de juiste pinions hebben we ook bij ons....
     
  17. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    oke mooi dat is altijd fijn om te horen :D

    ik zal het weer en mylaps in de gaten houden maar deze week zou het helaas niet mooi weer worden , maar als het weer volgende week woensdag beter is probeer ik zeker even langs te komen , even kijken wat info op doen en natuurlijk wat vragen stelen dat kan nooit kwaad lijk mij toch.

    morgen ga ik naar de modelbouw winkel voor de laatste dingen en hoop ik dat de auto eindelijk helemaal klaar is .
     
  18. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Misschien is het handig dat iemand deze coureur een indicatie geeft welk pinion hij zou moeten aanschaffen.

    Xray T3 IDR (2012)
    Standaard geleverd spur tandwiel.
    AMCA FDR voor 13.5 turns.

    Ik heb geen idee wat er bij de AMCA gereden wordt (4.0 ?) en geen idee welk spur tandwiel er standaard met de Xray wordt mee geleverd.

    En misschien een Banden Tip !

    Het zou zonde zijn dat hij geld uitgeeft aan spullen die hij niet echt kan gebruiken op het circuit.

    Andre
     
  19. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
  20. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ok ik zal even kijken in de winkel straks ik ga er vanmiddag heen .

    Standaard zit er op de x-ray grote tand wiel 84 (spur) is het verstandig om met de verhouding altijd rond de 4.00 te blijven van de tandwielen ?

    Heb nu een setje asfalt slicks er op van lrp .
    Of werk dat niet echt op het circuit door het slechte grip dat je dan beter met foam banden kan gaan rijden .
     

Deel Deze Pagina