Xray T3 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Halloween, 14 okt 2010.

  1. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Ik denk niet dat je wedstrijden mag rijden met foam.. trainen uiteraard wel
     
  2. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    ik had nog even de reglement van AMCA gelezen :pc: en daar staat gewoon dat er een vrije bande keuze is op de website
     
  3. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    LRP VTEC 30X Banden zijn goed genoeg om mee te beginnen/trainen.

    Maar het is misschien wel handig dat je een ander Spur en Pinion aanschaft.
    De Tip van 72 spur en 34 Pinion zorgt ervoor dat je een FDR (Final Drive Ratio) Uiteindelijke overbrenging van de auto op ongeveer 4.0 komt.

    .....

    Andre
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2012
  4. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Andre zie de post van ericjoo een paar berichten terug.
     
  5. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    ....

    Andre
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2012
  6. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Voor heemstede inderdaad, maar apeldoorn was bereikbaar.
    Gewoon een dagje luisteren en meekijken en daarna pas naar een winkel lijkt mij het beste advies die je kan geven.
     
  7. joop voorn

    joop voorn

    Lid geworden:
    25 dec 2007
    Berichten:
    54
    xray t3

    Op de AMCA mag je wel met schuimbanden rijden, maar als je met wedstrijden mee zou willen doen, moet je met rubber banden rijden.
    Met sorex 32.
     
  8. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    klop die bandjes heb ik ja de LRP VTEC 30x , maar ik denk dat als beginner je persoon lijk nog niet zo het max van een banden vraagt als er maar fatsoenlijk grip heb , maar ik zal de sorex 32 type band onthouden voor de volgenden keer .

    was vandaag bij de modelbouwwinkel geweest in Veenendaal voor wat advies had de auto mee genomen en zij ik van dit is mijn eerste auto alleen toen keek die er na en zij die van sooo okee .... :p
    en had daar meteen de nieuwe stekers gehaald voor op de accu's en naar de regelaar de + en - en die heb ik er al op gesoldeerd meteen toen ik thuis was

    [​IMG]

    en had nog bij de modelbouw winkel gevraagd over de pinion ze zijden daar dat er een 48 pitch van HPI op moest wat jullie zijden ja alleen ze hadden helemaal niks op voorraad en konden ook niks vertellen over de tandwiel verhouding die er het best op kon .
    dus zijdne ze moest je gewoon even op een forum rond vragen en dan online bestelen .

    @Electr0n
    ik hou die verhouding even in mijn hoofd 72 spur en 34 Pinion
    rij jij daar zelf ook mee dan toevallig ?

    @jurre corally cct
    krijg er steeds meer zin in om naar amca te gaan eerdaags nu de auto bijna klaar is voor info op te doen en even kijken. :thumbsup:

    had nog wel een nieuwe tas gehaald bij de gama (had nog lading vvv bonnen) voor de auto zo dat ik alles netjes bij elkaar kan houden gereedschap en reserve onderdelen lader accu's afstandbediening enzo.
    nu lag namelijk alles nog los in doosjes .

    [​IMG]
     
  9. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Ik wens je veel plezier met deze auto, er zijn (volgens mij) voldoende xray rijders bij amca om je op weg te helpen.
     
  10. xraygek

    xraygek

    Lid geworden:
    17 sep 2005
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Amersfoort
    Zoals Ericjooo al aangaf zijn er iedere woensdagavond redelijk wat rijders aanwezig op de AMCA.

    Ook al je vragen kun je dan stellen en worden hopelijk allemaal beantwoord!

    Mocht je een RW spur van 72 en een pinion 34 willen hebben dan heb ik die wel voor je.

    Ben in principe iedere woensdag vanaf 17.00 uur aanwezig.

    Groeten,
    Jan Kraanen
     
  11. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    ja ik kom zeker eerdaags op een woensdag langs :thumbsup:

    alleen jammer genoeg word het morgen slecht weer volgens mijn mobiel dus duimen op volgende week woensdag dat het dan mooi weer is dan ben ik er zeker aanwezig .

    ik zet dat dan wel even hier op het forum als ik wel ga of niet of ik stuur u een prive berichtje als het zo ver is
     
  12. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Toch erg jammer dat je op de plaats waar je zou MOETEN zijn volgens de kenners (de modelbouwzaak dus) je én gekleurde info krijgt (HPI is misschien een merk wat zij leveren maar 48dp-pinions zijn er van vele merken) én ook de kennis (overbrenging) tekort schiet.

    Waarschijnlijk hadden ze je van alles kunnen vertellen als je met een Traxxas-RTR of Tamiya-kitje was langsgegaan.....geen echte liefhebbers en kennis achter de toonbank, jammer!
     
  13. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    ja klop had ook wat meer verwacht met info en duidelijkheid maja .
    maar dan word het volgende week woensdag naar amca gaan aangezien de weer verwachtingen behoorlijk goed zijn . even rond kijken :D

    nog even geduld
     
  14. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    72/34 (4.0) rijden ze op de Amca met een SpeedPassion 13.5, met jouw motor zou ik wat lager beginnen.
    Ik kan niet zo zien wat voor motor het is (LRP Eraser?) maar het lijkt me een van de goedkopere modelletjes. Begin op 5.0 en kijk daarna wat de snelheid en temperatuur doen, omhoog kan je nog altijd.

    En als je toch bezig bent, vervang ook nog even die 3 "bullet connectors" tussen je motor en regelaar.
     
  15. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ok Dankje voor de tip

    Het is een lrp vector k4 13.5 t brushles

    Zou ik dan gewoon de steker er tussen uit knippen en dan direct de bedrading op de motor soldeerden . (draad nu is wel heel lang)

    Ik schijf de tandwiel verhouding even op in mijn schrift .
    alle Tips en handige dingen wat ik hier al in het xray topic gevonden heb en tegen komt heb ik zo veel mogelijk al op geschreven zo dat ik het snel terug kan vinden .
     
  16. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Zo doet vrijwel iedereen het, het is alleen lastig als je van motor moet wisselen (soldeerbout nodig) verder heeft het alleen voordelen.

    De Vector K4 ken ik niet, kwa specs lijkt hij erg op de X12 en die moet je zeker niet zo zwaar vertanden als een SpeedPassion. Ook wordt de X12 redelijk snel heet, erg heet ;)

    Beginnen bij 5.0, kijken hoe warm hij wordt na een minuut of 3 en 7 of 8 min. en dan langzaam zwaarder verplaatsen eventueel.
    N.b. het kan prima dat een motor die je op 5.0 verplaatst harder gaat dan een motor op 4.0 en andersom. Verplaatsing zegt niets over de snelheid, dit is alleen afhankelijk van het type motor. (en circuit)

    Komt wel bij dat de K4 een goedkopere serie motoren is, verwacht niet dat je de snelheid zal hebben van de andere rijders op de Amca.
    Boeit niet, lekker je rondjes maken en dan kan je later altijd nog wat anders kopen.
     
  17. ricardogsxr

    ricardogsxr

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Apeldoorn
    Technische specificaties
    Fabrikantnr.: 50460
    Afgiftevermogen: 230 W
    Toerental: 21960 omw/min
    Efficiëntie: 92 %
    Voedingsspanning: 3,7 - 7,4 V
    Turns: 13.5


    Oke dankje zal het onthouden heb het bij de rest van de info geschreven wat ik al verzameld heb :)

    Bij de modelbouw winkel wisten ze het niet echt en dan zijden ze
    Van pinion 20 Past er wel op en er zit een grote tandwiel op van 84
    Maar dan kom ik uit op 7,9 verenaar niet in de buurt van 4.0 of 5.0

    Maar ik kijk volgenden week wel hoe het gaat op amca ben benieuwed

    Dat dacht ik ook ja eerst gewoon rondjes rijden zo dat ik er aan kan Wennen en het onder de knie krijgen . ( en de auto op de baan tehouden naturlijk )
    Kan op een gegevemoment altijd kijken voor iets Anders in de toekomst . (speedpasion 13.5)
     
  18. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    je moet dit nog even delen door de verhoudingen in de pully's. Voor een Xray is dat bijvoorbeeld 1,9
     
  19. joop voorn

    joop voorn

    Lid geworden:
    25 dec 2007
    Berichten:
    54
    xray t3

    Als je goed had opgelet André, zou je zien dat hij de ratio prima heeft uitgerekend. ;)
     
  20. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout

Deel Deze Pagina