Xray T3 topic

Moet dit niet onder de nieuwtjes??? Ik wist het nog niet!!

groet,

Eric

Dacht dat dit wel duidelijk was voor de mach, toch..? Heb geen mod gezien in 2010. Daarnaast is de enquette die gehouden is onder de rijdende 13.5 vertimed zo duidelijk dat deze in mijn optiek bindend is te noemen. Nog een weekje geduld, dan weten we het zeker..;) (vergadering elektro is 16-10, mach)

Volgens mij kan iedere BL aanvoelen dat het een grote klasse met critix en 13.5 wordt, daarnaast zijn er veel vertimede rijders, die gaan in ieder geval niet de critix rijden, doorvoeren van 1 critix klasse maakt dat de helft ermee stopt..
Trouwens zal de SP13.5 een probleem worden, heb deze besteld bij 3 winkels (1 NL, 2x Buitenland), na 2.5 maand heb ik ze allemaal afgezegd, 2 winkels dachten dat ze niet meer zouden komen..)

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan iedere BL aanvoelen dat het een grote klasse met critix en 13.5 wordt, daarnaast zijn er veel vertimede rijders, die gaan in ieder geval niet de critix rijden, doorvoeren van 1 critix klasse maakt dat de helft ermee stopt..
Trouwens zal de SP13.5 een probleem worden,
Nee hoor niet alle rijders stoppen als ze geen pro klasse komt. er zijn circa 10 pro 13.5 rijders en de rest stapt over. De vergadering zal verder niet spannend worden, banden blijven het zelfde, en ook de motor zou in de Stock klasse gelijk moeten blijven. Regelementen die gemaakt worden zijn 2 jaar geldig namelijk......

Heren, even een snelle vraag.
Ik zoek een goede carpet touringcar, nu weet ik dat ik dan bij xray aan het juiste adres zit, echter is mijn ervaring met onroad 0,02 en rij nu een hong nor X10-E, met 13,5 eZRun en hobbywing esc. Nothing fancy dus. Nu wilde ik een T3'11 aanschaffen, echter ben ik bang dat dit haast zonde is omdat ik zo weinig nog van deze tak van r/c racing weet. Zou een T3R een betere optie zijn, of zeggen jullie, als je het geld hebt koop dan een T3'11... of toch een TRF/Corally oid. De reden dat ik een andere kit wil is omdat ik de liever met snaar aandrijving rij dan cardan en de 8.26 interne verhouding niet fijn vind.
Graag jullie ongezouten advies hierin gevraagd,

Laatst bewerkt:
Ik zoek een goede carpet touringcar, nu weet ik dat ik dan bij xray aan het juiste adres zit,

Nu wilde ik een T3'11 aanschaffen, echter ben ik bang dat dit haast zonde is omdat ik zo weinig nog van deze tak van r/c racing weet. Zou een T3R een betere optie zijn, of zeggen jullie, als je het geld hebt koop dan een T3'11... of toch een TRF/Corally oid.

Ik denk dat een T3R voor Carpet een te slap chassie heeft. Daardoor heeft hij teveel flex. Als je echt speciaal voor carpet een (Xray) touringcar zoekt, moet je eigenlijk een T3'10 US spec proberen te vinden.

show.php

show.php

T3 Foam-spec Edition — Extra Features :• US Foam-Spec Edition specially designed for foam-tire racing
• 3mm thick 6-cell chassis for NiMH batteries or LiPo packs
• Wide top deck mounted to chassis via aluminum standoffs provides wide, ultra-stable, solid platform. Top deck features Multi-Flex Technology™ flex points for adjustment of flex and torsion settings from stiff to ultra-stiff.
• Extra-Hard foam-spec front and rear suspension arms – marked with “XH”
• Hard foam-spec steering blocks, C-hubs, and rear uprights
• Super-smooth adjustable Swiss 7075 T6 aluminum front and rear ball-differentials with XRAY Labyrinth Dust Covers™
• Standard-length 50mm HUDY Spring Steel™ CVD drive shafts in front, 50mm Swiss 7075 T6 aluminum drive shafts in rear
• 38T front and rear diff pulleys, 20T center layshaft pulleys
• Light purple and white springs
• 104T 64P spur gear – extra-hard material, wobble-free design
• 1.4mm front anti-roll bar included
• ROAR spec compliant for modified and stock racing

Het belangerijkste verschil tussen de EU Spec en de US spec is de stijvere bodemplaat. Deze wordt gecreeërd door de dikte. Bij de US spec is hij namelijk 0,5mm (jawel) dikker namelijk 3mm.

Ik denk alleen dat hij hier in nederland nauwelijks verkocht is dus dat wordt lastig vinden voor je.

Maar als je na het winterseizoen ook besluit met de touringcar buiten gaat rijden, zou ik je een T3'10 (volgens mij staat er nog eentje te koop op dit forum) of afhankelijk van je budget een T2'009. Het is al eerder genoemd in dit topic (door ondergetekende;)), de verschillen tussen de T2'009/T3'10/T3'11 is minimaal en voor iemand die voor het eerst met een Xray gaat rijden c.q. touringcar gaat die verschillen niet merken.

Maw koop een 2e hands T3'10 of een goede T2'009:D

Halewijn

Het belangerijkste verschil tussen de EU Spec en de US spec is de stijvere bodemplaat. Deze wordt gecreeërd door de dikte. Bij de US spec is hij namelijk 0,5mm (jawel) dikker namelijk 3mm.
Jaaaa....en die dikte maakt dus enorm veel uit...!
Je zou denken..: aah dat is maar een halve mm en op 2.5 mm is dat maar 20%...mooi niet dus. Een bodemplaat van 3mm is bijna 2x zo stijf als een plaat van 2.5mm. Er zit namelijk in de formule een derde macht^3,
Als je dus bv zegt:
2.5x2.5x2.5 = 15,625
3 x 3 x 3 = 27

Dit is dus bijna 2 maal zoveel...uiteraard zit de berekening anders in elkaar, maar dit is de essentie..!!

Vergeet deze upgrades niet ;-)

fri-hagbergt3-2.jpg

fri-hagbergt3-4.jpg

groet,

Eric

Hee, dat lijkt op een eerdere post van mij. Iets van Max hardcore geloof ik...

654275d1287049908-xray-t3-2011-coming-soon-mc-mc004-1.jpg

654274d1287049901-xray-t3-2011-coming-soon-mc-mc004-2.jpg

Maar is de door Eric geposte item wel orgineel van Xray?

Ik ben nog niet helemaal overtuigd of het tov het oorspronkelijke systeem nu zoveel beter is...

Jaaaa....en die dikte maakt dus enorm veel uit...!
Je zou denken..: aah dat is maar een halve mm en op 2.5 mm is dat maar 20%...mooi niet dus. Een bodemplaat van 3mm is bijna 2x zo stijf als een plaat van 2.5mm. Er zit namelijk in de formule een derde macht^3,
Als je dus bv zegt:
2.5x2.5x2.5 = 15,625
3 x 3 x 3 = 27

Dit is dus bijna 2 maal zoveel...uiteraard zit de berekening anders in elkaar, maar dit is de essentie..!!

Hee Roy, zeker Hogere Automobiele School gedaan?;-)

Halewijn

Laatst bewerkt:
De foto's zijn van de ETS in Tsjechie; dit is de auto van Alexander Hagberg, X-ray fabrieksrijder......zal dus wel officieel van Hudy zijn;-)

groet,

Eric

Dat denk ik ook Eric en anders heeft hij toch wel een probleempje met hr. Hudy...;)

Maar denk jij dat dit systeem beter is dan het orginele?

Halewijn
Ik denk dat het een verbetering is voor met name indoor om het bekende kwispelen mid-corner tegen te gaan.

Die op de foto bij de auto zijn zo te zien echt van Xray, hebben namelijk 4 gaten en de van Max carbon heeft er maar 2.

Dus kortom Xray kijk ook naar wat het best werkt op hun auto en maken het dan gewoon snel zelf.

Gr Patrick

Is nog prototype. Zijn nog niet verkrijgbaar.
Als het prototypestadium over is zullen dit soort delen hier beschreven worden.

Het gaat om een center gewicht van 20 gram.

2 haak gewichten waarmee gelijk de lipo vast legt.

En wat we hier boven op de foto zijn om de turnbukels vast te zetten op de bulkheads nu van Xray zelf.

Op Red RC te zien onder toyfair Xray 1:8

Mvg Patrick Jongenelis

Back