Xray T3 topic

Er waren gisteren ervaren piloten die met GM rijden bij de baanbrekers die je met alle plezier willen helpen, maar dan moet je het wel vragen.....
De laptop voor de GM uit te lezen en in te stellen stond bij ons op tafel!

MJ
 
Het probleem was het was mijn eerste maal met de xray, was al blij dat iemand een beetje afstelling eraan had gedaan :$ een verlegen jongen zeker :$

Iedereen was druk bezig met afstellen en testen.
Was jij de persoon met de oranje body waar het jonger manneke mee reed?

Heeft Iemand suggesties voor welke tandwielverhoudig in op de 6,5 kan gebruiken?En voor de 10,5?
De 10,5 is besteld...
 
Laatst bewerkt:
Ik was gisteren avond ook op de baanbrekers en mijn gear ratio is 4.75 met een SP. 10.5T motor met GM genius 120 regelaar en vorig weekend met de Benelux wedstrijd heb ik ook zo gereden.
 
Werre jij was die met het blauwe tshirtje van Lovan? :)

Dus als ik rond die ratio zit met de 10,5 zit ik wel goed?
Dan moet ik nog enkele pinions en spurs gaan bijkopen.

Heb je misschien ook een tip qua gearing voor de 6,5t voorlopig?

Zal je volgende maal even aanspreken voor de instellingen van de gm, want dat is ongelofelijk wat je daar allemaal kunt instellen!
 
Laatst bewerkt:
Het probleem was het was mijn eerste maal met de xray, was al blij dat iemand een beetje afstelling eraan had gedaan :$ een verlegen jongen zeker :$

Iedereen was druk bezig met afstellen en testen.
Was jij de persoon met de oranje body waar het jonger manneke mee reed?

Heeft Iemand suggesties voor welke tandwielverhoudig in op de 6,5 kan gebruiken?En voor de 10,5?
De 10,5 is besteld...

Neen, Nick rijd met wit blauwe bodys.

Suggesties geven via een forum vind ik zinloos, alles is afhankelijk van welk type motor, instellingen van de regeling en zelfs jou rijstijl.
Het is best mogelijk dat jij met de verhouding van Werre rijd dat je je motor verbrand.
Zelf testen (eventueel met hulp van ervaren rijders) en de temperatuur monitorren zowel van de regelaar als van de motor.
En oppassen met sommige indianenverhalen die je soms hoort en leest.
Gisteren van een motor gehoord van 140°, das niet de juiste manier natuurlijk.

Kom anders morgen naar Rucphen, wij zijn daar om te trainen voor het BK van zondag.

MJ
 
Werre jij was die met het blauwe tshirtje van Lovan?
Dat klopt.
Maar wat EZ Man zegt over gear ratio overnemen van iemand anders is ook waar, want Pasquinell reed afgelopen Benelux met een andere ratio als ik en we waren toch even snel met dezelfde regelaar en motor maar enkel de autos waren verschillend. Dus beste is denk ik minder zwaar vertanden in het begin en stilletjes aan zwaarder gaan. Greetz Werre
 
Vandaag in Houthalen gaan rijden, en wat zitten spelen met gearing en de GM regelaar... Prestaties zijn al goed vooruit gegaan :)

Rijden ging super, het onroad staat me dus wel aan :D
 
Ging lekker ja, enkel nog ergens grip zoeken ;).
Kon totaal niet mee in de bochten, even glijden achter Kurt en hij was weg :p. Heb dan ook niks veranderd aan de regelaar omdat hij toch wegschoof.

Maar hij rijdt inderdaad lekker, veel rustiger als de tamiya waar ik mee getest heb.
 
Vorig weekend voor de 3de maal onroad gereden, ditmaal op het circuit van HRT Houthalen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een tweedehands T3 2011 gekocht en ik ga hem even rebuilden voordat ik er mee ga rijden. Zijn die instelbare pistons iets en met welke olie kan ik het beste starten?
Ik zie dat de start setting 350 voor en achter is met 3 piston gaten open, maar dit lijkt mij nogal slap?
Ik heb amper ervaring met onroad, maar in offroad rijden we vooraan altijd 50-100cts dikker dan achteraan. Wordt dit ook gedaan bij onroad? Of kan ik beter mijn voor en achter shocks met hetzelfde vullen?
 
Ik heb een tweedehands T3 2011 gekocht en ik ga hem even rebuilden voordat ik er mee ga rijden. Zijn die instelbare pistons iets en met welke olie kan ik het beste starten?
Ik zie dat de start setting 350 voor en achter is met 3 piston gaten open, maar dit lijkt mij nogal slap?
Ik heb amper ervaring met onroad, maar in offroad rijden we vooraan altijd 50-100cts dikker dan achteraan. Wordt dit ook gedaan bij onroad? Of kan ik beter mijn voor en achter shocks met hetzelfde vullen?
Vindt zelf de verstelbare pistons niks, 350 olie is goed 3 gaatjes achter 2 gaatjes voor. Maak kijk is op het staan veel standaard setuos op.
 
Gisteren de eerste keer met de auto gereden in Bredene (EPC wedstrijd 3).
M'n auto was enorm zenuwachtig en gevoelig. Shocks waren gevuld met 350 en 3 gaatjes open.

Ik heb snel al m'n shock naar binnen gelegd om de auto wat rustiger te maken en 2 gaatjes vooraan gebruikt. Ik had de verstelbare pistons er in zitten om snel te kunnen testen tot ik een goeie basis setup vind. De auto was al iets rustiger, maar nog steeds niet echt goed. Mijn expo heb ik dan maar op -15% gezet en twas terug iets beter.

Door mijn camber vooraan op 1° ipv 2° te zetten verloor ik een beetje stuur. Kheb de A finale gehaald en daar 5e geworden, maar de auto was moeilijk te rijden.

Volgende week zondag doe ik waarschijnlijk mee met de EPS warm up en dan zou ik graag die nervositeit er uit krijgen zonder met expo te moeten prullen en de auto wat stabilier maken. Ik kan vooraan mijn wielbasis nog 1mm langer maken en de shocks heb ik nu gevuld met 450 en terug 3 gaatjes. De gewichtsverplaatsing was echt overdreven vanaf dat je aan het stuur kwam.
 
Back
Top