De SWB-armen zijn binnen, dus ben ik nu verder gegaan met het inlijmen van de hevels in de roeren.
Omdat er besloten werd om met ball-links te werken, moesten er enkele hevels bijgemaakt worden. De originele hevels verdragen geen torsie, en met een ball-link is het beter dat deze tussen 2 hevels zit.
Een clublid heeft een cnc frees-machine en heeft de originele hevels ingescanned en nieuwe gefreesd. Bedankt Filip!!!!!!
(Weer originele hard-ware onderdelen die niet gebruikt werden)
Eerst het hoogteroer.
Origineel is er maar een sleuf gefreesd, dus eerst werd er een bijgefreesd, voor de 2e hevel.
Dan werd er een malletje gemaakt om de hevels uit te lijnen, zodat de aansluiting van de ball-link loodrecht boven de scharnierlijn van het hoogteroer komt.
De bedoeling was om de hevel even lang te maken als de SWB-arm, zodat als de servo 45° uitslaat, het roer ook 45° uitslag heeft.
Eenmaal alles ingelijmd was ben ik tot de vaststelling gekomen dat ik mij een cm vergist heb bij het maken van de mal. 5cm afgetekend ipv 4. Stoem stoem stoem stoem.
De bekomen uitslag is nu minder dan ik voor ogen had.
De andere kant moet nog gelijmd worden. Ik ga toch dezelfde mal gebruiken, dan ben ik zeker dat de 2 kanten hetzelfde zijn. Als blijkt dat ik meer uitslag wil, kan ik nog nieuwe gaten boren, dichter tegen de scharnierlijn, of een langere servohevel bestellen.
Zo zie je maar, even de concentratie minder en het is gelijk verkeerd. We zullen wel zien hoe het vlieggedrag is met deze set-up.
Morgen doen we verder met het 2e hoogteroer
Koen