yacht Riviera 1:10

hallo

dat is een van de weinige yachtjes die ik zo mooi gebouwd heb weten worden
ziet er heeeel mooi uit

gr raf

Weer een kleine update daar ik vanavond weer eventjes tijd had om te knutselen. De sierlijst zit er aan de zijkant op, alleen de achterkant nog maar die moet ik eerst nog spuiten.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes Koen. Stapje voor stapje, maar toch steeds vooruitgang.

Op naar de herfstvakantie voor wat ruimere passen?:D

Groet,

Ad

Ik heb nu nog een week les, dan ga ik 12 dagen op italiëreis met school, waarna ik ook nog een romescriptie moet schrijven, ik hoop dat ik dan nog tijd heb om wat te doen.

Maar dat is ook leuk!!!! Op die scriptie na natuurlijk:(, maar de reis zal best wel leuk en interessant zijn. Rome is een mooie stad (als je het verkeer wegdenkt:D).

Groet,

Ad

Even een update,
Daken zitten op de zijwanden gelijmd en de kuip is ook af. Heeft iemand een foto van hoe het zit onder het hoge gedeelte ivm het bolle wandje op de foto?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, lastig ik ken alleen dit soort "schotten" met toegang van de kuip naar het stuurhuis.
451613_3e.jpg

Had dat schot niet een stuk verder naar voren moeten staan soms.
(onder de ramen van het stuurhuis)
Dat lijkt me meer het schot met deurtje naar de woning met het stuurwiel er tegen.

Doerak_700_Stuurboordzijde.JPG

schotje staat idd te ver naar achter,meestal heb je achter je voorramen van de stuurhut nog een rand van ongeveer 30 a 40 cm(afhankelijk van de grootte van de boot),dan naar beneden waar meesta de stuurstand tegen aan staat,sb of bb,is om t even

gr alex

Bedankt voor de reacties, schot naar voren verplaatsen gaat niet, maar ik zal morgen nog even naar de tekening kijken want zo ver naar voren als op de foto staat hij dacht ik ook niet op de tekening namelijk. Daarom vroeg ik het me af. Morgen zal ik even een foto plaatsen van het betreffende deel op de tekening.

Koen , ik denk dat Alex en Harm wel gelijk hebben,
en dat het witte schot naar voren moet en die bolling is inderdaad voor je dak op je voor roefje ! maar ook het dak van de stuurhut heeft normaal gesproken die bolling.
Kan je die tekening is inscannen en hier plaatsen ? of staan ze ergens online?
zodat we is mee kunnen kijken ?

In principe laat de vorm van de raamlijst zoals Harm die in de kroeg al getekend heeft zich wel uitrekenen als de vorm van alle oppervlakken vastligt, ook als deze gekromd zijn. Is wel een aardig lastig gonio/vector rekenklusje, maar het kan wel.
Maar ik vermoed dat je er met een (stevig) stuk karton ook wel uitkomt.

Groet,

Ad

Back