Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Wat is de motormaat van die 1:12 yellow racers?

Brushed 380/400?

Edit, 380 (motor diameter 28mm)

RC 390 motor 1/12 Racers YEL14004 :: Onderdelen :: YellowRCShop.nl

Dan passen die standaard hobby king setjes niet. Die zijn 3645/50 grootte (brushed 540/550) welke in de 1:8 dune racer passen.

Ben benieuwd of het diff en de dogbones brushless power aan gaan kunnen. Het zou het potentieel van deze autootjes wel enorm verhogen!

De dogebones kun je van staal kopen.
Het diff en spur zijn van plastic dus zal dat het probleem worden.
Er zit ook geen slipper clutch in de Rockracer dus alle power komt direct op het spur tandwiel.

We have been working on a brushless version of the 1/12 Racers for some time now. And finally we can say it will come soon!! They will be available in January with allot of options and improvements already included. More info will come!!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
We have been working on a brushless version of the 1/12 Racers for some time now. And finally we can say it will come soon!! They will be available in January with allot of options and improvements already included. More info will come!!
full

Ik ben benieuwd hoe en wat...

Mooi. Net als bij Arrma dat in 2011 op de markt kwam met weliswaar 1:10 modellen volgen ze hetzelfde pad. In 2013 werden de huidige modellen aangepast aan alle ervaringen, en ook kwam er toen een brushless serie op de markt.

Ik ben benieuwd. Voor de 1:10 en 1:8 buggy hebben ze al twee mooie motorsets in de handel. Maar die passen nooit in die 1:12. Dus ik ben benieuwd.

Goede ontwikkeling!

Begrijp ik het nou goed dat de ontvanger en ESC in eenzelfde unit zitten?
Dat zou ik dan wel weer een nadeel vinden.

Schijnbaar heeft niemand op het forum de 1/8 versie.
Ik vroeg daar 2 maanden geleden ook al om ..
Ik heb meer interesse in de 1/12 versie , die is beter te rijden op straat.
Past onder geparkeerde auto door etc..
dat lukt niet met de 1/8 versie haha

Mijn bedoeling is om op het strand en in de duinen te rijden , nu doe ik dat met mijn hpi super 5 SC maar die is een beetje moeilijker te vervoeren. Een andere optie is de axial yeti

Dan denk ik dat de kwaliteit van de axial beter is. Als de 1/8 net zoals de 1/12 zo veel problemen heeft, vooral niet doen!

Misschien kun je op een ander forum een review vinden. En misschien heb ik het wel helemaal mis!

full

Zijn onderweg. Komende week komen ze binnen. Zal dan eens even kijken wat ze allemaal verbeterd hebben.

Dan denk ik dat de kwaliteit van de axial beter is.

Denken is niet weten ;)

Ik heb een auto van Axial gehad, en absoluut van hoge kwaliteit. Maar zeker niet zaligmakend voor de stevige prijs die je ervoor betaald. Ook hier zaken die zo uit de (bouw)doos direct voor beter vervangen moesten worden...

Daarnaast is de 1/8 Dune buggy een heel stuk goedkoper dan de Yeti, die ook nog eens 4wd is.

Appels met peren vergelijken. En daarnaast doelt de 1/5 rijder wellicht juist op de 1/12 modellen vanwege de grootte.

Maar mee eens dat de 1/12 best veel problemen zo uit de doos geven. Ik heb er niet mee gereden, wel in mijn handen gehad.

Denken is niet weten ;)

Ik heb een auto van Axial gehad, en absoluut van hoge kwaliteit. Maar zeker niet zaligmakend voor de stevige prijs die je ervoor betaald. Ook hier zaken die zo uit de (bouw)doos direct voor beter vervangen moesten worden...

Daarnaast is de 1/8 Dune buggy een heel stuk goedkoper dan de Yeti, die ook nog eens 4wd is.

Appels met peren vergelijken. En daarnaast doelt de 1/5 rijder wellicht juist op de 1/12 modellen vanwege de grootte.

Maar mee eens dat de 1/12 best veel problemen zo uit de doos geven. Ik heb er niet mee gereden, wel in mijn handen gehad.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar Axial maakt zeker degelijk spul, terwijl yellowrc, bij de 1/12 aardig wat vervangende onderdelen nodig had om goed te kunnen rijden.
De 1/8 van Yellowrc is net nieuw en dus ook zijn de onderdelen nog niet veel verkrijgbaar, en er zijn nog weinig reviews.
Daarom raad ik het af, maar de keuze ligt natuurlijk altijd bij de koper.

Daarom ben ik ook heel benieuwd of de brushless modellen 1/12 een sterker differentieel hebben, alsook betere aandrijfassen en cups.

full

Ja er zit een betere diff in met shims tussen de tandwielen yell12230
Ze hebben ze ook een slipperclutch op de aandrijving gezet van de brushless 1:12.
Het mooie is dat ze de slipperclutch zo gemaakt is dat die ook op de brushed 1:12 versie past yel12228
Het differentieel van de brushless 1:12 past ook in de brushed 1:12 versie.
Dus hebben ze gelukkig ook rekening gehouden met de mensen die een brushed 1:12 hebben. :zon::zon::zon:
Both cars come standard fully loaded with all the option parts that are available, this means: Ball Bearings, Steel Driveshaft’s, Aluminium Parts and an all new slipper clutch.

Borrowed from his big brother the Dune Racer XL, the brushless 1/12 racers now also come with a Gyro included! This makes them easy but fun to drive!!

Info gevonden op http://www.yellowrc.com

Kijk, dat klinkt heel goed!

Ik ben benieuwd.

Nu kunnen bezitters van de brushed versies ook gaan ombouwen naar brushless.

Al iets bekend over de prijzen?

Onder de €200,- zou mooi zijn.

169 euro is niet verkeerd... idd ik zit er aan te denken om er 2 te kopen.
Ombouw naar Brushless is wel mogelijk maar kost wel wat geld.
Je moet motor,regelaar/ontv,complete diff,aandrijfassen,slipperclutch, vervangen cq inbouwen.

Back