Mijn zoontje wordt volgende week 6 en is helemaal gefascineerd van rc. Ik laat hem soms met mijn drone vliegen en daar heeft hij echt feeling voor.
Nu wil hij graag een bestuurbare auto of een vliegtuig. Dat laatste zie ik nog niet zitten ik vind hem daar te jong voor en dan heeft hij continue begeleiding nodig.
Nu heb ik de laatste dagen veel gelezen over diverse auto's maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken, en ik ben er achter gekomen dat ik het budget dan wat op moet hogen. Hij heeft namelijk als 3 bestuurbare speelgoed auto's, waarvan er 2 echt kansloos zijn (nikko en oem), het enige wat een beetje respons heeft op de triggers is een model van playmobiel, wat stapvoets rijdt.
Nu heb ik diverse modellen bekeken,
Een aantal van carrera < € 100 maar die reageren bij wegrijden alleen als aan/af, dus vanuit stilstand wergrijden zonder dat deze volgas gaat dat zit er niet in
Kyosh Nexxt, Deze rijdt standaard op nimh en bij veel winkels moet je de batterijen er nog bij kopen (zouden dan op korte termijn 2s lipo's worden) waardoor deze rond de €130 uit zou komen wil hij volgende week al kunnen rijden, maar niemand is bijster enthousiast over deze auto.
Dromida modellen. Hier heb ik diverse reviews van gelezen meestals wel positief waren
ECX modellen
En dan de Yellowrc modellen waarvan ik begrijp dat als je zeker weet dat je de brushed v2 modellen hebt en dan een slipperyclutch monteerd je ook goed zit.
Of meteen kiezen voor de Brushless versie
Ik zoek een auto die voor een 6 jarige makkelijk zelf te gebruiken is, laden, batterij plaatsen, een model waarbij hij de feeling krijgt voor de besturing.
Het mooiste zou zijn een model waarbij de snelheid op de ab terug te stellen is.
Ik las een paar posten terug over een houten blokje achter de trigger maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit echt de manier is.
Een beetje sleutelen aan een auto vind ik niet erg maar het moet niet te gek worden.
Om die reden heb ik in het verleden mijn FG ook weg gedaan.
Heeft er iemand nog meer ideeen?