Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Hoe gaat het met de bodie ???
Ik ben met wat aluminium aan het stoeien..
Het moeten 2 rear hub carriers worden voor de 1/12 brushles dune racer.
Hoop dat het lukt en anders pech gehad.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet de motor maar eerder het differentieel.
Maar het ziet er wel vet uit hahaha.
Ik heb op de 1/12 Dune Racer Brushles de Rock Racer banden gehad.
Haha dat ging zo snel dat was niet meer te sturen.
Maar je ziet het ik ben met aluminium aan het stoeien.
De Rear Hub Carriers maken.
Mocht dat allemaal lukken probeer ik meer onderdelen te maken van aluminium.

Ik denk dat de motor meer te voorduren krijgt dan het diff. Het is een 2wd, en de motor moet de kracht leveren. Het diffje niet. Die geeft alleen de kracht door die van het motortje komt.

Het is toch nog de brushed versie? Als het de brushless versie is, heb ik het misschien fout inderdaad. Toch wordt de motor warm bij een grotere overbrenging, wat betekent dat hij het zwaar heeft. Een diffje krijgt pas klappen als je hard optrekt.
Brushed motor zal het al helemaal zwaar hebben. Zo slap dat het diffje met zo'n motor snel te slopen is (tenzij je hard optrekt)

Zwaardere banden werken het diff wel tegen hoor, kijk eens naar de Revo.
Met de stock banden gaat het redelijk qua diffs, maar als je er zwaardere 40 series banden of banden met meer grip op zet vallen ze met bosjes!

De brushed motor in de 1/12 Yellow rc wagens krijg je echt niet kapot.
Maar het Brushed Differentieel wel.(heb ervaring genoeg daar mee).
Het differentieel in de Brushles versie is ook beter.

Of je moet de nieuwste Yellowrc Brushed 1/12 hebben met stalen achterassen.
Daar zit ook het betere differentieel in.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik het fout! Maar bij veel 2wd auto's, is het diff simpelweg sterker dan een motor. (Brushed dan wel) en dus nauwelijks te slopen.

Met de Yellowrc 1/12 brushed was het anders, daar was het differentieel de zwakste schakel..
Maar nu niet meer, ik heb sinds ik een brushles differentieel in de brushed rock racer heb zitten het differentieel niet meer kapot gereden..

Je moet nu ook de nieuwste Yellowrc Brushed 1/12 hebben met stalen achterassen.
Daar zit ook het betere Brushles differentieel in.

Laatst bewerkt:
Normaal wel, maar met zulke grote banden word het anders.
Dan komen er te veel krachten op het diff, terwijl de motor wel door duwt.

Dan heb ik het fout! Maar bij veel 2wd auto's, is het diff simpelweg sterker dan een motor. (Brushed dan wel) en dus nauwelijks te slopen.

Laat ik jullie uit de droom helpen; de motor zei poef!
na 4min. rijden waarvan 2 in het gras. Toen een van de voorwielen klem zat achter een tegel kwam er een kringeltje rook en toen niets meer.
De compleet andere overbrengverhouding (grote wielen)zorgt voor een iets andere belasting van de motor.
Het ding kwam nauwelijks op gang dus het diff heeft er niets van gevoeld.

Mijn kids rijden bijna alleen onroad in de straat voor mijn deur.
En motoren heb ik nog niet moeten vervangen,bij geen van de 6 Yellowrc auto`s die hier in de straat rijden.
diffs heb ik er wel een paar gehad dus zal er wel een groot verschil qua belasting van motor en diff zijn of je on of offroad rijdt.

Brushless !!

Dag allemaal,

Ik had nooit durven denken dat een A4-tje tekst zoveel reacties en views zou oproepen. Geweldige mods zijn hier voorbij gekomen en inmiddels 13500 views!

Dus.... ik heb een brushless racer aangeschaft en daar ook een stukje tekst over geschreven. Laat daar ook een berichtje achter svp als je zo'n ding hebt!

hier is het linkje naar het Brushless forum:

yellow-rc-brushless-dune-racer-review

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo vanmiddag indoor rijden met de Dune Racer Brushless 1/12.
Hoop dat ik er een filmpje van kan maken.
Verder hebben we (Te)weinig gereden omdat het weer niet mee werkt.

Nee jammer genoeg niet gelukt ,wel heeft mijn zoon lekker gereden.

Laatst bewerkt:
Back