Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik zou graag licht in willen bouwen. Nu vind ik op eBay setjes waar een plug aanzit die je op je receiver kan aansluiten. Op de receiver van de Street Racer zie ik nog een vrije aansluiting, kan ik deze gebruiken voor het licht?
Het betreft de volgende set;
Ehm. Sorry. Hij zit op een andere buggy. De yellow heeft een onrvanger/esc in een. En aan 5 draads servo.
Ledlampjes hebben (nagenoeg) geen weerstand en zonder stroom regulering maak je in principe kortsluiting. Er moet dus minstens een weerstand tussen. Een weerstandje is de simpelste vorm van een leddriver.
Ik heb even niet paraat of er een 3 pins aansluiting op de unit zit. Ik denk het niet.
Zo niet; dan is mijnsinziens de enige optie om een aansluiting, met de juiste contrastekker, op de batterij leads te solderen.
Oké, bedankt voor de uitleg! Ik ga vanavond nog even de receiver bekijken met betrekking tot de aansluiting. Ik denk dat ik dan toch zelf ga knutselen!
Ik heb de spullen om de verlichting op de accu of eventueel de receiver aan te sluiten. Bij accu vraag ik me het volgende af; opgeladen heeft deze een spanning van 8,4V en leeg rond de 7V. Gaan de lampjes dan niet een stuk minder fel branden wanneer de accu bijna leeg is (met juiste weerstanden gemonteerd voor 8,4V)?
LEDs zijn gevoeliger voor stroom dan spanning. Verschil tussen 8,5 en 7v zie je niet, tussen 20 en 30mA wel. Probleem met een weerstand die je als stroom beperker gebruikt is dat deze wel gevoelig is voor spanningverschil. Met het veranderen van de spanning veranderd dus ook de stroom. Als dit in de range van je ledjes ligt kan je je afvragen of dit een heel groot probleem is. Alternatief is een 'current regulator' of 'LED driver' kopen/maken. Kost niet de wereld, is wel ff hobbiën. (Ask me how I know...).
Haha oké, duidelijk verhaal! In het geval van op de accu aansluiten zou ik twee witte LEDs in serie zetten. Deze zijn bij elkaar 6,2V en trekken 20 mA. Ik zou er dan een 100 Ohm weerstand voorzetten in het geval van 8,4V als startspanning. Bij 7V is de stroom dan echter nog maar 10 mA, klopt dat? Bedankt!
Zal inderdaad in die buurt zitten. Je kan de stroom bij 8.4v ook 35mA laten zijn. Geeft wat meer ruimte bij lage voltages.
Het is wel een leuke indicatie van de staat van de batterij. Of wil je het echt als nachtrijverlichting gebruiken?
Het is wel het idee om er in de avond mee te rijden. De lampjes hoeven niet continue superfel te branden, als ze alleen aan het eind bijna niet te zien zijn is dat wel een beetje knullig. Is het een idee om de lampjes op de servo bedrading aan te sluiten? Meteen nog een vraag, is het noodzakelijk dat de bind plug in de ontvanger blijft zitten?
Om met je laatste vraag te beginnen: volgens mij niet. Maar dat is simpel vast te stellen, lijkt me.
Na verwijdering, met batterij eraan even checken of je een mooie spanning op de pinnen kan vinden. Maar dat zal de reden van je vraag zijn.
Er zit nog een verschil tussen 'je auto zien' en 'zien waar je rijdt' in het donker. Bij de eerste optie is de felheid niey heel erg van belang. Voor de laatste zijn vier standaard LEDjes niet voldoende. Ook niet op 30mA.
Je rijdt namelijk hard en dan is veel (gericht) licht wel prettig (lees: noodzakelijk).
Wat betreft de servobedrading: spannend. De 5 draads set up is overjarig en ik heb geen idee van spanningen en/of signalen in elk van die draden.
Het betreft de auto zien. Ik rijd op een verlichte parkeerplaats. Ik ga vanmiddag even kijken of de bind poort een goede spanning afgeeft, volgens de modelbouwwinkel moest het rond de 5V liggen!