Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Warm worden

Zoals ik al eerder had gemeld is dat mijn zoontjes auto zo warm werd en na 3 x nieuwe moter heb ik de boel uitelkaar getrokken 2 aluminium upgrade zijstukken gekocht onderandere motermount bevestiging hele boel opnieuw gesoldeerd...........en probleem opgelost ! Hij kan weer rijden en wordt normaal warm.:)
Of het nou aan de warmte afvoer lag....of slechte verbindingen of alles bij elkaar ..blijft beetje gokken maar ik ben en mijn zoontje nog blijer

Gr Remy

Deze bedoel je dus ..de yel12211 die heb ik ook op 2 yellowrc wagens zitten.
Ze worden aardig warm tijdens het rijden.

full
Zoals ik al eerder had gemeld is dat mijn zoontjes auto zo warm werd en na 3 x nieuwe moter heb ik de boel uitelkaar getrokken 2 aluminium upgrade zijstukken gekocht onderandere motermount bevestiging hele boel opnieuw gesoldeerd...........en probleem opgelost ! Hij kan weer rijden en wordt normaal warm.:)
Of het nou aan de warmte afvoer lag....of slechte verbindingen of alles bij elkaar ..blijft beetje gokken maar ik ben en mijn zoontje nog blijer

Gr Remy

Laatst bewerkt door een moderator:
Alle 4 de YellowRc Wagens rijden weer.
Na alle problemen gaat de zon weer schijnen en maken we de straten onveilig met de auto`s.
Inmiddels 6 wagens rijden er bijna dagelijks door de straat hier.
4 Yellowrc wagens 1 Rustler vxl (trainings mode) en een himoto.
En een pret wat de kids hebben..

Laatst bewerkt:
Het was toch slecht weer in Duiven.
Dus heb ik maar weer wat lopen sleutelen aan de Yellowrc wagens.
Weer wat aluminium parts op street en rock racer geschroefd.

full
full

Ze rijden beiden nog steeds zonder problemen.
Ik heb er wel stalen aandrijfassen onder zitten 70mm gekocht op Ebay.
Volgende week nog 2 aluminium parts erop de yel12213 en de yel12214.
dan zijn ze helemaal klaar.

Vanaf morgen leverbaar.

Dune Racer XL RTR

Vette wagen ze mogen er mij wel eentje sturen voor het uittesten hahaha.

Maar ik heb een paar weken geleden een nieuwe Rustler vxl gekocht.
En een hoop rpm spul en mip assen,banden etc..
Mijn vrouw gooit mij de deur uit als ik nu weer een auto koop.
Ik heb vandaag wel weer wat aluminium parts gekocht voor de
Yellowrc rockracer van mijn zoon.
De 12213 en 12214
full
full

Met deze parts erop is de Yellowrc rockracer helemaal klaar.
Alle upgrade parts zitten er dan op.
Oja had ook nog een reserve motor gekocht de yel14004
Nu maar sparen voor de dune racer 1/8.
Zou die gyro uit de Dune Racer XL ook werken in de Rustler vxl ???

Ik heb in Duitsland diezelfde XL ook als de Haiboxing Dune Racer 1/8 gezien. Het ziet er niet slecht uit op zich.

Er zit veel 1:10 materiaal in, wat gezien de grootte ertoe kan leiden dat de electronica ook hier erg warm word, maar gezien het 2WD is kan dat meevallen. Ik had wel graag 17mm hexen gezien dat je wat meer keuze hebt in wielen, maar het is 12mm hex geworden. Ik heb er helaas niet mee kunnen rijden.

Op Youtube heb ik hem ook als de Redcat Racing 1/8 scale Tsunami buggy gezien.

Hmm, interessant, die zag ik niet zitten. Dan was het de Vaterra waar die in de ontvanger zat. Ik heb nogal wat van die wagens in mijn handen gehad in korte tijd.

Zo vandaag was het sleutel dag.
Ik heb de gekochte aluminium onderdelen op de Rock racer geschroefd.
De yel12213 en yel12214 een best klusje alles moet uit elkaar.
Toen ik daar mee klaar was kwam mijn andere zoon met zijn Street racer.
Hij wilde ook die upgrades dus weer naar de winkel en gelijk alles op zijn Street racer gezet.
Terwijl ik daar mee bezig was parkeerde hij mijn rustler vxl tegen de stoeprand aan.
De linker bearing carrier gebroken.
Gelukkig heb ik bijna alles RPM liggen dus kon ik daar ook gelijk mee verder.
En ik heb gelijk alles maar vervangen voor rpm parts.

Vandaag zijn de kids wezen rijden op de off-road baan van RC DUIVEN | ELEKTRO OFF-ROAD FUN! - RC DUIVEN - Index
Het was een schitterende middag niet zonder schade maar dat kon je wel verwachten op zo`n baan.
De Street racer had een gebroken steering Hub.(oorzaak aangereden door een Rustler bestuurd door mijn andere zoon).
Ik dacht dat de diff van de Rock racer kapot was maar er waren alleen wat schroefjes los gelopen waardoor de diff teveel speling had en begon te ratelen.
Dus de schade viel mee.
Al met al een erg leuke middag dus.

Mijn zoon denkt ook dat zijn Rock racer een vliegtuig is.
full

full

Zonder slipper clutch is het ook vragen om problemen als je dit met de rock racer doet.
Maar gelukkig is alles heel gebleven.

De Street racer reed ook aardig mee.
full

Maar na een aanrijding met een Traxxas Rustler miste de Street racer een voorwiel.
Een (gebroken steering Hub) maar is inmiddels gerepareerd.
De spare parts zijn onderweg voor de Yellowrc wagens gekocht bij The Border Online RC Shop

Back