Yellow RC Racer series (Rock Racer)

Vandaag reed mijn zoon met zijn auto (Rockracer)buiten op de straat .
Binnen 5 minuten was hij weer binnen.
Weer een aandrijfas gebroken.
Ik heb nu beiden assen eruit gehaald en foto`s ervan gemaakt.
aandrijfas1 is de gebroken as, aandrijfas2 is nog goed maar je kunt zien dat is assen snel inslijten.
Ik heb ze nu vervangen door 70mm stalen aandrijfassen (ik blijf niet aan de gang met kopen van aandrijfassen.)
Nu zal het differentieel wel weer sneller slijten omdat die voor 100% van plastic is.
Zo blijf je bezig.
Maar mocht ik nu bij deze auto de differentieel weer kapot rijden dan gaat deze auto ook terug naar Yellowrc toe.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik jou was zou ik uitzoeken waardoor die slijtage komt. Dat is nl. geen normale slijtage, maar slijtingsplekken veroorzaakt door wrijving.

als ik jou was zou ik uitzoeken waardoor die slijtage komt. Dat is nl. geen normale slijtage, maar slijtingsplekken veroorzaakt door wrijving.

Klopt dat is het ook.
Maar ze rijden gewoon met de standaard Yellowrc wagen voor de deur op de weg. Alles staat vanaf fabriek ingesteld dus orgineel.

De yel12003 kost 13 euro daar zitten 2 assen in.
Die set heb ik inmiddels al een keertje of 3 moeten kopen alleen maar voor de assen.
Aangezien ik al 1 auto en 1 differentieel terug gestuurd is naar Yellowrc kan deze rockracer er ook nog wel bij.
Maar Yellowrc neemt telefonisch contact met mij op dus even afwachten wat ze te zeggen hebben.
[FONT=&quot]
[/FONT]

[FONT=&quot]Beste Mario Veldhuis,[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]We hebben de auto ontvangen en bekeken en graag zouden we even telefonisch contact met u hebben over de auto.[/FONT]
[FONT=&quot]Zou u ons uw contact gegevens kunnen mailen zodat we even contact met u op kunnen nemen om de zaak te bespreken?[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Kind Regards,[/FONT]

Dat is geen normale slijtage idd. Ik zou de karretjes even uit elkaar schroeven en alles na lopen. Of alles wel lekker draait en of er op sommige plekken zand of andere troep tussen zit. Dat scheelt een hoop

Dat is geen normale slijtage idd. Ik zou de karretjes even uit elkaar schroeven en alles na lopen. Of alles wel lekker draait en of er op sommige plekken zand of andere troep tussen zit. Dat scheelt een hoop

Dat heb ik 2 dagen geleden al gedaan.
Alles uitelkaar tot het diff toe.
Dus dat kan het niet zijn.
Maar Yellowrc heeft een streetracer van mij met het zelfde probleem.
En ik wacht hun telefoontje af , misschien hebben ze een oplossing.
Ik denk zelf dat de rear wheel axle te lang zijn en daarom in de assen snijden tijdens het rijden

Na een lang gesprek Yellowrc over het differentieel assen,aanschaf prijs etc...
Zijn er over en weer goede afspraken gemaakt.
De auto komt terug en mijn kids kunnen weer rijden...
En daar gaat het om.
mvg Mario

Mijn rustler rijd nog steeds toppie.
Heb m al 2 jaar en behandel hem niet altijd even lief, en nog maar 20 euro aan onderdelen uitgegeven.
Stabiele en snelle wagen de rustler.
De stampede maakt misschien sneller wheelies, maar is niet sneller en ook niet zo stabiel als de rustler.
Prima wagentje! Met een brushless set van 60 euro en lipos.
Totaal gekost in 2 jaar:
Auto 200
Brushless: 60
Lipos, 25 per stuk
Onderdelen: 20
Samen met 1 lipo 305 euro :)

Mooi ik heb al 2 lipo`s gekocht van 6000 mah 2c 30c met traxxas aansluiting,
Nu nog goede banden onroadbanden 2.8 en dan de auto nog haha dat is het belangrijkste.

Voor de rustler??

ja voor de rustler. Zippy Traxxas 6000mah 2s1p 30c lipo past in de tra2843
Ik heb naar de maten gekeken en het moet passen
Spec.
Traxxas part no: 2843
Capacity: 6000mAh
Voltage: 2S1P / 2 Cell / 7.4v
Discharge: 30C Constant
Weight: 329g (including wire, plug & shrink wrap)
Dimensions: 138x44x26mm
Balance Plug: JST-XH
Discharge Plug: TRX Plug

Een snelle 3cels komt nog wel...

Laatst bewerkt:
Dat klopt.
Heb die zippy's ook, prima om mee te starten.
Heb momenteel nano-tech 5.8 30-60c hardcases en die hebben veel meer punch.
De 3c lipo is dan weer een zippy, maar dat gaat hard zat.

Wil je gelijk de vxl aanschaffen?

De anaconda versie ervan of op conrad zelfde als anaconda. Kost daar 24.99. Met 1 cent extra heb je al gratis verzenden. Prima bandjes.

Truggy wielen onroad even opzoeken op conrad en je vind ze wel :)

Back